אא

צפירת הרגעה למלונאים: חוק הארנונה ירד מחוק ההסדרים

החוק - שדיבר על שינוי שיטת המדידה שהיה גורם לתוספת של כ-15% ארנונה לשטחים רגילים ותוספת של כ-30% לשטחים ציבוריים במלונות - ירד בעקבות דרישת יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, לבחון את הנושא

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

המלונאים יכולים לנשום רווחה. חוק הארנונה ירד מחוק ההסדרים, לאחר שיו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לא אישר את המשך החקיקה. גפני דרש כי תעשה עבודה לפני הבאת החוק.

חוק הארנונה דיבר על שינוי שיטת המדידה שהיה גורם לתוספת של כ-15% ארנונה לשטחים רגילים ותוספת של כ-30% לשטחים ציבוריים. התאחדות המלונות, בראשות מנכ"לית ההתאחדות, יעל דניאלי, פעלה נמרצות בחודשים האחרונים כדי לבלום את העברת החוק.

במכתב ששיגר ג'ימי זוהר, מו"מ נשיא ההתאחדות, לגפני הוא הזהיר בין השאר כי "להערכתנו, העלייה הממוצעת בתעריפי הארנונה למלונות עשויה להגיע ל-15% ללא שטחים משותפים ובמקומות בהם מחושבים שטחים משותפים (כגון בניינים מרובי שימושים עלולה העלאה להגיע עד 30% ומשמעותם תוספת של עשרות מיליוני שקלים. כבר כיום המלונות בישראל משלמים על הארנונה 3% מסך הכנסותיהם - שיעור שאין לו אח ורע בכל הסקטורים האחרים בישראל וגם בהשוואה לעולם".

בנוסף, התאחדות המלונות הגישה חוות דעת כלכלית ומשפטית בעניין שינוי שיטת המדידה לצרכי הארנונה של עו"ד מוטי איצקוביץ. בין השאר הוא כתב, "לאור העובדה כי שיעור העלאת הארנונה משנת 2020 ועד שנת 2023 הסתכמה בסך 4.5%, המשמעות  הכספית של שינוי שיטת המדידה עבור כלל בתי המלון לפי ערים הינה הגדלת חיובי הארנונה בעשרות מיליוני לשנה. לפי הגדלת חיוב של 10% בגין תוספת קירות ובתוספת 4.5% עליית הארנונה לשנים 2020-2023 ירושלים: תוספת חיוב שנתית כוללת בסך כ-10 מיליון שקל. תל אביב :תוספת חיוב שנתית כוללת בסך כ-8 מיליון שקל. תוספת חיוב זו כוללת בנוסף תוספת של 15% בגין גידול מצבת החדרים משנת 2020 ועד לשנת 2023.

לפי הגדלת חיוב של 15% בגין תוספת קירות ובתוספת 4.5% עליית הארנונה לשנים 2020-2023. ירושלים: תוספת חיוב שנתית כוללת בסך של כ-15 מיליון שקל. תל אביב: תוספת חיוב שנתית כוללת בסך של כ-12 מיליון שקל. תוספת חיוב זו כוללת בנוסף תוספת של  15% בגין גידול מצבת החדרים משנת 2020 ועד לשנת 2023.

ראוי לדעת כי קיימים בתי מלון הממוקמים בתוך בניינים מרובי שימושים אשר שינוי שיטת  המדידה יביא לכך שהחיוב יגדל בשיעורים גדולים אף יותר של כ-30%. כתוצאה מכך שיתווסף חיוב עבור שטחים משותפים, כגון: חדרי מדרגות, לובי משותף וכיו"ב שטחים אשר היום אינם מחויבים בשל שיטת המדידה אשר לא מודדת שטחים אלו".   

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: