אא

חברות התעופה חוזרות להשקיע במחלקה הראשונה

חברות התעופה המובילות בעולם מתכננות השקעה מאסיבית במחלקה הראשונה* בין החידושים: מקלחות, מיטות עם חימום וקירור ותאים אישיים שגודלם כגודלה של דירת חדר בהונג קונג

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברות התעופה הגדולות חוזרות להפעיל מחלקות ראשונות (FIRST CLASS) בטיסות המסחריות ארוכות הטווח (LONG HAUL). המחלקות הראשונות של החברות הגדולות, נחשבות למרכזי רווח חשובים, והביקוש למוצר הזה, בעיקר של אנשי עסקים, מנהלים בכירים וראשי חברות בינלאומיות, חזר.

"מאז שהקורונה נעלמה אנו עדים לביקוש מוגבר למושבים במחלקות היוקרה שלנו: ביזנס והמחלקה הראשונה. הנוסעים מבינים את החשיבות של טיסה בנוחות המרבית, עם המוצר המפואר ביותר שיאפשר להם לנצל את הטיסות למנוחה, להנאה, ולעבודה" אמר בחודש מרץ האחרון מנכ"ל לופטהנזה, קרסטן שפור (Carsten Spohr) לאחר פרסום הדוחות הכספיים של קבוצת לופטהנזה בחודש מרץ. שפור הוסיף: "השנה, זו הפעם הראשונה, שכל צוותי המנהלים באים אלי ואומרים שצריך להגדיל את היצע המושבים במחלקות הראשונות."

ואכן, חברת לופטהנזה אשר יישמה תוכנית השקעה בהיקף של כ-2.7 מיליון דולר לשדרוג המחלקה הראשונה אינה היחידה. גם חברת התעופה האוסטרלית קוואנטס (Qantas) מתכננת השקה של מחלקה ראשונה חדשה במטוסיה בטיסות ארוכות הטווח, ובמיוחד אלה המחברות את אוסטרליה לאירופה ולארה"ב. 

המחלקות הראשונות במטוסים, הן הלכה למעשה חדרי מלון מפוארים קטנים, שבהם מושבים וספות הופכים למיטות שטוחות ונוחות, בחלקן אפילו מיטות זוגיות, מסכי טלוויזיה גדולים, מיני-ברים, ארונות אחסון, ובכמה מהמחלקות אפילו מקלחות. הארוחות המוכנות לנוסעי המחלקות הראשונות, הן ארוחות גורמה שמוכנות בפיקוח ישיר של כמה מהשפים המובילים בעולם. המבחר גדול, המגוון ענק, והיינות שנבחרים הם מהיינות המשובחים בעולם כולו. מוצרי הטואלטיקה המוצעים לנוסעים במחלקות הללו הם מהיצרנים המובילים בעולם כמו הרמס, פנדי ואחרים והם ניתנים כשי בתיקים יוקרתיים.

דגש מיוחד מושם בטרקלינים המיועדים לנוסעים במחלקת הראשונה. חברת התעופה בריטיש איירווייס, שהייתה מהחלוצות להכניס שדרוגים ענקיים במחלקות הראשונות עוד לפני 20 שנה כשהכניסה את התאים האישיים, הקימה טרקלינים מיוחדים, בשם קונקורד, ואשר מיועדים אך ורק לנוסעי המחלקה הראשונה. לופטהנזה שדרגה עוד יותר והנסיעה מהטרקלין ועד למטוס נעשית בלימוזינה מפוארת. חברות תעופה כמו אמירייטס וקטאר איירווייס, מצמידות דיילות מיוחדות המלוות את הנוסע עד הגענו למושב במטוס.

לפי נתוני יאט"א (IATA) רשמו חברות התעופה בעולם הפסדי עתק בהיקף של 200 מיליארד דולר בשל מגיפת הקורונה בשלוש שהשנים האחרונות. החברות הללו מבינות היטב כי עליהן למצוא מקורות הכנסה לכיסוי חלק מההפסדים, והמחלקות הראשונות הן ללא כל צל של ספק, דרך לעשות כן. לפי נתוני יאט"א, מספר הנוסעים במחלקות היוקרה (עסקים וראשונה) כבר חזר לשיעור של 86% ממה שהיה ערב מגיפת הקורונה, והביקוש לטיסות בכל המחלקות חזר לרמה של 81% ממה שהיה ערב הקורונה. במילים אחרות, הביקוש למושבים במחלקות היוקרה עלה בשיעור גבוה יותר מזה של כלל המושבים.

לפי נתוני חברות התעופה, המחיר הממוצע של כרטיס טיסה במחלקה הראשונה (FIRST CLASS) הוא פי 10 מהמחיר הזול של מושב במחלקת התיירים. כרטיסי הטיסה למחלקה הראשונה משולמים במזומן או בנקודות שאותן צוברים חברי מועדון הנוסע המתמיד של חברות התעופה השונות.

חברת התעופה קאתי פאסיפיק (CATHY PACIFIC) כבר הודיעה כי תשדרג את המחלקה הראשונה שלה, כך שהמושבים יהפכו לתאים אישיים עם דלת כניסה שאפשר יהיה לסגור אותה לגמרי. חברות התעופה סינגפור איירליינס, אמירייטס ואיתיחד הודיעו כי בקרוב יציגו את המחלקות הראשונות המשודרגות. בין החידושים יוצגו מושבים וספות במחלקות הללו אשר ניתנים לחימום אישי או לקירור. בקאתי פאסיפיק אומרים כי יגדילו את מספר אנשי הצוות המשרתים את נוסעי המחלקה הראשונה כדי שיעניקו את החוויה המושלמת, ואילו באייר פראנס מתגאים כי יגישו יינות נדירים שלא ניתן להשיגם אלא במכירות פומביות.

מחירי כרטיס הטיסה במחלקה הראשונה ממשיכים להיות גבוהים יחסית: כרטיס טיסה מסידני אוסטרליה ללוס אנג'לס ובחזרה עשוי להגיע עד ל-$18,000 ואילו כרטיס מפרנקפורט לטוקיו יגיע ל-$15,000. מחיר זה הוא כמובן הרבה יותר זול מעלות של טיסה במטוס סילון פרטי. במהלך מגפת הקורונה נרשם גידול מטאורי בביקוש לטיסות פרטיות, אבל עכשיו בחברות התעופה מעריכים כי הנוסעים יחזו למחלקות היוקרה במטוסים רחבי הידיים.

צי המטוסים החדיש של חברת התעופה לופטהנזה, הכולל מטוסי בואינג 787 דרימליינר ומטוסי איירבוס 350, יכלול שתי סוויטות אישיות במחלקה הראשונה ועוד שתי סוויטות זוגיות, דהיינו בסך הכל יארח 6 נוסעים. המחלקות החדשות שנמצאות עתה בפיתוח ויושקו בתחילת שנת 2024, יהיו אלה הסוויטות עם קירות ודלת כניסה נפרדת לכל סוויטה.

במקביל לביקוש למחלקה הראשונה משדרגות חברות התעופה את מחלקות העסקים ובמיוחד את מחלקות העסקים בקווים ארוכי הטווח. בריטיש איירוויס שדרגה את מחלקות העסקים שלה במטוסי הבואינג 777 רחבי הגוף שלה ממושבים לסוויטות אישיות כולל דלת. הקונפיגורציה של המטוסים המשודרגים כוללת 4 סוויטות בלבד בשורה, שתיים בכל צד, ושתיים באמצע. גם לופטהנזה, SWISS, אייר פראנס ואפילו איבריה מתכננות לשדרג את מחלקות העסקים שלהן לתאים אישיים עם דלת הזזה שנסגרת.

המושבים של המחלקות הראשונות ושל מחלקות העסקים הופכים למיטה שטוחה, שבה ניתן לישון בטיסות ארוכות הטווח. מטרת ההשקעה החדשה בשדרוג המחלקות הראשונות היא להפוך את המחלקות הללו לסוויטות מפוארות שבהן ניתן יהיה להושיב עד 4 נוסעים לארוחה, ולהעניק את המרווח הגדול ביותר לתנועה. אייר פראנס הצרפתית הודיעה כי המיטות במחלקה הראשונה החדשה שלה יהיו באורך 2.15 מטרים (!)וכי השטח הכולל של הסוויטה יגיע ל-45 מ"ר, כמעט בגודל דירת סטודיו בהונג קונג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אייר פראנסלופטהנזהair franceיאט"אאמירייטסקתאי פסיפיקקבוצת לופטהנזהקטאר איירווייסEmirates

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: