אא

רשמית: קבוצת לופטהנזה רוכשת 41% ממניות ITA Airways בסכום של 325 מיליון אירו

מנכ״ל קבוצת לופטהנזה: ״אלה חדשות טובות עבור הצרכנים האיטלקיים ועבור אירופה, כי ITA חזקה יותר תמריץ את התחרות בשוק האיטלקי. כחברה צעירה עם צי מודרני, ועם המרכז היעיל והמתרחב שלה ברומא, ITA מתאימה באופן מושלם לקבוצת לופטהנזה"

קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ

קבוצת לופטהנזה הגיעה להסכם עם משרד הכלכלה והאוצר האיטלקי (Ministero dell'Economia e delle Finanze, MEF) לרכישת 41% ממנניות חברת התעופה הלאומית האיטלקית ITA Airways (Italia Trasporto Aereo S.p.A.).

כפי שפורסם בפספורטניוז בחודש שעבר, ממשלת איטליה רצתה לסיים את ההסכם בין ITA Airways ולופטהנזה בהקדם לאחר הסרת כל המכשולים הרגולוטרים.

על פי הדיווח של לופטהנזה, היא תרכוש את 41% מהמניות של ITA תמורת 325 מיליון אירו באמצעות הגדלת הון.

כחלק מההסכם, משרד האוצר האיטלקי התחייב גם להגדלת הון של 250 מיליון אירו לחברת ITA. בנוסף, משרד הכלכלה והאוצר ולופטהנזה סיכמו על אופציות לאפשר רכישה פוטנציאלית של יתרת המניות על ידי לופטהנזה במועד מאוחר יותר.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

מחיר הרכישה עבור יתר המניות יתבסס על הפיתוח העסקי של ITA Airways.

ההסכם הסופי צפוי להסתיים בקרוב, כאשר רכישת חלק המיעוט כפופה לאישור הרשויות הרלוונטיות. עם סגירת עסקה זו, ITA Airways וקבוצת לופטהנזה צפויות להתחיל באופן מיידי את שיתוף הפעולה שלהן ברמה מסחרית ותפעולית. כחברת תעופה ITA תשתף פעולה באופן הדוק עם קבוצת לופטהנזה כדי ליהנות מסינרגיות קבוצתיות.

בלופטהנזה מציינים כי: ״ITA Airways תהפוך לספקית הרשת החמישית במערכת מרובת המותגים והמרכזים של קבוצת לופטהנזה.״

עוד נמסר על ידי לופטהנזה כי: ״איטליה מייצגת את השוק החשוב ביותר מחוץ למדינות הבסיס של קבוצת לופטהנזה. איטליה היא הכלכלה השלישית בגודלה באירופה במונחים של תוצר מקומי גולמי, עם כלכלה חזקה מוכוונת יצוא. זו אחת מני רבות הסיבות לכך שנסיעות עסקים מאיטליה וממנה הן חשובות. עבור מטיילים פרטיים, המדינה הים תיכונית היא אחד מיעדי הבילוי הפופולריים בעולם.״

קרסטן ספור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה: "ההסכם של היום יוביל למצב של win-win עבור איטליה, ITA Airways וקבוצת לופטהנזה. אלה חדשות טובות עבור הצרכנים האיטלקיים ועבור אירופה, כי ITA חזקה יותר תמריץ את התחרות בשוק האיטלקי. כחברה צעירה עם צי מודרני, ועם המרכז היעיל והמתרחב שלה ברומא, ITA מתאימה באופן מושלם לקבוצת לופטהנזה. במילאנו, ITA משרתת אזור תפיסה חזק המציעה גם פוטנציאל לצמיחה. כחלק ממשפחת לופטהנזה, ITA יכולה להתפתח לחברת תעופה בת קיימא ורווחית, המחברת את איטליה עם אירופה והעולם. במקביל, השקעה זו תאפשר לנו להמשיך את הצמיחה שלנו באחד השווקים החשובים ביותר שלנו".

ITA Airways נוסדה בנובמבר 2020 ומעסיקה כיום כ-4,000 עובדים. המטה הראשי ברומא, חברת התעופה מקבלת יותר מ-10 מיליון נוסעים בשנה ומפעילה צי מודרני של 66 מטוסי איירבוס. המרכז ברומא ממוקם באופן אידיאלי כדי לגוון עוד יותר את הרשת של ITA לכיוון אפריקה ואמריקה הלטינית, ומציע ללקוחותיה קישוריות משופרת לחצי הכדור הדרומי. נכון לעכשיו, ITA משרתת 64 יעדים: 21 קווים מקומיים, 33 בינלאומיים ו-10 קווים בין יבשתיים.

כחלק מקבוצת לופטהנזה, ITA תישאר חברת תעופה עצמאית עם ניהול משלה וזהות מותג חזקה - בהתאם לאסטרטגיה המצליחה של קבוצת לופטהנזה מרובת בסיסים, ריבוי מותגים ורב-AOC. במקביל, ITA יכולה ליהנות מסינרגיות של הקבוצה, כגון גישה לרשת השותפים, ניהול הכנסות מרכזי ושימוש בערוצי המכירות והשיווק הגלובליים של קבוצת לופטהנזה.

כדי להבטיח שהצמיחה של ITA תהיה בת קיימא, קבוצת לופטהנזה מתכוונת להרחיב את התחבורה הבין-מודאלית לתנועת הזנה בתוך איטליה. לצורך כך, קבוצת לופטהנזה חתמה על מזכר הבנות עם חברת הרכבות האיטלקית האיטלקית Ferrovie dello Stato Italiane S.p.A. בפברואר האחרון. מטרת השותפות היא להוביל יותר ויותר נוסעים באיטליה עם חיבורי רכבת אל ומקשרי הטיסה שלהם בנמלי תעופה איטלקיים שונים. קבוצת לופטהנזה כבר מפעילה תוכניות דומות לשיתוף פעולה בין-מודאלי בשווקי הבית שלה, כולל Deutsche Bahn, אוסטרית ÖBB ו-Swiss Federal Railways.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לופטהנזהקבוצת לופטהנזהIta Airways

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: