אא

האיחוד האירופי: "הסכם ירוק" בענף התעופה – חובת שימוש ב-SAF החל ב-2025

ענף התעופה הוא המקור השני בגודלו בפליטת גזי החממה, והשאיפה של האיחוד האירופי היא לצמצם ב-55% לפחות עד 2030 את פליטות הגזים המזהמים ולהגיע לצמצום של 90% עד 2050

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

במטרה לסייע בהפחתת פליטת הפחמן של מגזר התעופה, נציגי מדינות האיחוד האירופי והפרלמנט של האיחוד האירופי סיכמו כללים חדשים המחייבים את חברות תעופה האירופיות להגביר את השימוש בדלק בר קיימא SAF.

הפרלמנט האירופי דרש כי משנת 2025 ספקי הדלק לחברות התעופה יערבבו דלק SAF עם הדלק הסילוני בכמויות גדלות והולכות.

ראוי לציין כי באיחוד האירופי מגזר התעופה אחראי ל-13.9% מפליטות הגזים, והוא מהווה את המקור השני בגודלו של פליטת גזי חממה, אחרי התחבורה בכבישים, ציינה הנציבות האירופית, והדגימה: אם התעופה העולמית הייתה מדינה, היא הייתה מדורגת בין 10 המזהמות ביותר.

עפ"י הסיכום של האיחוד האירופי ונציגי המדינות השאיפה היא לצמצם ב-55% לפחות עד 2030 את פליטות הגזים המזהמים, הגורמים, בין השאר, להתחממות הגלובלית, ואילו עד 2050 האיחוד מקווה להגיע לניטרליות אקלימית באמצעות צמצום פליטות ענף התעופה ב-90% אחוז בהשוואה לרמות של 1990.

נתוני האיחוד האירופי מצביעים דווקא על עלייה ממוצעת של 5% אחוזים בפליטות הגזים משנה לשנה בין 2013 ל-2019 עם ההתפתחות המשמעותית של ענף התעופה לפני מגפת הקורונה.

"ההסכם הירוק" החדש של האיחוד האירופי מחייב כי לפחות 2% מכלל הדלקים, שיסופקו משנת 2025 ואילך יהיו דלק בר-קיימא, ונתח זה יגיע ל-70% עד אמצע המאה.

ההסכם ייכנס לתוקף בכל מדינות האיחוד עם אישור רשמי של בתי המחוקקים במדינות השונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: האיחוד האירופיSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: