אא

גם הטייסים חוגגים היום - 26 באפריל הוא יום הטייסים הבינלאומי

רק בשנת 2014 זכו הטייסים בכל רחבי העולם ליום חג רשמי, וזאת בעקבות יוזמה של איגוד הטייסים של טורקיש איירליינס לזכרו של הטייס, שהיה למעשה גם המנהל הראשון של החברה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

היום, ה-26 באפריל, מצוין ברחבי העולם כיום הטייסים הבינלאומי.

מדוע דווקא ה-26 באפריל נקבע כיום חג רשמי לטייסים?

ההיסטוריה של הטיסה משתרעת על פני שנים רבות, אך רק בשנת 2014 זכו הטייסים ליום חגיגה רשמי, אותו יזם איגוד הטייסים של טורקיש איירליינס (TALPA), ועל המועד לא הוחלט באופן מקרי.

האיגוד הטורקי בחר ב-26 באפריל כדי לציין את טיסת הבכורה של הטייס הטורקי הראשון, Mehmet Fesa Evrensev, שמילא תפקיד משמעותי בפיתוח התעופה הטורקית. לפי מקורות טורקים, אוורנסב היה הטייס הצבאי הטורקי הראשון שהשתתף במספר משימות טיסה צבאיות במהלך מלחמות הבלקן ב-1912 וב-1913.

בשנת 1933, יותר מ-20 שנה לאחר הטיסה הראשונה שלו, פסה אוורנסב מונה למנהל הכללי של ארגון התחבורה האווירית הראשון של טורקיה, שהיה למעשה הבסיס של חברת הדגל הלאומית הנוכחית של המדינה, טורקיש איירליינס. ב-1944 פסה אוורנסב הצטרף לאגודה הטורקית לאווירונאוטיקה, בה מילא מספר תפקידים ניהוליים עד שנפטר ב-1951.

הרעיון להפוך את ה-26 באפריל לחגיגה בינלאומית קודם על ידי הפדרציה הבינלאומית של איגודי טייסי קווי התעופה, International Federation of Air Line Pilots Associations (IFALPA). הארגון, שבסיסו בקנדה והוקם ב-1948, מייצג כיום את האינטרסים של יותר מ-140,000 טייסים ברחבי העולם.

בשנת 2013 פדרציית הטייסים יזמה משא ומתן לקביעת תאריך ספציפי לחגיגת יום הטייסים. מכיוון ש-TALPA, איגוד הטייסים של טורקיש איירליינס, הייתה הראשונה לחגוג את ה-26 באפריל לכבוד הטיסה הראשונה של פסה אוורנסב, הפדרציה ראתה בתאריך ובזיקה לדמות טייס בולטת הזדמנות להכיר ולהוקיר את עבודתם של כל הטייסים ברחבי העולם. בשנה שלאחר מכן, ב-26 באפריל 2014, נחגג לראשונה יום הטייסים הבינלאומי.

היום, 26 באפריל 2023 מציינת הפדרציה, המייצגת, כאמור, יותר מ-140,000 טייסים ברחבי העולם, את השנה התשיעית לחגיגות יום הטייסים הבינלאומי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיש איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: