אא

אל על וחברת הביטוח AIG גלובל תובעות ב-17.642 מיליון דולר את רש"ת ולאופר תעופה

זאת לאחר שמטוס אל על היה מעורב בתאונה בחודש מרץ 2018 ונטען כי נגרמה: "כתוצאה ממעשיהם ומחדליהם של פקח קרקע של רשות שדות התעופה ושל צוות גרירה של לאופר"

ההתנגשות בחודש מרץ 2018. צילום רש'ת ההתנגשות בחודש מרץ 2018. צילום רש'ת

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה תביעה בסך של 17,642 מיליון דולר ע"י חברת הביטוח AIG גלובל וחברת התעופה אל על נגד רשות שדות התעופה ולאופר תעופה- GHI.

זאת בגלל תאונה בין שני מטוסים שהתרחשה בנתב"ג ב-28.3.18 אשר בתביעה נטען כי: "נגרמה כתוצאה ממעשיהם ו/או מחדליהם של פקח קרקע של רש"ת ושל צוות גרירה של לאופר. התאונה גרמה נזקים פיזיים כבדים למטוס אל על, ונזקים תוצאתיים ועקיפים לאל על. כתוצאה מהתאונה נגרמו הפסדים עקב הצורך בהשבתת המטוס לתקופה של שישה חודשים, נזק כספי בשל הפגיעה בפעילות צי מטוסי בואינג 767".

על התאונה עצמה נטען בתביעה כי: "עניינה בדחיפה לאחור שנכשלה של מטוס חברת  Germania Airlines לאחר שאושרה על ידי פקח הקרקע ובוצעה על ידי צוות הגרירה של לאופר, ואשר הביאה לתאונה שערבה את מטוס אל על וגרמה לו נזקים כבדים. כאשר מטוס אל על כבר היה לקראת סיום הדחיפה לאחור, ובשלב בו נותרו רק 14 מטרים להגעתו לנקודת ההתנעה, פגע זנב מטוס Germania Airlines במהלך הדחיפה לאחור, בזנב מטוס אל על ושני המטוסים נעצרו. כתוצאה מהפגיעה, מכלול הזנב, ההגהה ומייצב הגובה של מטוס אל על חדרו את מייצב והגה הכיוון של מטוס Germania Airlines. מטוס אל על ניזוק קשות במכלול הזנב, ההגהה ומייצב הגובה".

לאל על שולמו תגמולי ביטוח מכוח פוליסת הביטוח בסכום של 10.650 מיליון דולר.  הסכום הזה נתבע, כמו כן נתבעים 6.102 מיליון דולר בגין סעד כספי בגין נזקים תוצאתיים או עקיפים שנגרמו לאל על.

4.406 מיליון דולר, בתוספת ריבית במטבע חוץ והצמדה לפי חוק, בגין הפסדים שנגרמו לאל על עקב הצורך בהשבתת המטוס לתקופה של שישה חודשים.

1.546 מיליון דולר בתוספת ריבית במטבע חוץ והצמדה לפי חוק, בגין נזק כספי עקיף שהגרם לאל על בשל הפגיעה בפעילות צי מטוסי בואינג 767.

עוד 890,316 דולר סעד כספי בגין נזקים ישירים שנגרמו לאל על.  

נזכיר כי החוקר הראשי, שהגיש דו"ח העוסק בהתנגשות בין מטוסי חברות אל על Germania Airlines בחודש מרץ 2018 טען כי בנתב"ג לא הופעלה תפיסה כוללת ומודל הולם לניהול רחבות חניית המטוסים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלגרמניה איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: