אא

גידול של 16% בתיירות הנכנסת מארה"ב לעומת שנת השיא 2019

ארה"ב היא מדינת המקור הגדולה של התיירות לישראל ומהווה כשליש ממנה. התייר האמריקאי מוציא סכום הגדול בכ-50% מהסכום שמוציא תייר אחר בישראל. שר התיירות שטס היום לארה"ב: "יש לישראל את כל מה שהתייר האמריקאי מחפש"

תיירת בישראל. צילום: shutterstock תיירת בישראל. צילום: shutterstock

שר התיירות, חיים כץ, יצא היום (ג') לארצות הברית להשתתף ולשאת דברים ביריד NRB (National Religious Broadcasters), הכנס הבינלאומי הגדול לכלי תקשורת נוצריים ברחבי העולם.

היריד יפתח ביום שני 22 במאי באורלנדו פלורידה. ביריד צפויים להשתתף אלפי אנשי תקשורת נוצרים, ממדינות רבות, ביניהם נציגי תחנות טלוויזיה המשדרות למיליוני צופים ברחבי העולם, רדיו ועיתונות כתובה. כמו כן, ישתתפו גם אנשי דת בכירים. במסגרת היריד יפעלו נציגי משרד התיירות לקידום שיתופי הפעולה עם סיטונאי תיירות ומובילי דעה בעולם הנוצרי, במטרה להגדיל את היקף התיירות הנוצרית לישראל.

כמו כן, נציגי משרד התיירות ישתתפו במספר אירועים בהם יחגגו 75 שנים להקמת מדינת ישראל ויציגו את אפשרויות הביקור המגוונות בארץ. נציגי המשלחת יקיימו פגישות עם מנהיגי דת נוצרים, מעצבי דעת קהל, מחליטנים ועיתונאים, במטרה לקדם תיירות נוצרית בכלל ואוונגלית בפרט לישראל.

קודם ליריד, ייפגש השר כץ, ביחד עם המנכ"ל דני שחר, המתלווה אליו, עם מנהלי לשכות משרד התיירות ברחבי ארה"ב ועם גורמים מקצועיים בכירים במטרה לשמר ערוצי שיווק קיימים ולפתח חדשים. בין היתר ייפגש השר, עם הקרדינל של ניו יורק טימותי דולן, שכיהן כנשיא ועידת הבישופים הקתולים של ארצות הברית וגם השתתף בכינוס הקרדינלים שבחר את האפיפיור הנוכחי. השר ייפגש גם עם סגן נשיא מועצת הרבנים של ניו יורק, הרב יוסף פוטאסניק, שמנחה תכניות רדיו, טלוויזיה ופודקאסטים המשודרים לקהלים באזור ניו יורק ומפרסם מאמרים רבים בעיתונות. כמו כן ייפגש השר גם עם מנכ״ל ארגון NRB, טרוי מילר. פגישה משמעותית נוספת תתקיים עם תאגיד התיירות של ניו יורק, בה יידונו שיתופי פעולה אפשריים לקידום תיירות הדדית בין ישראל לבין ניו יורק, שתאפשר הגדלה של קהלי יעד מניו יורק.

כץ: "התיירות האמריקאית תורמת משמעותית לכלכלה הישראלית. השוק האמריקאי הוא הגדול והמוביל בתנועת התיירות הנכנסת לישראל. 2023 היא שנת שיא, עם גידול של 16% בכניסות תיירים מארה"ב, ביחס ל- 2019. יש לישראל את כל מה שהתייר האמריקאי מחפש: מורשת, נופים ייחודיים וקולינריה מובילה. אפעל לחיזוק ולפיתוח קשרי התיירות עם ידידתנו הגדולה ביותר".

גידול של 16% מתחילת השנה בתיירות מארה"ב לעומת שנת השיא 2019 

ארצות הברית היא מדינת המקור הגדולה ביותר של תיירות לישראל והיא מהווה כמעט שליש ממנה. התייר האמריקאי מוציא בישראל סכום הגדול בכ-50% מהסכום הממוצע שמוציא תייר אחר בישראל. נכון לשליש הראשון של השנה (ינואר עד אפריל), יש גידול ניכר בתיירות מארצות הברית לישראל בהשוואה לתנועה ממדינות אחרות והיא עומדת כיום על 27% מהתיירות הכללית ו-41% מסך ההכנסות מתיירות נכנסת. 

לשם השוואה, בשנת 2019 (שנת השיא לתיירות לישראל, והן לתיירות מאמריקה לישראל) הגיעו מארה"ב קצת פחות ממיליון תיירים, שהיוו 21% מהתיירות הכללית, ו-28% מסך ההכנסות מתיירות.

כשליש מהתיירים מארצות הברית לישראל הגיעו לביקור קרובים ומכרים, שליש נוסף הן קבוצות של נוצרים והיתר הגיעו למטרות עסקים, בודדים בסיור מאורגן, סיורים קבוצתיים כלליים ובמסגרת פרויקט תגלית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד התיירותשר התיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: