אא

משתדרגים: אמריקן איירליינס ושדה״ת דאלאס פורט וורת׳ חתמו על הסכם בשווי של כ-4.8 מיליארד דולר

אמריקן איירליינס ושדה״ת DFW חתמו על הסכם עתק. ההסכם כולל הרחבת אזור הטרמינל המרכזי והרחבת שערים המשתרעים מטרמינל A ומטרמינל C ב-DFW. השדרוג יכלול גם בניית טרמינל חדש, הכולל 24 שערים נוספים

מטוסי אמריקן איירליינס בדאלאס. צילום: Shutterstock מטוסי אמריקן איירליינס בדאלאס. צילום: Shutterstock

אמריקן איירליינס ושדה״ת דאלאס פורט וורת' (DFW) חתמו על הסכם שימוש וחכירה חדש ל-10 שנים, הכולל 4.8 מיליארד דולר בהשקעות הון, כולל בניית טרמינל F, שיפוץ טרמינל C, בניית הרחבות שערים בטרמינל A ובטרמינל C, ופרויקטי מודרניזציה ודיגיטיליזציה משמעותיים נוספים.

ראש עיריית פורט וורת' מאטי פרקר, ראש עיריית דאלאס אריק ל. ג'ונסון, מנכ"ל אמריקן איירליינס רוברט איזום ומנכ"ל שדה התעופה DFW, שון דונוהו, התכנסו היום בשדה״ת הבינלאומי של דאלאס להכרזה על הסכם השימוש והחכירה, המציין עידן חדש של צמיחה וחדשנות עבור שדה התעופה השני העמוס בעולם.

"אמריקן איירליינס גאה לקרוא לצפון טקסס בית, ו-DFW היא המרכז הגדול ביותר שלנו ושער מרכזי לרשת הבינלאומית והמקומית הענפה שלנו", אמר מנכ"ל אמריקן איירליינס רוברט איזום. "אמריקן איירליינס הובילה את הצמיחה שהניעה את DFW להפוך לנמל התעופה השני העמוס בעולם ואנו נרגשים לסיים הסכם חכירה חדש ותוכנית הון שמכינים את הקרקע לארה"ב, DFW ואזור צפון טקסס להמשיך לצמוח כעת גם שנים קדימה. אנו מעריכים את מערכת היחסים ארוכת השנים שלנו עם DFW ומודים לראש העיר פרקר, ראש העיר ג'ונסון ומועצת DFW על המשך השותפות שלהם".
משמאל: מנכ״ל DFW, ראש עיריית דאלאס, ראשת עייית פורט וורת׳ ומנכ״ל אמריקן. צילום: Amertican Airlinesמשמאל: מנכ״ל DFW, ראש עיריית דאלאס, ראשת עייית פורט וורת׳ ומנכ״ל אמריקן. צילום: Amertican Airlines
 
ראש עיריית פורט וורת' מאטי פרקר אמר: "אנו גאים מאוד שאמריקן איירליינס שבסיסה בפורט וורת' חתמה על הסכם חשוב זה כדי לבסס את מעמדה של DFW כמרכז הראשי של אמריקאי ולעזור לנו להמשיך לעמוד בביקוש המדהים שאנו חווים בצפון טקסס, האזור שלנו יהפוך לאזור המטרו השלישי בגודלו במדינה בתוך 10 השנים הקרובות, וזה לא מפתיע שיש לנו את שדה התעופה השני העמוס בעולם. ההסכם של היום מבטיח ששדה התעופה DFW מוכן לעתיד ולהמשיך לשמש כשער הכניסה של פורט וורת' לעולם".
 
ראש עיריית דאלאס אריק ל. ג'ונסון ברך אף הוא ואמר: ״כעיר בינלאומית צומחת, דאלאס גאה מאוד בשותפויות שלה עם נמל התעופה הבינלאומי דאלאס פורט וורת' ואמריקן איירליינס", אמר ראש העיר ג'ונסון. "שדה התעופה DFW מחבר את הקהילה שלנו לעולם ומזין את הצמיחה הכלכלית בכל האזור והמדינה שלנו. כולנו מכירים בכך שצפון טקסס היא המקום להיות בו. החתימה על הסכם השימוש והחכירה החדש היא צעד אחד להבטיח שהאזור שלנו יישאר במצב טוב לשגשג בעתיד."
"הסכם השימוש והחכירה מדגיש את המחויבות של שדה התעופה ושל שותפי התעופה שלנו לספק לנוסעים את חווית הנסיעה הטובה ביותר האפשרית", אמר מנכ"ל שדה התעופה DFW, שון דונוהו. "השותפות שלנו עם אמריקן איירליינס, חברת התעופה הגדולה ביותר שלנו, חזקה מתמיד. אנחנו מבצעים השקעות שמכונות את הבמה לשדה התעופה של העתיד - כזה ששם עדיפות לחדשנות, חווית לקוח קיימות".
 
מה בהסכם?

הסכם השימוש והחכירה בין חברת התעופה הגדולה בעולם לנמל התעופה מקבע את המודל העסקי של שדה התעופה של דאלאס פורט וורת׳ וכולל מתווה פרויקטי הון גדולים במהלך 10 השנים הבאות. הפרויקטים המשמעותיים ביותר כוללים:

סכום מוערך של 2.72 מיליארד דולר להרחבת אזור הטרמינל המרכזי, כולל תכנון מחדש של טרמינל C, הרחבת שערים המשתרעים מטרמינל A ומטרמינל C, ושדרוגים משמעותיים לכבישים ולגישה לטרמינלים.
סכום מוערך בשל כ-1.63 מיליארד דולר לבניית טרמינל F חדש, הכולל מתחם של 15 שערים. הרחבות הטרמינלים יספקו 24 שערים נוספים כדי להכין את אמריקן ו-DFW לצמיחה ארוכת טווח. עם סיום הבנייה, אמריקן תוסיף שערים חדשים ברציפים טרמינל A וטרמינל C לתיק התפעול שלה. הפרויקטים גם יאפשרו לאמריקני להרחיב את הפעילות במסופים קיימים כדי למקסם את היכולת התפעולית שלה. ״ההסכם החדש יאפשר לאמריקן איירליינס ול-DFW לעבוד יחד על פרויקטי הון נוספים לאורך כל תקופת השכירות״, מציינים באמריקן איירליינס.

הסכם השימוש והחכירה החדש מחליף הסכם קוגם בין אמריקן איירליינס ושדה התעופה הבינלאומי של דאלאס שנחתם בשנת 2010.

פעילותה של אמריקן ב-DFW והשקעה בצפון טקסס

כ-85% מתנועת הנוסעים ב-DFW היא של לקוחות של אמריקן איירליינס, כאשר כשני שליש מלקוחותיה של אמריקן מתחברים דרך DFW כדי לגשת לרשת העולמית של חברת התעופה. המרכז הענק של אמרקין בדאלס הביא יתרונות משמעותיים לקהילת צפון טקסס, והעניקה גישה ליותר מ-240 יעדים ללא מתוך DFW המופעלים על ידי אמריקן.

הסכם השימוש והחכירה החדש גם מחזק את המחויבות של אמריקן לצפון טקסס, שהיא ביתם של כמעט 35,000 מחברי הצוות של חברת התעופה בנמל התעופה ובקמפוס רוברט ל. קרנדל בפורט וורת', המשתרע על פני 300 דונם. הקמפוס הוא ביתו של המטה של אמריקן איירליינס ונועד לתמוך בפעילות הגלובלית ובחברי הצוות שלה. אמריקן פתחה לאחרונה את מתחם האירוח של 600 חדרים Skyview 6, המתקן החדש ביותר בקמפוס שמארח חברי צוות המבקרים להדרכה.

הפעילות של אמריקן איירלייננס היא לא רק מנוע כלכלי אדיר לאזור דאלאס-פורט וורת', אלא בכל מדינת טקסס. ההשפעה הכלכלית הכוללת של אמריקן על טקסס היא יותר מ-42.7 מיליארד דולר בשנה, וחברת התעופה מעסיקה יותר מ-36,000 חברי צוות ברחבי המדינה. בנוסף, הפעילות של אמריקן בטקסס תורמת להשפעה תעסוקתית כוללת של יותר מ-365,000 משרות במדינה.

שוקלים לבקר בדאלאס? קבלו 5 סיבות מדוע כדאי לכם לבקר בעיר הטקסנית

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסדאלאס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: