אא

טוקיו שיק: חנויות יד שנייה מומלצות בעיר הכי פאשניסטית

על הסטייל המטורף וחוש האופנה היצירתי של הגברים, הנשים והילדים בטוקיו, בוודאי שמעתם. אבל לא בטוח ששמעתם על חנויות יד השנייה המפתיעות שמגלה לנו דיאנה קלנר, ישראלית המתגוררת בעיר

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

יפן ידועה כמדינה שממחזרת. האשפה כאן ממוינת ונזרקת לפחים שונים ובמקרים של זבל חריג, יש להזמין פינוי בתשלום. כמובן, גם הטקסטיל מקבל כאן מקום של כבוד. מאוד מקובל למכור לחנות או לעשות טרייד-אוף של בגדים שאין בהם עוד צורך.

הבגדים עוברים סלקציה בהתאם למדיניות החנות והצוות מעריך בכמה ניתן יהיה למכור פריט זה או אחר. תושבי טוקיו, צעירים ומבוגרים, ידועים בחיבתם לחנויות יד 2, ובמיוחד בסופי שבוע הן עמוסות במתעניינים. להבדיל מישראל, בה התחום הזה פונה בעיקר לקהל נשי, בטוקיו יש המון מבחר גם לגברים.

בטוקיו, כמו בטוקיו, יש המון רשתות של אופנת Second hand בהן ניתן לרכוש גם פריטים זולים מאוד וגם מותגים בינלאומיים בטווח מחירים מגוון.

צילום: דיאנה קלנרצילום: דיאנה קלנר

אם אתם חובבי אופנה מושבעים ומתכננים ביקור בטוקיו, הנה ארבע חנויות שכדאי מאוד לבקר בהן:

1. Mode-off

אחת הרשתות הזולות ביותר עם פריסה של חנויות, לא רק במרכז העיר טוקיו אלא גם בשכונות מרוחקות יותר. אל תטעו לחשוב שאם החנות נחשבת לאחת הזולות, תשקעו בתוך ערימות בגדים מבולגנות. ממש לא. החנות מסודרת למופת והפריטים מחולקים לפי מותגים. אם חשקה נפשכם בבגדי זארה - כל שאתם צריכים לעשות - זה לחפש את המתלה עם השם הנכון.

בקומת המבצעים הבגדים מחולקים לפי סוג - חולצות בנפרד, מכנסיים וכיו"ב. ניתן למצוא שם פריטים נהדרים ואיכות טובה בסכום מצחיק של 8 שקל. אך לא רק. החנות מציעה למכירה גם מותגי יוקרה ובגדי מעצבים. ניתן למצוא פריטים של Issey Miyake, Louis Vuitton ועוד, במחירים גבוהים הרבה יותר.

2. New York Joe Exchange 

רשת של 3 סניפים בטוקיו. בחנויות New York Joe Exchange ניתן למצוא פריטי וינטג׳ אמיתיים. מומלץ לבקר בסניף שנמצא באזור תחנת הרכבת Shimokitazawa. גם אם לא רכשתם דבר, רק הביקור במבנה של החנות היא חוויה בפני עצמה. המחיר הכי נמוך של בגד באיכות טובה שמצאתי: 50 שקל.

3. Bazzstore

ואם נסעתם ל-Shimokitazawa לבקר ב-New York Joe Exchange, כנסו גם ל-Bazzstore. הסניף הזה הוא רק אחד מיני רבים, וכנראה גם האחרים שווים ביקור אם אתם בסביבה. זאת פנינה אמיתית. ניתן למצוא כאן מותגים במצב טוב וכנראה תשלמו עליהם פחות מאשר ב-RAGTAG (פירוט בהמשך). בפינת המבצעים ניתן למצוא גם מעילי מעצבים בכ-30 שקל. הפריטים הכי מיוחדים, שהם גם הכי יקרים, מוצגים על קיר גבוה, קצת כמו במוזיאון.

4. RAGTAG

אי אפשר לדבר על רשתות אופנה יד 2 בלי להזכיר את RAGTAG. מקום נהדר לאנשים שאוהבים מותגים של מעצבים בינלאומיים. ניתן למצוא כאן פרטי וינטג' אמיתיים, אבל גם בגדים מודרניים יותר (עדיין כאלה שהיו בשימוש). RAGTAG נחשבת לחנות יוקרתית יותר מהאחרות, ניתן למצוא בה פריטים מיוחדים יותר, לעיתים אפילו מעולם של אופנת עלית וגם המחיר בהתאם. המחיר הכי נמוך של בגד באיכות טובה שמצאתי: 150-200 שקל.

צילום: דיאנה קלנרצילום: דיאנה קלנר

כדאי לדעת

מצב הפריט

בחלק מהרשתות נהוג לציין את מצב הפריט על גבי התווית. מצב A - הציון הכי גבוה שאומר שהפריט נקי ואין בו פגמים הניתנים לאבחנה. מצב B - הפריט לא היה בשימוש כל כך. מצב C - ניכר השימוש בפריט ו/או ניתן להבחין בלכלוך או פגם. מצב D - הפריט מאוד משומש. לעיתים, במקום האות, תוכלו לראות את הקנג׳י הבא: 新品同様, וזה אומר שמצב הפריט טוב כמו חדש. אין זה אומר שהפריט בהכרח חדש אלא יתכן ועבר שיפוץ.

מע״מ

דבר נוסף שכדאי לדעת כשעושים קניות בכלל ביפן, שהמחיר הנקוב על התווית לעיתים לא כולל מע״מ. במקרים כאלה בדרך כלל תראו שני מחירים על התווית, תתכוננו לשלם לפי הגבוה יותר שיהיה בערך פלוס תוספת של 10 אחוז.

עוד קצת על מס

תמיד תשאלו אם יש Tax Free. צוות החנות מסדר את העניין במקום ואתם תקבלו החזר כספי מידי. אבל אתם חייבים לשאת עמכם את הדרכון כי מצמידים את הקבלה לדרכון ושמים חותמת. אתם צריכים לשמור על זה בצורה כזאת עד יציאתכם מיפן. כמו כן, כדאי לשמור על הפריטים עם התוויות המקוריות בזמינות למקרה ותתבקשו להציגם.

צילום: דיאנה קלנרצילום: דיאנה קלנר

הכותבת מתגוררת בטוקיו ומדריכה סיורי אופנה וקניות בעיר https://www.instagram.com/kelnerdiana?igshid=ZjE2NGZiNDQ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יפןפספורט 743 יעדי קיץ חלומיים למשפחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: