אא

טייסי אמריקן איירלינס הצביעו בעד שביתה אם המשא ומתן על שכרם לא יושלם

96% מתוך 15,000 טייסי אמריקן איירלינס הצביעו בעד שביתה אם המגעים עם ההנהלה לא יבשילו להסכם עבודה חדש. קברניט באמריקן במטוסים רחבי גוף, משתכר שכר שנתי של 590,000 דולר

אמריקן אירליינס. צילום: 123rf אמריקן אירליינס. צילום: 123rf

טייסי חברת התעופה אמריקן איירליינס מאיימים: אם המשא ומתן על השכר שלנו לא יסתיים לשביעות רצוננו, נשבית את החברה. הטייסים קיימו בימים האחרונים הצבעה, שבה כ-96% מהם תמכו בהשבתה של החברה, אם המגעים לתוספות שכר ייכשלו.

איגוד הטייסים של אמריקן איירלינס מונה כיום כ-15,000 טייסים, ונחשב לאחד מהאיגודים הגדולים והחזקים בענף התעופה. טייסי אמריקן איירלינס דורשים מההנהלה להתאים את השכר שלהם לזה המשולם על ידי החברה המתחרה דלתא איירלינס.  נשיא איגוד הטייסים של אמריקן איירלינס, קפטן אד שיקר, אמר כי טייסי החברה לא מעוניינים בשביתה ורואים בחברה מקום עבודה טוב וחזק, אבל לא יוכלו להמתין ולמשוך את המגעים על הסכם שכר חדש.  לדברי יו"ר איגוד הטייסים, הם הציעו להנהלת החברה שורה של צעדים ותוספות שכר אשר יתנו פיצוי הולם לטייסים על עבודתם הקשה, אך לפי שעה, המגעים לא הבשילו לכלל סיכום.

ראשי חברה אמריקן איירלינס ניסו להגיע לכלל סיכום עם ועד הטייסים והציעו תוספות שכר כוללות בשיעור של 20%, ואולם ההצעה נדחתה על הסף על ידי הטייסים.  גם טייסי חברת יונייטד איירלינס, שטרם חתמו על הסכמים עבודה חדשים, דחו הצעה לתוספות שכר כוללות, בשיעור של 18.5%.

לפי הפרסומים האחרונים קברניט בכיר בחברת אמריקן איירלינס משתכר בממוצע כ-590,000 דולר לשנה במטוסים רחבי גוף, ואילו טייס קברניט בכיר במטוסים צרי גוף משתכר בממוצע שכר שנתי של 475,000 דולרים.  הטייסים דורשים תוספות שכר משמעותיות, וטוענים כי שכרם נשחק בשנים האחרונות בשיעורים גדולים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: