אא

אריזה משפחתית

טיול עם ילדים לא אמור להיות מרוץ מטורף ואין צורך להספיק כמה שיותר. חשובים יותר זמן איכות וגיבוש משפחתי. פארקים מובילים באירופה עונים בדיוק על זה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מגמת טיולי המשפחות התפתחה מאוד בשנים האחרונות. מחד, מארגני הטיולים הבינו את הפוטנציאל הגלום בפלח שוק זה ונערכו לענות על הדרישה ההולכת וגוברת, ומאידך, יעדי התיירות הכשירו את הקרקע והתנאים לטיולי משפחות.

אירופה של תחילת המאה ה-21 עברה תהליך של אמריקניזציה בכל הקשור למערך התיירות המשפחתית. במרבית מדינות "היבשת הישנה" קלטו את הצורך והדרישה לספק תנאים נאותים לטיול ובילוי משפחתי של מבוגרים בלוויית ילדים, וכך הוקמו בכל רחבי היבשת פארקים של שעשועים ואטרקציות נוספות למשפחות.

העולם "נפתח" וקורץ לזוגות צעירים יותר, שנמנעו לא אחת מנסיעה עקב הכורח להותיר את הילדים ב"ידיים זרות". ואכן, הפיתוח הבלתי נמנע של טיולי המשפחות "פתח" את העולם בפני זוגות צעירים ומנע מהם את ההתלבטויות והקשיים ב"סידור" הולם לילדים. מגמה זו הואצה בשנים האחרונות, ואין ספק שתלך ותגבר בעתיד.

למגמה זו מתלוות שתי תופעות לוואי מרכזיות: קיצור משך הטיולים וספציפיקציה של היעדים. לא עוד טיולים של 3 שבועות לאירופה הקלאסית או 30 יום מחוף אל חוף בארצות הברית.

טיולי המשפחות נמשכים בין שבוע ל-10 ימים, לכל היותר, ולעתים אף פחות, ומתרכזים באזורים בעלי עניין לילדים וגם להורים, כגון: אורלנדו בארה"ב, הפארקים בצרפת, בלגיה והולנד, היער השחור בגרמניה ואגם גרדה בצפון איטליה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

חברות הטיולים בחנו את השטח מתוך מטרה לשלב מקסימום אטרקציות במינימום זמן ומרחק. ואכן, המסלולים האופטימליים העונים על דרישות אלה עוברים במדינות הנ"ל במערב אירופה. המסלול הנפוץ והפופולרי ביותר במרבית חברות הטיולים הוא המסלול שבין אמסטרדם לפריס או בכיוון ההפוך. הטיול נמשך בדרך כלל כ-10-11 יום ברוטו, כולל יום הטיסה ויום החזרה.

חברות אחרות מאריכות את משך הטיול ומוסיפות סטייה קלה לתוך גרמניה לבילוי בפארק השעשועים אירופה פארק, או מוסיפות יום של טיול בעמק הלואר בשילוב יום בילוי בפארק פוטורוסקופ שליד העיר פואטייה במרכז צרפת.

כמובן, האפשרויות רבות ומגוונות ורצוי לבחור טיול המתאים למשפחה, לאופי הילדים ולאורך הרוח של ההורים. אין כל צורך להספיק כמה שיותר, טיול עם ילדים אמור להוות "זמן איכות" לבילוי ולגיבוש משפחתי ולא מרוץ מטורף של הספק וכמות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טיולי משפחותפספורט 743 יעדי קיץ חלומיים למשפחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: