אא

מחזקים קשרים: שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ ההודי

השרים דנו בדרכים לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות בין היתר ע"י הוספת טיסות ישירות בין ישראל להודו. שר החוץ אלי כהן: "להודו יכול להיות תפקיד משמעותי בהרחבת הסכמי אברהם וקידום פרוייקטים אזוריים עם מדינות שעדיין אין להם יחסים עם ישראל"

שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ של הודו. צילום: שלומי אמסלם בע"מ שר החוץ אלי כהן עם שר החוץ של הודו. צילום: שלומי אמסלם בע"מ

מרחיבים את השותפות האסטרטגית בין ישראל להודו.

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הודו ודן עימו בחיבור תחבורתי בין הודו לישראל על בסיס חיבור יבשתי המבוסס על הסכמי אברהם. בנוסף, השרים דנו בדרכים לחיזוק הקשר הין המדינות, הוספת טיסות ישירות, המשך שיתופי פעולה בחקלאות ובניהול מים והרחבת שיתופי הפעולה בתחום האינטליגנציה המלאכותית והגנת הסייבר. השרים חתמו על הסכמים שיאפשרו הגעה של 42 אלף עובדים הודים בתחומי הבנייה והסיעוד.

שר החוץ אלי כהן: ״השותפות האסטרטגית בין ישראל להודו מחזקת את ישראל ומסייעת ליציבות במזרח התיכון. להודו יכול להיות תפקיד משמעותי בהרחבת הסכמי אברהם וקידום פרוייקטים אזוריים עם מדינות שעדיין אין להם יחסים עם ישראל. החיבור הזה מקצר את הדרך בין אסיה לאירופה והופך את ישראל להאב מסחרי, טכנולוגי ותחבורתי בשינוי נתיבי הסחר במזרח התיכון. העובדים מהודו בתחומי הבנייה והסיעוד יסיעו בהתמודדות עם יוקר המחיה בישראל ויתנו מענה למאות משפחות בארץ המחכות לעובדי סיעוד.״

שר החוץ אלי כהן נפגש עם שר החוץ של הודו, סוברמאניאם ג׳יישנקר, במעון ההארחה הרשמי ״היידראבאד האוס״ בניו דלהי.

השרים דנו בדרכים לחזק את הקשרים האסטרטגיים בין המדינות בין היתר על ידי הוספת טיסות ישירות בין ישראל להודו, הקלה בהנפקת הויזות לאזרחי המדינות ובהרחבת הפעילות הכלכלית המבוססת על שיתופי הפעולה בתחומי המים והחקלאות, גם לתחומי האינטליגנציה המלאכותית (AI) והגנת הסייבר.

שרי החוץ חתמו על שורה של הסכמים בין המדינות בהם הסכמים שיאפשרו הבאת 34 אלף עובדים מהודו לתחום הבנייה בישראל ועוד 8,000 עובדים מתחום הסיעוד. תוספת העובדים מהודו צפויה לסייע בהתמודדות עם יוקר המחייה ותסייע לאלפי משפחות הממתינות לעובדי סיעוד בישראל.

צילום: שלומי אמסלם בעמצילום: שלומי אמסלם בעמ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אלי כהןשר החוץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: