אא

מלון דריסקו: פריז בלב ת״א

לפעמים לא צריך לטוס רחוק כדי ליהנות משיק אירופאי. מלון הבוטיק דריסקו בלב ת"א, משרה אווירה פריזאית במרחק הליכה ממוקדי העניין המרכזיים של העיר ללא הפסקה

צילום: יח״צ צילום: יח״צ

השנה הייתה 1866, ועל דרך יפו המובילה לירושלים התיישבה קבוצה של משפחות שהגיעה ממיין בעקבות קריאתו של ג'ורג' אדמס, מייסד כנסיית המשיח. 

שניים מחברי הקבוצה היו האחים דריסקו, ג'ורג' וג'ון (תזכרו את השם), שבנו מלון של שלוש קומות בלב אותה מושבה אמריקאית קטנה מחוץ לחומות יפו. אבל תנאי המחייה הקשים והמחלות הכניעו את הקבוצה, ואלו מחבריה שיכלו להרשות זאת לעצמם, חזרו לאמריקה. האחים דריסקו מכרו את המלון לטמפלרים הגרמנים, ובשל מיקומו המצוין על אם הדרך לירושלים, הוא שימש מקום לינה לתיירים מפורסמים כמו מארק טוויין (שגם הזכיר את המלון בספרו מסע תענוגות בארץ הקודש) ואפילו קיסר פרוסיה וילהלם השני, כשביקר בארץ.

בימי מלחמת העולם השנייה, שימש המלון כמפקדה צבאית של הבריטים, ובמרתף שבו מוגש היום Happy Hour פעל בית מרזח. בזמן מלחמת העצמאות, שימש המלון לשעבר כבית מחסה לילדי קיבוץ גברעם שפונו מבתיהם, ומאז הוא עמד נטוש במשך שישים שנה כמעט. רק בשנת 2010 נרכש המבנה ההיסטורי ששופץ בדקדקנות רבה, תוך כדי ביצוע מחקר מקיף ועבודות שימור מחמירות בהובלת הרסטורטור שי פרקש.

מעניין לציין שבשנת 2018, הוזמנו לחנוכת המלון גם ילדי קיבוץ גברעם, שהיו כעת כבר אנשים מבוגרים. ופרט מעניין לא פחות שסיפר לי יותם מלניק, מנהל הערב של המלון, הוא שחיים כהן, הבעלים של מסעדת "קרן" המיתולוגית ששכנה במבנה הצמוד (כיום "וילה דריסקו") הוא שהמליץ לתומר טל, השף שלו במסעדת יפו-תל אביב, לראות את מסעדת המלון וכל השאר היסטוריה, אבל עוד נחזור לזה בהמשך.

דריסקו. צילום: יחצדריסקו. צילום: יחצ

דריסקו. צילום: יחצדריסקו. צילום: יחצ

פינוק ברמת חמישה כוכבים

אז מה יש לנו במלון? 42 חדרים וסוויטות, כולל שניים בעליית הגג ועוד כמה חדרים במבנה העץ הצמוד של "וילה דריסקו". החדר שלי, עם מרפסת ונוף לים, היה מרווח ומעוצב היטב, כולל מיטה גדולה ומפנקת מאוד, חדר רחצה מרשים עם מקלחת גשם, טלוויזיה חכמה, מכונת נספרסו וכל מה שצריך ללינה בסטייל.

בקומת הקרקע יש חדר כושר קטן, ומסדרון שמוביל לספא, ובו חדרי טיפולים זוגיים המציעים מגוון רחב של טיפולים לבחירה. בקומה שמתחת נמצא בית המרזח של פעם, כפי שיעידו ציורי הקיר המקוריים שמזכירים מרתף בירה גרמני. כיום זה חלל קטן ונעים שאפשר לשתות בו משקה ולנשנש משהו החל מ-17:00, כחלק מה-Happy Hour, ויש גם חדר נפרד לאירועים פרטיים. על גג המלון יש פינות ישיבה עם נוף יפה של גגות תל אביב, ובקיץ הנשנושים והדרינקים עולים לכאן.

ארוחת הבוקר המצוינת מוגשת בחלל המסעדה המרכזי שבקומת הקרקע, וכוללת בופה קטן של מאפים טריים, פירות, בר לחמים, ממרחים ומיצים בהגשה עצמית, וגם תפריט של מנה ראשונה ומנה עיקרית לבחירה, מסלמון נורווגי מעושן או בטטה צלויה על מלח ועד שקשוקה עגבניות וחצילים, בנדיקט סינטה או פרנץ' טוסט. גם מי שאינם אורחי המלון יכולים להזמין שולחן לארוחת הבוקר בעלות של 145 ₪ לסועד.

דריסקו. צילום: יחצדריסקו. צילום: יחצ

דריסקו. צילום: יחצדריסקו. צילום: יחצ

מסעדה עטורת פרסים

זוכרים את האחים ג'ורג' וג'ון? הם שהעניקו את שמם למסעדה של שף תומר טל, שקטפה בתחילת השנה, בטקס שנערך באבו דאבי, את התואר המסעדה הטובה בישראל, ומקום שישי בדירוג 50 המסעדות הטובות בצפון אפריקה ובמזרח התיכון.

המטבח ישראלי עדכני, והתפריט עונתי ומקומי מאוד, בדגש על דגים ופירות ים, אבל לא רק. למנה ראשונה הזמנו סשימי אינטיאס וטרין כבד אווז, ושניהם היו מעולים. חובבי הדגים הנאים ייהנו במיוחד ממבחר מנות שכולל גם טרטר טונה אדומה, סביצ'ה שרימפס קריסטל ועוד. מנות הביניים כוללות תמנון פרוס דק, וגם מנה של פסטה סרטנים שנחשבת בעיני רבים אחת המנות הטובות בארץ (אני לא אוכלת פירות ים, אז איאלץ לסמוך על העוקבים שלי), ולמנות עיקריות הזמנו טורטליני בצק רבוך וצלעות טלה בפחמים. הבשר היה נימוח להפליא, ושתי המנות היו טעימות.

חובבי הבשרים ייהנו מאוד מסטייק על עצם צלוי בג'וספר או משפונדרה טלה בבישול ארוך, ויש גם לוקוס צלוי בחמאה ולברק שלם בגלייז דלעת. ולקינוח, פבלובה פטל לימון ושנטי מסקרפונה ופיסטוק עם גנאש שוקולד, שהיו פשוט מושלמים. את הכול משלימים היטב האירוח המוקפד והאווירה היוקרתית. חוויה קולינרית נהדרת, לכל הדעות.

הכותבת היתה אורחת המלון

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פספורט 743 יעדי קיץ חלומיים למשפחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: