אא

MSC Cruises תוציא לדרך את הקרוז הראשון בעולם עם אפס פליטות גזי חממה

צעד היסטורי במאבק הגלובלי בשינויי האקלים: אוניית MSC Euribia תפליג בשבוע הבא מסן-נזאר לקופנהגן, כשהיא מתודלקת ב-bio-LNG שאינו פולט פחמן

צילום: יחצ MSC Cruises צילום: יחצ MSC Cruises

קבוצת MSC תוציא לדרך בשבוע הבא את הקרוז הראשון בעולם עם אפס פליטות גזי חממה. מדובר באוניית MSC Euribia, אחת מאוניות הדגל החדישות של MSC Cruises. זוהי האונייה ה-22 בסדרת MSC Cruises, שהפלגת הבכורה שלה תימשך ארבעה ימים. במסגרתם תצא האונייה מסן-נזאר, שם נבנתה, לקופנהגן - ותציג לעולם לראשונה את האפשרות להפלגה ללא פליטת גזי חממה.

פיירפרנצסקו ואגו, יו"ר המחלקה לשייט בקבוצת MSC, אומר: "זוהי אניית הקרוזים הראשונה בתעשייה עם אפס פליטות גזי חממה, והיא מהווה צעד משמעותי במאבק הגלובלי בשינויי האקלים, זה מרגש ומוכיח יותר מכל את מידת המחויבות שלנו לקיימות ולאיכות הסביבה".

על מנת להדגיש את מחויבותה לסביבה, MSC Cruises רכשה 400 טון של bio-LNG, כך שתוכל להשתמש באנרגיה מתחדשת. MSC Euribia תהיה אניית הקרוזים הראשונה בעולם שתשתמש ב-bio-LNG כמקור דלק. החברה נתמכת על ידי חברת האנרגיה הנורדית Gasum, יצרנית מובילה של ביוגז ובעלת מעבדת פסולת מתכלה באזור הנורדי.

"לא נוכל לעשות זאת לבד, בהתחשב בחשיבותם המוחלטת של דלקים אלטרנטיביים לתעשייתנו וגם למגזרים אחרים בחברה האזרחית להשגת שחרור פחמן, עלינו לעבוד יחד כדי להגדיל את זמינותם. הרכישה שלנו של bio-LNG תשלח מסר ברור ומשמעותי לשוק כי קיימת דרישה מצד חברות השייט והתעשייה הימית הרחבה לדלקים נקיים יותר, אך אנו זקוקים לשיתוף פעולה מצד הממשלות, יצרנים ומשתמשי הקצה כדי לשפר ולהגדיל את זמינותם של מקורות הכוח הנחוצים והחדשים הללו", הוסיף ואגו.

צילום: יחצ MSC Cruisesצילום: יחצ MSC Cruises

מישל פרנסיוני, סגן יו״ר MSC Cruises, הוסיף: "ההפלגה הראשונה של MSC Euribia היא הישג אדיר עבורנו ומשקפת שנים רבות של מחויבות ונחישות. MSC Euribia תוכיח את היכולת שלנו לתפעל קרוז הכולל אפס פליטת גזי חממה, וזאת רק ההתחלה. אנו מחויבים לחזון שייט נטול פחמן, ומשקיעים בו מאמצים רבים, אך תלויים במידה רבה בזמינות רחבת היקף של דלקים חלופיים כמו bio-LNG, e-LNG, מימן ירוק או מתנול ירוק".

המהירות והמסלול של MSC Euribia, תוכננו במיוחד כדי למקסם את התצורה והמשקל של המנועים באונייה על מנת להפחית את צריכת הדלק. מומחי יעילות אנרגטית מחברת MSC Cruises ומהחברה שבנתה את האונייה, Chantiers de L’Atlantique, יתלוו להפלגת הבכורה, כדי לפקח על ההפלגה בזמן אמת, תוך שמירה על רמת נוחות גבוהה לכל אורחי האונייה. הם יעבדו יחד עם הקפטן סטפנו בטינלי והמהנדס הראשי של MSC Euribia, פסקואלה מסטלונה.

האוניות החדשות של MSC Cruises בנויות כך שיוכלו לצרוך את מגוון הדלקים המתחדשים הזמינים כיום והדלקים המתחדשים שצפויים בעתיד. השימוש ב-LNG fossil כבר משיג הפחתה של עד 20 אחוז בפליטת גזי חממה, בהשוואה לדלקים ימיים קונבנציונליים, ולמעשה מבטל את כל פליטת תחמוצת הגופרית והחלקיקים, תוך הפחתת תחמוצות החנקן ב-85 אחוזים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קרוזיםMSC Cruises

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: