אא

מיסי תיירות – היכן גובים? היכן עדיין מתכננים? כמה נשלם ועבור מה?

מדינות תיירות פופולריות, ובעיקר יעדים המוצפים תיירים, מנסים להילחם בהיצף באמצעות מיסים ייחודיים. מרבית התוכניות התכוונו לצאת לדרך כבר לפני 3 שנים, אך מגפת הקורונה דחתה אותן, ומעתה הן שוב על הפרק

ברצלונה. צילום: shutterstock ברצלונה. צילום: shutterstock

ככל שענף הנסיעות מתאושש אחרי 3 שנים קשות, הנוסעים נחפזים לשוב לטייל ולבקר ביעדי התיירות האהובים והפופולריים בעולם.

עם זאת, כפי שכבר התברר לפני התפרצות מגפת הקורונה, הרשויות ביעדי התיירות הפופולריים חוששות מפני אפשרות של תיירות יתר, הגורמת בעיות שונות ומקשה על התושבים המקומיים, וכדי לפתור בעיה זו רשויות שונות החליטו להטיל מיסי תיירות כאמצעי למתן את המצב.

במאמץ לאזן את היתרונות הכלכליים של התיירות ולהציל את המורשת הטבעית והתרבותית שלהן, יעדים שונים החליטו על מיסי תיירות, שנועדו לצמצם את ההשפעות השליליות של תיירות יתר, כגון: צפיפות, פגיעה בסביבה ועומס על תשתיות מקומיות.

המדינה הראשונה, שהחלה להטיל מיסי תיירות הייתה ספרד. המבקרים בברצלונה כבר אשתקד החלו לשלם תוספת של 4 אירו לכל לילה של לינה בבית מלון בעיר – 2.25 אירו לאזור קטלוניה ו-1.75 אירו לעיריית ברצלונה. במלונות 5 כוכבים התיירים שילמו אף יותר: 3.50 לאזור קטלוניה ו-1.75 אירו לעיריית ברצלונה.

החל בחודש שעבר, מ-1 באפריל, מס התיירות לעיריית ברצלונה לכל לינת לילה עלה ל-2.75 אירו. דהיינו, תוספת 5 אירו ללינת לילה בברצלונה. יתר על כן, הרשות העירונית כבר הודיעה, כי החל מ-1 באפריל 2024 המס לעיריית ברצלונה יעלה ל-3.25 אירו ללילה.

עפ"י הודעת עיריית ברצלונה, מסים אלה ישמשו למימון וחיזוק התשתיות של העיר, כולל שיפורים בכבישים, שירותי אוטובוסים ומדרגות נעות.

בנוסף לברצלונה, גם עיריית ולנסיה הודיעה על מס תיירות החל מסוף 2023, בין 50 סנט ל-2 אירו לכל לינת לילה בבית מלון בעיר.

מלבד ברצלונה וולנסיה, זה מכבר קיים מס תיירות באיים הבלאריים – מיורקה, מנורקה, איביזה ופורמנטרה – המוטל על כל נופש במלון מעל גיל 16, ובעונת השיא של הקיץ הוא עלול להגיע ל-4 אירו ללילה.

ונציה, שעוד לפני מגפת הקורונה, תכננה להטיל מס תיירות, שנקבע לבסוף לחול בינואר השנה ושוב נדחה, ככל הנראה, לשנה הבאה. מי שירצה לבקר בעיר יצטרך להזמין את הביקור באינטרנט מראש בתשלום בסיסי של 3 אירו, שיעלה ל-10 אירו בתקופות שיא התיירות

גם אוסטריה החליטה להנהיג מס תיירות, שיצטרף לחשבון המלון שלהם ויכונה 'מס לינה', שייכנס לתוקף בשנה הבאה. גובה המס משתנה ממחוז למחוז, ובעיר וינה המבקרים צפויים לשלם 3.2% נוספים לאדם ללילה בעת שהייה במלון.

בתאילנד עדיין מתלבטים לגבי מס התיירות של 300 באט (8-9 דולר). תחילה הוא היה צפוי להיכנס לתוקף בסוף 2022, ונדחה ל-1 ביוני 2023, אך נראה כי הוא שוב יידחה נוכח הקושי להכין את התקנות ואת שיטת הגבייה בזמן.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברצלונהונציהתאילנדאוסטריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: