אא

הממשלה צפויה לאשר לתעשייה האווירית לרכוש חברה ביוון תמורת 60 מיליון אירו

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור, מכירה ואספקה של מערכות הגנה ותעופה, לרבות אלקטרוניקה לטילים ותקשורת טקטית

צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק

בישיבת הממשלה שתתקיים היום (ראשון) צפויה הממשלה לאשר לתעשייה האווירית רכישת חברה יוונית בסכום של 60 מיליון אירו.

מדובר בחברת INTRACOM DEFENSE S.A. העוסקת בפיתוח, ייצור, מכירה ואספקה של מערכות הגנה ותעופה, לרבות אלקטרוניקה לטילים, תקשורת טקטית, מערכות תצפית, מערכות שליטה, בקרה ופיקוד לתקשוב ולמודיעין, מערכות חשמל היברידיות, מערכות בלתי מאוישות, אחזקה של כלי טיס צבאיים, וכן אספקת שירותים בנוגע למערכות כאמור, וייצור ותחזוקת מערכות של התעשייה האווירית.

בנוסף לסכום הרכישה, התעשייה האווירית תעמיד מעת לעת ערבויות להבטחת התחייבויות החברה כלפי מוסדות פיננסיים ולקוחות, וכן הלוואות בעלים למימון פעילותה השוטפת של החברה (ככל שיידרש), ובסכום שלא יעלה על 15 מיליון אירו.

למעשה, החשיפה הכוללת של התעשייה האווירית בגין העסקה תהיה בסכום של כ-75 מיליון אירו.

בנייר עמדה לקראת ישיבת הממשלה, מציינים כי אסטרטגיית הצמיחה של התעשייה האווירית (במיוחד של חטיבת מערכות טילים וחלל שלה) הגדירה את השוק האירופאי כשוק ליבה ושוק יעד הכולל הזדמנויות עסקיות משמעותיות ביותר. התעשייה האווירית שואפת מזה מספר שנים להגביר את פעילותה העסקית בשוק זה ובכלל, ובמדינות ברית נאט"ו האירופאיות בפרט.

לחברה היוונית, באופן ספציפי, יש יתרונות לא מבוטלים עבור התעשייה האווירית. יוון היא חברה בולטת בברית נאט"ו, אשר מקיימת קשרים ביטחוניים עם ארה"ב, אירופה וישראל, והרגולציה בה מאפשרת לחברה ממשלתית זרה, כגון התעשייה האווירית, לרכוש חברה ביטחונית יוונית בעלת סיווג ביטחוני מקומי-דבר שאינו אפשרי בכל מדינה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התעשייה האווירית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: