אא

״מטוס טוב, אבל לא מודאגים״: מנכ״ל בואינג מתבטא לראשונה על מטוס הנוסעים החדש של סין

״זו זווית מטופשת להיות מודאגים מזה״, אמר דייב קלהון, מנכ״ל בואינג, באירוע שנערך בנוכחות כתב פספורטניוז. ״בואינג צריכה להתמקד בתחרות הקיימת ולמצב את עצמה כדי לנצח במרוץ הטכנולוגי״

צילום: מייקי לוי צילום: מייקי לוי

השבוע נערך מפגש עיתונאים מצומצם במפעלי בואינג שבצ׳רלסטון, דרום קרוליינה, במהלכו ביקרנו במפעלי החברה ובפס הייצור של ה-787, הדרימליינר. את האירוע פתח דייב קלהון, מנכ״ל חברת בואינג, שמסר באירוע בהתבטאות נדירה כי ״אינו מודאג כי המטוס C919 של הסינים יפגע בדואופול המוחזק כיום על ידי יצרנית המטוסים בואינג והיריבה האירופית איירבוס".

ביום ראשון השבוע, המטוס C919, של China Eastern Airlines המריא משנחאי לבייג׳ינג, כשהוא עמוס בנוסעים, אבן דרך עבור יצרנית המטוסים הסינית ״COMAC״. קלהון אמר כי ה-C919 הוא ״מטוס טוב״, אבל ייקח הרבה זמן עד שהיצרנית הסינית תבנה כושר ייצור הדרוש כדי לענות על הביקוש של חברות התעופה הסיניות. ״שלושה ספקים בשוק גלובלי צומח בגודל ובקנה מידה כאלו, לא אמורה להיות המחשבה המפחידה ביותר בעולם״, אמר קלהון בשיחה. ״זו זווית מטופשת להיות מודאגים מזה״.

״בואינג צריכה להתמקד בתחרות הקיימת ולמצב את עצמה כדי לנצח במרוץ הטכנולוגי. סין נותרה ידידתנו, הלקוחה שלנו, אבל העסקים יכולים להמשיך בהתקלות בעקבות מתחים גיאופוליטיים״, הוסיף קלהון. חברות התעופה הסיניות החלו להחזיר את ה-MAX 737 לשירות, אך משלוחי המטוסים נעצרו על רקע החיכוך בין ארצות הברית לסין. לשאלת פספורטניוז על המתחרה של ה-A220 של אירבאס, אמר קלהון כי ״זה לא גורם לי לצרבת״. והוסיף כי אינם מתכוונים להתחרות בשוק מטוסים זה.

במהלך הדיון, קלהון נשאל גם על התחרות מול המתחרה האירופית במהלך הסלון האווירי של פריז, וציין: ״בואינג יכולה להדוף איומים, לרבות הצעות מתחרות ועיכובים בשרשרת האספקה״. עוד הסביר כי ״זה לא חשוב שבואינג תחזיר לעצמה נתח שוק של 50% עבור הזמנות מטוסי צרי גוף נגד Airbus״, והסביר את המניע הגדול ביותר לאובדן נתח השוק של בואינג בארבע השנים האחרונות שנגרם בעקבות ״חוסר היכולת לספק מטוסים, עקב משבר ה-Max ב-2019 שגרר בעקבותיו בעיות בשרשרת האספקה והייצור״.

בתעשייה קיימות השערות כי בואינג עשויה לרכוש מחדש את Spirit Aerosystems, חברה שנפרדה מבואינג ב-2005, ומייצרת מבני מטוסים מרכזיים, לרבות גוף המטוס של ה-MAX 737, וגוף המטוס הקדמי של ה-787, לרבות חלקים מרכזיים נוספים מתוצרת Airbus. ״Spirit הייתה המקור למספר בעיות שעצרו משלוחים של בואינג בשנים האחרונות, לרבות פגם מתמשך בהתקנת תושבת MAX 737 שהאט את המשלוחים מאז שהתגלה באפריל״, ציין, ודחה את ההשערות. ״אני לא חושב שאתה רוכש חברה כדי לפתור את הבעיות שלה״.

הכותב הינו אורח של בואינג במפעלי החברה בצ׳רלסטון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: