אא

גיאורגיה לכל המשפחה: 5 הצעות לטיול גדוש ומרענן עם ילדים ביולי-אוגוסט

טביליסי אמנם חמה מאוד ביולי-אוגוסט, אך בדיוק בשביל זה יש לנו כמה המלצות מרעננות עם הילדים בגיאורגיה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

גיאורגיה היא יעד מושלם לטיול או לנופש עם הילדים בחופש הגדול. טביליסי אמנם חמה מאוד ביולי-אוגוסט, אך בדיוק בשביל זה יש לנו כמה המלצות מרעננות עם הילדים בגיאורגיה.

טביליסי

נתחיל בטיפוס אל ההר הקדוש (מטצמינדה, Mtatsminda) באמצעות פוניקולר. אל תתבלבלו בין זה לבין הרכבל שמטפס מ-ריקה פארק (Rike Park) שבמרכז העיר אל מצודת נריקאלה (Narikala) ואל פסל אימא גיאורגיה.

גם הרכבל הזה והנוף שנשקף מלמעלה הם אטרקציה בפני עצמה, אבל הפעם אנחנו עולים ברכבת הכבלים שמטפסת בתלילות עד לתחנה העליונה, ממש מתחת למגדל הטלוויזיה של טביליסי.

פרט לנסיעה בפוניקולר עצמו, יש עוד כמה סיבות להגיע לכאן. אחת מהן היא פארק שעשועים גדול וכיפי שכולל בין השאר גלגל ענק, מגלשות מים ועוד שלל מתקנים לילדים קטנים וגדולים יותר. הכניסה לפארק חופשית, ותשלמו באמצעות כרטיס הפלסטיק הנטען שתקבלו בעת העלייה בפוניקולר.

סיבה שנייה היא הנוף המרהיב שנשקף ביום בהיר מהרחבה שבחזית הבניין הראשי.

והסיבה השלישית היא הקפטריה – הגענו לכאן פעמיים בעת הביקור האחרון שלנו, כדי ליהנות מהסופגניות (פונצ'יקי) המושלמות שמגישים במקום. הן לא דומות לסופגניות שלנו או לדונאטס, הן ממולאות בקרם נפלא והן פשוט יאמי.

שני אתרים נוספים וסמוכים זה לזה, נמצאים גם הם לא רחוק מפארק השעשועים.

האחד הוא המוזיאון הפתוח לאתנוגרפיה (Open Air Museum of Ethnography), שיושב על גבעה מיוערת ומשתרע על שטח של 500 דונם ויותר. במתחם פזורים שבעים מבנים עתיקים שהועברו לכאן מ-14 המחוזות של גיאורגיה ושוחזרו במלואם, החל מאסמים פשוטים שעומדים על כלונסאות ועד בתים כפריים מרוהטים ומקושטים בעבודות יד אותנטיות.

יש גם טחנת מים, יקב ועוד שלל מבנים מעניינים, במקום נערכים לא פעם פסטיבלים מהנים, ובונוס נוסף הוא הטיול בטבע. לא רחוק משם משתרע אגם הצבים (Ku’s Tba). המקום פופולרי מאוד בסופי שבוע של חודשי הקיץ, ומשמש מפלט לתושבי העיר שבאים לכאן כדי לשחות, לטייל בשבילים או לשבת בבתי הקפה שמסביב. האגם אמנם קטן, אבל מוקף ביערות ובטבע, האוויר כאן צח ונעים גם בחודשי הקיץ.

פארק שעשועים גדול וכיפי שכולל בין השאר גלגל ענק, מגלשות מים ועוד שלל מתקנים לילדים קטנים וגדולים יותר. צילום: Shutterstockפארק שעשועים גדול וכיפי שכולל בין השאר גלגל ענק, מגלשות מים ועוד שלל מתקנים לילדים קטנים וגדולים יותר. צילום: Shutterstock

היהלום שבכתר

אתר חדש יחסית, במרחק שעתיים נסיעה מערבה מטביליסי, היא גשר היהלום, פרויקט שאפתני שבנתה חברת קאס גרופ הישראלית מעל קניון דשבאשי (Dashbashi), בשמורת הטבע צלקה (Tsalka Nature Reserve).

גשר הזכוכית עצמו, עם בר היהלום שמרחף במרכזו בגובה של 280 מטרים מעל קרקעית הקניון, הפך לאטרקציה של ממש מאז פתיחתו. לצד הגשר יש גם מתחם וילות נאות ל-2-6 אורחים, כך שתוכלו ללון כאן לילה או שניים ולצאת לטיולי ג'יפים בשמורה, לרדת אל המפלים שבתוך הקניון, וליהנות מיופיו הפראי של הטבע באזור. אם אתם או ילדיכם הבוגרים אמיצים ממש, תוכלו גם לעשות אומגה אופניים מעל הקניון.

אם אתם או ילדיכם הבוגרים אמיצים ממש, תוכלו גם לעשות אומגה אופניים מעל הקניון. צילום: Shutterstockאם אתם או ילדיכם הבוגרים אמיצים ממש, תוכלו גם לעשות אומגה אופניים מעל הקניון. צילום: Shutterstock

באטומי

עוד מערבה משם, לחופי הים השחור, משתרעת באטומי (Batumi), עיר שהפכה בשנים האחרונות ליעד אהוב במיוחד על ישראלים, ובצדק, כי יש בה את המתכון המנצח לחופשה מושלמת.

האטרקציות כאן רבות ומגוונות, אז נמנה רק כמה מהן: חוף הים, כמובן, ולידו הטיילת של העיר, שמשתרעת לאורך שמונה קילומטרים ויותר – היא עשירה בפסלים, בפינות ליטוף ובמגרשי משחקים קטנים.

במרינה הקטנה שבקצה הטיילת ניצב פסל נינו ועלי המרשים, ולידו גלגל ענק. לעת שקיעה, מומלץ להצטרף לשיט קצר שיוצא מהמרינה, ולצפות באורות שנדלקים במגדלים הגבוהים של העיר. אטרקציה נוספת היא רכבל Argo שיוצא מאזור קו המים ומטפס גבוה מעל העיר – זו אחת הנסיעות הארוכות ביותר ברכבל שיצא לי לנסות, אבל ביום בהיר נשקף מלמעלה נוף מהמם של העיר, ויש במקום גם מסעדה.

אל תוותרו על ביקור בגן הבוטני היפהפה שמשתרע גבוה מעל הים השחור, במרחק חצי שעה נסיעה מהעיר, וגם על טיול יום לשמורת הטבע מטיראלה (Mtirala), העשירה במפלים, בשבילי הליכה, בגשרי עץ ובאטרקציות כמו טיולי טרקטורונים, אומגה או רפטינג בנהרות גועשים.

שמורת הטבע מטיראלה, העשירה במפלים, בשבילי הליכה, בגשרי עץ ובאטרקציות. צילום: Shutterstockשמורת הטבע מטיראלה, העשירה במפלים, בשבילי הליכה, בגשרי עץ ובאטרקציות. צילום: Shutterstock

בורג'ומי

יעד פופולרי נוסף הוא עיירת הנופש והמעיינות החמים בורג'ומי (Borjomi), בערך באמצע הדרך בין טביליסי לבאטומי. מומלץ ללון כאן לילה אחד כדי לתור את הפארק העירוני היפהפה ועתיר האטרקציות לילדים, כולל רכבל קטן וחמוד שמטפס אל פסגת ההר, מסלולי הליכה נהדרים בטבע, דוכני אוכל ומשחקים, וכמובן גם המים המינרליים המפורסמים (טעם נרכש, יש לציין) שנובעים בתוך ביתן זכוכית בכניסה לפארק.

לא רחוק מהעיר נמצא אתר מרשים במיוחד שגם ילדים ייהנו לבקר בו. עיר המערות וארדזיה (Vardzia) חצובה בסלע, ומיושבת עוד מתקופת הברונזה. בימי הביניים הוסב המקום למנזר, הפעיל עד עצם היום הזה. כיף לטפס לתוך המערות, להידחק פנימה לתוך החללים הצרים ולהתרשם מציורי הקיר היפים שמכסים את הקירות. באזורים מסוימים שמשמשים ככנסיות תתבקשו לכסות את הכתפיים ואת הברכיים, וכמובן לשמור על שקט.

עיר המערות וארדזיה, החצובה בסלע ומיושבת עוד מתקופת הברונזה הוסבה בימי הביניים למנזר, הפעיל עד עצם היום הזה. צילום: Shutterstockעיר המערות וארדזיה, החצובה בסלע ומיושבת עוד מתקופת הברונזה הוסבה בימי הביניים למנזר, הפעיל עד עצם היום הזה. צילום: Shutterstock

קאחטי

נסיעה של שעה וחצי מזרחה מטביליסי תביא אתכם אל מחוז היין של גיאורגיה, קאחטי (Kakheti). יש באזור שפע של יקבים, לצד טירות עתיקות שעומדות על פסגות הגבעות, ונופים מרהיבים ממש.

זה לא נשמע כמו יעד שמתאים לילדים, אך בעונת הסתיו תוכלו להצטרף גם אתם למלאכת הבציר בכמה מהיקבים הגדולים, ויש עוד כמה אטרקציות שוות שהופכות את האזור לפופולרי מאוד בקרב משפחות.

אחת מהן היא עיירת האוהבים סיגנאגי (Sighnaghi), שיושבת גבוה מעל עמק פורה. היא מכונה עיירת האהבה, בזכות הצעירים הרבים שמגיעים לכאן כדי להצטלם ביום החתונה, ויש בה רחובות קסומים ומרוצפי אבן, פסלי רחוב, מסעדות ובתי קפה, וגם חומה ארוכה שהקיפה את העיר בעבר וכיום ניתן לטייל עליה לאורך מקטע אחד.

עיירת האוהבים סיגנאגי, יושבת גבוה מעל עמק פורה ויש בה רחובות קסומים ומרוצפי אבן, פסלי רחוב וגם חומה ארוכה שניתן לטייל עליה לאורך מקטע אחד. צילום: Shutterstockעיירת האוהבים סיגנאגי, יושבת גבוה מעל עמק פורה ויש בה רחובות קסומים ומרוצפי אבן, פסלי רחוב וגם חומה ארוכה שניתן לטייל עליה לאורך מקטע אחד. צילום: Shutterstock

קרוב מאוד לעיירה עצמה, תוכלו לטייל גם במנזר בודבה (Bodbe Monastery) המטופח והיפהפה, ובו גם נוף מרשים, שבילי הליכה ביער ומעיין קטן שנחשב קדוש. ואטרקציה נוספת היא האומגה הארוכה שנמתחת מההר שמעל סיגנאגי, ומסתיימת אי שם למרגלות העיירה.

מומלץ ללון באזור לפחות יומיים, ותוכלו לבחור בין שלל מלונות בכל טווחי המחירים, כולל אתר גלמפינג בשם Ali Glamping, עם בועות פשוטות סטייל ואדי רם, ממש מתחת לסיגנאגי.

אנחנו לנו במלון Radisson Tsinandali Estate, רק 15 דקות מבירת המחוז, טלאבי (Telavi). המלון מושלם למשפחות, ויושב בתוך פארק רחב ידיים במרכזה של אחוזת ציננדלי, בית הקיץ לשעבר של אלכסנדר צ'בצ'בדזה, האיש שהביא לגיאורגיה את שיטת גידול היין האירופית, בניגוד לשיטה העתיקה של קבורת כדים באדמה, שהייתה נהוגה במדינה עד אז. בין השאר, תוכלו לבקר בבית האחוזה, לטעום שם יינות ולטייל ברגל בפארק שמסביב (או לקבל אופניים חינם במלון).

במלון עצמו, המעוצב להפליא ומשלב בין חדש לישן, תיהנו מחדרים מרווחים ויפים עם נוף להרי הקווקז, משתי בריכות (אחת מקורה והשנייה בריכת אינסוף על הגג), מספא קטן שכולל טיפולים וגם סאונה, משלוש מסעדות מצוינות, מחדר משחקים לילדים, מבר ספרייה יפהפה שכולל פינות משחק ושולחן ביליארד ועוד כמה הפתעות. אנחנו לנו במלון עם שלוש ילדות, וכולנו נהנינו מכל רגע.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: גאורגיהטיולי משפחותפספורט 743 יעדי קיץ חלומיים למשפחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: