אא

בתקן בינלאומי: נתב״ג משפר ומחזק את התשתיות הטרמינליות

טרמינל 1 יעבור חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה. רשות שדות התעופה מטפלת בהרחבת טרמינל 3 לשרות הנוסעים

צילום: 123rf צילום: 123rf

נמל התעופה בן גוריון משפר ומחזק את התשתיות הטרמינליות ומעמיד אותם בתקני הבטיחות המובילים בעולם - טרמינל 1 יעבור חיזוק המבנה למקרה של רעידת אדמה.


מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את חיזוק המבנים ברשות שדות התעופה ומטפלת בהרחבת טרמינל 3 לשרות הנוסעים.  

״נמל התעופה בן גוריון היה ויישאר השער הראשי למדינת ישראל גם בעשור הקרוב - ולכן החליטה המועצה לטפל בטרמינל 1 שכאמור יעבור תהליך של חיזוק המבנה לרעידות אדמה ומתיחת פנים. במהלך החודש הקרוב תתבצענה עבודות הנדסיות לחיזוק טרמינל 1 לרעידות אדמה. העבודה תתבצע  - במפלס הקרקע בחזית האווירית של טרמינל 1 -העבודות יתבצעו במתחם שבין שערי היציאה למטוס בחזיית האווירית של טרמינל 1 ללא הפרעה לשרות ולטיסות״, נמסר מרש״ת  

״במהלך שנת 2023 נמשיך ונשפר את השירות בנתב"ג ובמהלך שנת 23 תושלם המשימה של בניית טרמינל 3A. טרמינל מודרני בעל עיצוב פונקציונלי וחדשני המשלב יעילות בשירות ונוחות. במקביל מועצת רשות שדות התעופה וההנהלה מאיצים את הליך הרחבת טרמינל 3 במסגרת תהליכי שיפור השרות ליוצאים מהשער של ישראל - נתב"ג״, הוסיפו  

בצד המערבי של טרמינל 3 יבנה טרמינל בעל עיצוב פונקציונלי, חדשני בו יתווספו 22 דלפקי צ'ק אין, מערכות בידוק בטחוני ומסועים מחוברים למערכות ה HBS תוך יעילות בשירות ונוחות לנוסעים. הטרמינל בשטח של 3.900 מ"ר, ברוחב 30 מטר ואורך 130 מטר כדוגמתו קיימים טרמינלים באירופה: בסכיפול, בבודאפשט, ובגרמניה.

במקביל, ובאישור מועצת הרשות וההנהלה יצאה חטיבת ההנדסה בתכנון להקמת הזרוע חמישית לחניות מטוסים בנתב"ג, זרוע  A, הוספת שטחים לבדיקת כבודת הנוסעים, חיבור מסועי מזוודות, הקמת מתחמי אוכל נוספים לשירות הנוסעים והקמת חדרי וי אי פי נוספים.

מועצת הרשות וההנהלה פועלים יחדיו לשורה של מהלכים אסטרטגים ובכלל זה חיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה בתקנים המחמירים ובסטנדרטים בינלאומיים הרחבת התשתיות והתאמתם לגידול הצפוי בהיקף הנוסעים. 

מגמת הגידול בתנועת הנוסעים הבינלאומית בנתב"ג צפוייה להמשך, ורשות שדות התעופה מתאימה את תכניות ההשקעה והפיתוח לעלייה בתנועה מנתב"ג.

שיעורי הגידול בתנועת הנוסעים בנתב"ג נמשכים כאשר נתב"ג צפוי להיכנס ב 2024  לקטגוריית השדות הגדולים בעולם.

הגידול והיציאה לפרויקטים בתשתיות לזמן הביניים יאפשרו מענה לתת שרות מיטבי גם בתוך גידול בתנועת הנוסעים.  

על פי התוכנית רשות שדות התעופה תבצע השקעה והתאמות  מתקציבה בסך של למעלה מחצי מיליארד ש״ח בתשתיות נתב"ג לטווח הקצר והארוך.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב״ג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: