אא

אמריקן איירליינס: חברת התעופה האמריקנית הרווחית היחידה ברבעון הראשון של השנה

אחרי הדיווחים של חברות תעופה הגדולות בארה"ב על תוצאותיהן הכספיות לרבעון הראשון של השנה, התוצאות החיוביות של אמריקן איירליינס מפתיעות למדי

צילום: 123rf צילום: 123rf

חברת התעופה אמריקן איירליינס, הגדולה בארצות הברית ובעולם כולו, השיגה רווח נקי קטן של 10 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, ורשמה הכנסות שיא של 12.1 מיליארד דולר, כמו גם תזרים מזומנים של 3 מיליארד דולר.

ההישג של אמריקן איירליינס מפתיע למדי, כשההוצאות של החברה גדלו, וכל תעשיית התעופה האמריקנית סבלה מהגדלת הוצאות הדלק והמסים הנלווים.

בסך הכל הוציאה אמריקן איירליינס 11.7 מיליארד דולר על הוצאות תפעול, מתוכם 3.1 מיליארד דולר על דלק, כשברבעון הראשון של 2022 הוצאות הדלק של החברה הסתכמו ב-2.5 מיליארד דולר, בעוד שכלל ההוצאות היו 10.6 מיליארד דולר.

מבין 4 חברות התעופה הגדולות בארה"ב, אמריקן איירליינס הייתה חברת התעופה היחידה שסיימה את הרבעון ברווח. דלתא איירליינס סיימה את הרבעון בהפסד נקי של 363 מיליון דולר, ההפסד של יונייטד איירליינס עמד על 193 מיליון דולר, בעוד סאות'ווסט איירליינס סיימה את הרבעון הראשון של 2023 בהפסד נקי של 159 מיליון דולר. גם חברות תעופה נוספות בארה"ב הפסידו, וביניהן: אלסקה איירליינס, ספיריט איירליינס, ג'ט-בלו והוואיין איירליינס.

"צוות אמריקן איירליינס ניהל מבצע נהדר ומילא את ההנחיות הפיננסיות שלנו לרבעון, והביא לרווח ברבעון הראשון לראשונה מזה ארבע שנים", אמר רוברט איזום, מנכ"ל אמריקן איירליינס. "במבט קדימה להמשך שנת 2023, אנו נשארים ממוקדים באמינות, רווחיות, חיזוק המאזן ויצירת ערך רב עבור בעלי המניות שלנו, חברי הצוות, הלקוחות והקהילות שאנו משרתים", הוסיף איזום.

במהלך 2023, אמריקן איירליינס צפויה לקבל 20 מטוסים חדשים: 17 מטוסי בואינג 737 MAX ו-3 מטוסי בואינג 787.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסרוברט איזום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: