אא

בואינג רוכשת את Wisk, יצרנית המטוסים האוטונומיים

בואינג רוכשת את חלקה של חברת Kitty Hawks, ובכך הופכת להיות הבעלים של Wisk, יצרנית מטוסים אוטונומיים חשמליים

המטוס האוטונומי - חשמלי של החברה. צילום: יח״צ המטוס האוטונומי - חשמלי של החברה. צילום: יח״צ

בזמן שבואינג מתמודדת עם האטה במשלוחי ה-737 Max, החברה נערכת גם לעתיד. במפגש עיתונאים שנערך במפעלי החברה, הכריז מנכ״ל Wisk, כי בואינג רכשה את מניותיה של חברת Kitty Hawks, ובכך בואינג הופכת להיות הבעלים היחידה על החברה שמייצרת מטוסים חשמליים להמראה ונחיתה אנכית בצורה אוטונומית. למטוסים טווח של 160 ק״מ, עם מהירות שיוט של 120 קשר. את פרטי העסקה סרב בריאן יוטקו, מנכ״ל החברה למסור.

החברה הוקמה בשנת 2019, מתוך מיזם משותף בין בואינג Kittyhawk (בין מקימי החברה נמנה לארי פייג׳, מייסד גוגל), ומאז בואינג סיפקה לחברה מומחים טכנולוגים ותעשייתיים ובעיקר - גב פיננסי. בינואר 2022 השקיעה 450 מיליון דולר, מה שהופך אותה לאחת מהחברות המשמעותיות בתחום. המימון יסייע לחברה לפתח אב טיפוס מהדור ה-6, שמכיל 4 מושבים ונחשף באוקטובר האחרון. החברה דיווחה כי למטוס מוטת כנפיים של 10 מטר, טווח של 160 ק״מ, מהירות שיוט של 120 קשר, וזאת באמצעות ל-12 מדחפים עם רוטור הטיה המורכבים לפני הכנפיים.

בריאן יוטקו, מנכ״ל חברת Wisk. צילום: מייקי לויבריאן יוטקו, מנכ״ל חברת Wisk. צילום: מייקי לוי

בואינג אישרה מחדש את מחויבותה ל-Wisk ומינתה את בריאן יוטקו, למנכ״ל החברה, וזאת אחרי שמילא תפקידי ניהול רבים עבור בואינג. עד כה, החברה בחרה שלא לספק ציר זמן להסמכה, תהליך שעשוי להימשך זמן רב יותר מאחרים בשל בחירתה של החברה לטוס בצורה אוטונומית. במפגש, מנכ״ל החברה סיפק הצצה וסיפר כי מאחורי מספר מטוסים עומד מפעיל בחדר בקרה ששולט על תהליך ההמראה והנחיתה באמצעות מקלדת ועכבר. ״הרבה נכנסים למטוס ושואלים איפה הג׳ויסטיק. אני מסביר להם שאין, ואז הם מתעקשים - ׳טוב תפתח את התא הסודי. אין תא סודי במטוסים״, אמר יוטקו במהלך המפגש. ״לאחר מכן הם מגיעים אלינו לחדר הבקרה ושואלים שנית - אוקי, איפה הג׳ויסטיק?. המטוס נשלט כולו באמצעות מקלדת ועכבר״, הוסיף.

Wisk מתכננת להשיק שירותים בדרום קליפורניה, אוסטרליה, ניו זילנד, יפן ובמקומות נוספים שבהם תצליח להשיג הסמכה לדור 6.בספטמבר, Wisk ובואינג חשפו את מפת הדרכים התפעולית הראשונה למבצעים אלה, כשהיא מסבירה בדיוק כיצד הם יאפשרו טיסה בטוחה והציעו כללים ותקנים אפשריים שעשויים לקדם את המטרה הזו. ובכל זאת, לעיצוב ה-eVTOL המעופף העצמי של Wisk יהיו יותר מכשולים לדלג מאשר ליריביו. ה-FAA עדיין לא התווה דרישות הסמכה סטנדרטיות למוניות אוויריות - במקום זאת, היא עובדת עם קומץ יצרנים (כולל המתחרות) כדי לאשר דגמים ספציפיים. הגישה שואפת להבטיח טיסה בטוחה יותר, אך היא עלולה ליצור עיכובים עבור החברה שבבעלות בואינג.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: