אא

"אתיופיאן איירליינס גאה בעובדה שלא הפסיקה לטוס לישראל אפילו לא ליום אחד״

ברהנו קאסה, כבר שנה בישראל. פגשנו אותו לשמוע על תוכניות חברת התעופה הגדולה באפריקה. על ישראל אמר קאסה: ״שוק מרתק ותחרותי״, על העבודה עם סוכני הנסיעות: "נמשיך לחזק את הקשר ולתגמל בעמלות" ועל הטיסות: ״במידה והביקוש הגבוה יימשך, נוסיף 7-5 טיסות שבועיות נוספות"

ברנהו קאסה. צילום: עידו רימון ברנהו קאסה. צילום: עידו רימון

קיץ 2020. פרוץ מגפת הקורונה ועימה הבהלה העולמית שהגיעה לשיאים חדשים. הראשונה לחוות את המשבר על לא עוול בכפה הייתה תעשיית התעופה, שנאלצה לסגור באופן מיידי את השמיים ולהתמודד עם אחד המשברים הגדולים בתולדותיה.

מרביתן המכריע של חברות התעופה נאלצו להפסיק את פעילותן בישראל בכפוף להחלטת הממשלה. עם זאת, כמה חברות בודדות המשיכו לקיים פעילות מצומצמת, כזו אשר טמנה בחובה אמירה ברורה כי הן כאן כדי להישאר.

בין הגורמים הללו ניתן למנות את אתיופיאן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביבשת אפריקה, שהמשיכה להביע אמון במסגרת הקו המבוקש בימים כסדרם בין אדיס-אבבה לתל-אביב.

פגשנו את מנכ״ל אתיופיאן בישראל בשבוע האחרון כדי ללמוד על תפיסתה של החברה ביחס לשוק הישראלי. ברהנו קאסה, מנהל הפעילות של אתיופיאן איירליינס בישראל הציג קו נחרץ וברור המביע אמון מלא בשוק התעופה הישראלי.

כזכור, החברה האפריקאית המיוצגת בישראל באופן בלעדי על ידי טל תעופה, הוסיפה החל מה-28 במרץ, 2023, 3 טיסות שבועיות בימים שלישי, חמישי ושבת, מה שהגדיל את תדירות הטיסות שלה מישראל ל-2 טיסות יומיות.

"עבור כל תעשיית התעופה מדובר היה בתקופה מורכבת וכזו שאף אחד לא באמת ידע כיצד היא תתגלגל, אבל באותה נשימה היה חשוב לנו לעשות את הכל, כולל הכל, כדי לשמר פעילות בקווים שלנו, כולל הקו לישראל שהינו אסטרטגי במיוחד עבורנו", הוא מכריז.

עם הפנים קדימה

קאסה (56) אשר נכנס לתפקידו בקיץ האחרון, הינו בעל ניסיון עשיר בענף התעופה בכלל ובאתיופיאן איירליינס בפרט, אותה הוא משרת נאמנה מזה למעלה מ-3 עשורים. עד היום הספיק לשמש כמנכ"ל חברת התעופה הלוגיסטית של חברת התעופה הגדולה ביבשת אפריקה וכן כמנהל הפעילות שלה באנגולה ואיחוד האמירויות, כמו גם כמנהל השיוק והמכירות הגלובלי של הקבוצה.

בראיון מיוחד עבור "פספורטניז" מציין קאסה את התרשמותו משוק התעופה בישראל, אותו הוא מגדיר כתחרותי ועתיר באתגרים.

"על ישראל שמעתי עד הקיץ האחרון בעיקר דרך החדשות. אמנם הכרתי מעט את הפעילות של אל-על ועוד כמה חברות תעופה ישראליות, אבל בזה זה הסתכם. כשהגעתי לכאן, הבנתי מיד שמדובר בשוק מרתק עם הרבה מאוד תחרות, במיוחד אחרי תקופת הקורונה בה השוק האט בצורה משמעותית. שמחתי מאוד על האפשרות להגיע לכאן ולהכיר מקרוב את ישראל. אין ספק שזהו אחד השווקים החשובים ביותר עבור אתיופיאן איירליינס", כך לדבריו.

הייתם כאמור לאחת מחברות התעופה היחידות שלא עצרו את הטיסות לישראל לאורך כל תקופת הקורונה. זוהי חלק מאסטרטגיה סדורה?

"אתיופיאן איירליינס גאה בעובדה שלא הפסיקה לטוס לישראל, אפילו לא ליום אחד. הפחתנו בחודשים הקשים ביותר את הקו בין תל-אביב לאדיס-אבבה לטיסה יומית, אבל במקביל האצנו את פעילות טיסות המטען, שכללו הרבה מאוד ציוד רפואי שנועד לסייע לצוותים הטיפולים. הגעתי לכאן בתקופת פוסט-קורונה, כאשר המטרה הראשית שניצבה לנגד עיניי היא לסייע למגמת ההתאוששות חרף לא מעט מכשולים שבדרך".

עונת הקיץ בפתח. יש לכם הפתעות חדשות עבור הנוסעים בישראל?

"אני יכול לבשר שאחרי משבר הקורונה, הקיץ נשוב להפעיל את טיסות המטען בקווים לישראל שלא פעלו בשנתיים האחרונות. על פי התכנון, מדובר על 3 טיסות מטען שבועיות. במקביל, אנחנו ממשיכים עם טיסה דו-יומית במטוסי בואינג MAX-737, דרימליינר ואיירבוס 3500-A, כאשר במידה והביקוש הגבוה יימשך, סביר להניח שבקיץ 2024 נעבה את הקו עם 7-5 טיסות שבועיות נוספות".

השקתם לאחרונה טרמינל חדש באדיס-אבבה. האם זהו שובר שוויון עבור הנוסעים?

"הטרמינל החדש שהושק לפני כשנתיים וגם בימים אלה ממשיך בהליכי שדרוג, מציע חוויה יוצאת דופן עבור קהל הנוסעים. הוא כולל את מלון אקסקלוסיבי הנמצא בתוך הטרמינל, יחד עם מלון נוסף הממוקם במרחק הליכה של 5 דקות הליכה ממנו. אלו מאפשרים לנוסעים המעוניינים ליהנות מטיסות המשך ליותר מ-130 יעדים שאתיופיאן נוסעת אליהם ברחבי הגלובוס, לנוח ולצבור כוחות מחודשים לקראת הטיסה אל היעד המבוקש. הטרמינל מציע גם דיוטי פרי מהודר ולאונג' יוקרתי, בקיצור כל מה שצריך על מנת ליהנות מחוויה מופלאה".

במה נבדלת אתיופיאן מחברות תעופה אחרות בשוק?

"אין עוד הרבה חברות שמספקות את זמני הטיסה הקצרים ביותר, בדגש על התחייבות להמתנה של עד שעות בודדות ביעד המבוקש לקראת טיסות המשך. גם שירותי הקרקע שלנו נחשבים שלא בכדי לטובים בעולם, יחד עם מחירים שהינם אטרקטיביים ומותאמים להלך הרוח בשוק.

מעבר לכך, אנחנו מאוד קשובים לקהילה ומנסים להירתם למען פרויקטים רבים ומגוונים. כך למשל הטסנו בתחילת השנה קבוצת ילדים ובני נוער מרחבי אתיופיה לישראל על מנת לקבל טיפולים רפואיים מצילי חיים, כחלק מיוזמה של ארגון SAVE A CHILD HEART".

בוא נדבר על סוכני הנסיעות. עד כמה אתם משקיעים בקשר מולם?

"אתיופיאן שומרת על קשר הדוק עם סוכני הנסיעות בישראל במשך הרבה מאוד שנים. אנחנו נחושים להמשיך לחזק את הקשר הישיר מולם וכמובן לתגמל גם בעמלות נאות. אין לי ספק שיחסי הגומלין רק ילכו ויתעצמו בעתיד. זהו אינטרס של שני הצדדים".

אתיופיאן איירליינס בשיתוף ארגון SAVE A CHILD HEART. פרויקט מיוחד ומציל חיים למען ילדים ובני נועראתיופיאן איירליינס בשיתוף ארגון SAVE A CHILD HEART. פרויקט מיוחד ומציל חיים למען ילדים ובני נוער

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתיופיאן איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: