אא

מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה מזהיר: "אל תעבירו פרטים אישיים למאכערים שמוכרים תורים להנפקת דרכונים״

מנכ"ל הרשות אמר את הדברים בדיון מיוחד המתקיים בשעה זו (א') שכינסה ועדת הפנים של הכנסת על תופעת השתלטות הבוטים על התורים להנפקת דרכונים. יו"ר הוועדה: "מערך הסייבר הלאומי צריך לסייע למשרד הפנים בהתמודדות עם הבוטים"

צילום: לירון וייס, דוברות הכנסת צילום: לירון וייס, דוברות הכנסת

בדיון המתקיים בשעה זו (א') בוועדת הפנים של הכנסת בעניין זמני ההמתנה הארוכים להנפקת דרכונים, התריע אייל סיסו, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, שלא להעביר פרטים אישיים למאכערים שמוכרים תורים להנפקת דרכונים מחשש שיעשו בפרטים שימוש לצרכים נוספים, כגון בחשבונות הבנק של מעבירי הפרטים. "אל תעבירו פרטים אישיים למאכערים שמוכרים תורים להנפקת דרכונים״, אמר. 

אורן אריאב, מנהל אגף טכנולוגיות דיגיטליות של הרשות, התריע שלמרות שהמערכת נחסמת לבוטים באופן שוטף והתופעה צומצמה, אי אפשר לחסום את המערכת באופן הרמטי. ״זוהי מלחמת מוחות ולפי הנתונים שלנו הפריצה למערכת נעשית קשה יותר ויותר".   

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, ביקש ליידע את הציבור שקיים חשש שבמסירת הפרטים האישיים למאכערים לצורך קביעת תורים ישתמשו במידע האישי לצרכים נוספים, וכן דרש מרשות האוכלוסין להגיש תלונה במשטרה בגין הפריצה למערכת קביעת התורים ולמכירת התורים. כמו כן ביקש לבחון סיוע של מערך הסייבר בעניין.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הנפקת דרכוןדרכון ביומטרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: