אא

מנכ"ל ליום אחד: לשכות מנכ"לים בכירים אוישו על ידי בני נוער על הספקטרום האוטיסטי

לשכות מנכ"לים בכירים אוישו על ידי בני נוער על הספקטרום האוטיסטי שהגיעו לחוות, לשמוע ולהשמיע את קולם כנערים שחיים עם אוטיזם. גיא, פגש את מנכ״ל ארקיע והתלווה אליו במסגרת הפרויקט

צילום: דרור סיתהכל, "אותי"  - עמותה ישראלית לאוטיזם צילום: דרור סיתהכל, "אותי" - עמותה ישראלית לאוטיזם

בשבועות האחרונים לשכות מנכ"לים בכירים אוישו על ידי בני נוער על הספקטרום האוטיסטי שהגיעו לחוות, לשמוע ולהשמיע את קולם כנערים שחיים עם אוטיזם ונמצאים בשנים מהותיות לעיצוב עתידם המקצועי והאישי. 

המפגשים נעשו במסגרת פרויקט "מנכ"ל ליום אחד" של אותי- עמותה ישראלית לאוטיזם במסגרתו התלוו הנערים למנכ"לי חברות ביום שגרתי בעבודתם, שמעו על שגרת העבודה ושאלו שאלות. כמו כן סיפרו על החיים עם אוטיזם, האתגרים, ההצלחות והשאיפות לעתיד.

צילום: דרור סיתהכל, צילום: דרור סיתהכל,

"חשיבות שילובם של בוגרים עם אוטיזם בשוק העבודה מהותי גם עבור אנשים עם אוטיזם ובני משפחותיהם אך לא פחות מכך חשוב לחברה ולמדינה הן במובן הערכי והן במובן הכלכלי" מציינת עו"ד ציפי נגל אדלשטיין מנכ"לית אותי- עמותה ישראלית לאוטיזם. 

גיא לויה (17.5) התלווה במסגרת הפרויקט למנכ״ל חברת התעופה ארקיע

"יכול להיות שהסטיגמות שקיימות היום על אוטיזם משפיעות על חלק מהמעסיקים" מציין גיא לויה (17.5), צעיר עם אוטיזם שביקר במסגרת הפרויקט במשרדי מנכ"ל חברת התעופה ארקיע. "אנשים משתמשים ב'אוטיסט' כקללה, קשה לשמוע את זה. הדרך להיפטר מהסטיגמות האלה הן לשים כמה שיותר אנשים עם אוטיזם בפרונט, כך הדעות הקדומות ייעלמו לאט לאט" גיא, מראשון לציון, אובחן בגיל שנתיים עם אוטיזם ועד גיל שלוש לא דיבר כלל. הוא מתעניין מאוד באקטואליה ופוליטיקה והיה רוצה להיות יום אחד שר בממשלה "הייתי רוצה לשנות דברים במדינה, בהרבה תחומים, אחד מהם למשל הוא תחום התחבורה הציבורית. כמי שמשתמש הרבה בתחבורה ציבורית הייתי שמח שהיא תהיה נגישה יותר ונוחה יותר כך שאנשים יבחרו להשתמש בה מרצון ולא מהכרח".

 

״המפגש עם גיא היה מרגש במיוחד וחיזק אצלי את ההבנה שאנחנו פועלים נכון״

במהלך הביקור שנערך בנתב"ג, גיא התלווה לגדי טפר, מנכ"ל ארקיע לסיור במטוסי החברה ושיחה עם מספר עובדים. "המפגש עם גיא היה מרגש במיוחד וחיזק אצלי את ההבנה שאנחנו פועלים נכון בחברה שאנחנו קולטים עובדים מאוכלוסיות רבות ומגוונות ובפרט בעלי מוגבלויות. לכל המעסיקים, בכל התחומים, אני אומר שהעסקת אנשים עם מוגבלויות בחברה מסייעת לחברה ומהווה יתרון גדול לתאגיד בריא ויציב, היא חובתנו ואחריותנו, ברגע שמתאימים לעובד את מקום עבודתו לפי יכולותיו ניתן להביא אותו להישגים רבים עבורו וכמובן עבור הארגון. ארקיע מעסיקה עובדים בעלי מוגבלויות בתחומים רבים, זכינו בשותפים לעשיה". 
 
על פי נתוני 'אותי' שנאספו על ידי BDO, בישראל חיים כ-48,000 אנשים המאובחנים עם אוטיזם, מתוכם כ-37,000 צעירים עד גיל 21. נכון לשנת 2021 אובדן תוצר של משפחות של אנשים עם אוטיזם גרע מהמשק כ-3.8 מיליארד שקלים ואחת המסקנות עליהן מצביעים בעמותה היא העובדה שאי התאמת שוק העבודה בישראל לבוגרים על הספקטרום תביא לאובדן משאבים משמעותי כך שב-2035, אובדן התוצר למשפחות של אנשים עם אוטיזם צפוי לעמוד על כ-7.9 מיליארד שקלים, כ-57% מכלל הוצאות המשק בהתמודדות עם אוטיזם. 
 

"על המדינה לחשוב על כלים פרקטים לעידוד מעסיקים להכשיר ולהעסיק בוגרים עם אוטיזם בשוק העבודה ולראות בכך את התועלת לארגון עצמו כמו גם יצירת חברה ערכית יותר. אנחנו באותי מפעילים תכנית 'מחישוב לשילוב המכשירה בוגרים על הספקטרום לשוק העבודה ורואים בכך חשיבות רבה" מוסיפה נגל אדשלטיין. "מטרתנו בפרויקט 'מנכ"ל ליום אחד' היא להראות למעסיקים ולציבור בכלל שגם אנשים עם אוטיזם יכולים להתמנות למשרות הבכירות ביותר בכל ארגון ושמחים כי מנכ"לים בכירים בתחומם בחרו לקחת חלק ולסייע לנו בהעברת המסר החשוב הזה". 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ארקיע

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: