אא

דובאי: 4.67 מיליון לינות תיירים בינלאומיים ברבעון הראשון של 2023

התיירים הישראלים הציבו את ישראל במקום ה-8 במדינות המקור. הצמיחה השנתית המרשימה מציבה את דובאי בצמרת היעדים הבינלאומיים המתויירים ביותר, וזו השנה השנייה ברציפות שהיא מוכתרת כיעד עולמי מס' 1 ע"י מטיילי Tripadvisor

דובאי. צילום: 123rf דובאי. צילום: 123rf

במסגרת יריד התיירות הבינלאומי ATMArabian Travel Market נחשפו היום הנתונים המרשימים: דובאי זכתה ל-4.67 מיליון לינות של מבקרים בינלאומיים ברבעון הראשון של 2023, וזאת בהשוואה ל-3.97 מיליון לינות תיירים בתקופה המקבילה ב-2022. הגידול המשמעותי מסמן צמיחה של 17% בשנה והישג שיא מאז מגפת הקורונה, ומציב את דובאי בצמרת היעדים הבינלאומיים המתויירים ביותר.

 

הצמיחה, שמציבה את העיר בדרך להתאוששות תיירותית מלאה, תואמת לאג'נדה הכלכלית של דובאי, שהושקה על ידי מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות והשליט של דובאי.

חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מקטום, יורש העצר של דובאי ויו"ר המועצה המבצעת של דובאי, אמר: "הגידול המדהים בביקורים הבינלאומיים ברבעון הראשון של 2023 ממחיש את מעמדה של העיר כאחד מיעדי ממפתח המובילים את ההתאוששות של מגזר התיירות העולמי. הישג זה התאפשר בזכות החזון המרחיק לכת של ההנהגה להפוך את דובאי לאחד המטרופולינים הצומחים ביותר בעולם ולמרכז הבולט בעולם לנסיעות... האג'נדה הכלכלית של דובאי שהושקה לאחרונה על ידי הוד מעלתו שיח' מוחמד בן ראשיד אל מקטום, סגן נשיא וראש ממשלת איחוד האמירויות ושליט דובאי, מתווה דרך חדשה שאפתנית לדובאי כדי להגביר את תרומתה לעיצוב עתיד הכלכלה העולמית. מגזר התיירות הוא לא רק עמוד התווך החזק ביותר של הכלכלה שלנו, אלא גם גורם מפתח לתפקידה הייחודי של דובאי בעולם כגשר בין שווקים, תרבויות ואזורים. בשנים הבאות, דובאי תמשיך להציג יוזמות פורצות דרך כדי להשיג את מטרתה להפוך למקום הטוב ביותר בעולם לחיות בו, לבקר בו, לעבוד בו ולהשקיע בו".

מספר המבקרים ברבעון הראשון של 2023 היה נמוך ב-2 נקודות בלבד מהנפח של טרום המגפה של 4.75 מיליון תיירים, שהגיעו לדובאי בשלושת החודשים הראשונים של 2019, הישג יוצא דופן למרות הרוחות הכלכליות העולמיות הנוכחיות. נוכח הביצועים בתעשיית התיירות העיר הוכתרה שוב כיעד עולמי מספר 1 ב-Tripadvisor Travelers  Choice Awards 2023, וזו רק הפעם השנייה בהיסטוריה, שעיר זוכה בפרס הנכסף שנתיים ברציפות.

שוקי המקור המסורתיים של דובאי סיפקו היקפי תיירות משמעותיים במהלך הרבעון הראשון של השנה.  GCC ו-MENA (מדינות המפרץ ואזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, כולל ישראל) היו אזורי המקור הראשיים, ותרמו ל-29% מהנפח הכולל של התיירות הבינלאומית. מערב אירופה היוותה 22% מכניסות התיירות, בעוד שדרום אסיה היוותה 16% מסך הביקורים הבינלאומיים, ואחריהן: חבר העמים ומזרח אירופה תרמו יחד 15%, אמריקה (7%), צפון אסיה ודרום מזרח אסיה (6%), אפריקה (4%) ואוסטרליה (1%). ראוי לציין, כי ישראל מדורגת כמדינת המקור השמינית במספר התיירים המגיעים לבקר בדובאי.

רוב האזורים הפגינו עלייה משמעותית ברבעון הראשון של 2023 בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022, בעוד ש-4 אזורים התאוששו במלואם ועברו את רמות הרבעון הראשון של 2019: חבר העמים ומזרח אירופה, MENA (המזרח התיכון, כולל ישראל, וצפון אפריקה), אמריקה ואוסטרליה.

מגזר המלונאות של דובאי התפתח משמעותית בשנה האחרונה ותרם לגידול התיירות הבינלאומית. מלונות דובאי חוו עלייה מרשימה במהלך הרבעון הראשון של 2023. התפוסה הממוצעת בתקופת ינואר-מרץ עמדה על 83%, אחד מהגבוהים בעולם. עד סוף מרץ 2023 במגזר המלונאות בעיר היו בסך הכל 148,877 חדרים ב-814 בתי מלון לעומת 118,039 חדרים ב-717 בתי מלון בשנת 2019. ההשקעה המקומית והבינלאומית סייעה לחזק את ענף המלונאות, שראה עלייה של 6% במספר הכולל של בתי מלון וחדרים בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: TripadvisorדובאיGCCMENA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: