אא

ישרוטל מזהירה: ככל והעלייה בשיעור הריבית תימשך, הדבר יוביל לעליית המחירים

ברשת המלונות מזהירים כי הרשת תצטרך להתאים את עצמה למצב הקיים. החברה מעריכה כי :"איתנותה הפיננסית, יחד עם יתרת המזומנים ותזרים המזומנים השוטף שלה, יאפשרו לה להמשיך ולממן את פעילותה השוטפת"

מלון אוריינט ישרוטל, צילום: אסף פינצ׳וק מלון אוריינט ישרוטל, צילום: אסף פינצ׳וק

רשת ישרוטל סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם רווח של 21.35 מיליון שקל לעומת הפסד של 3.904 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022, אך מזהירה כי היא עלולה לעלות את המחירים שלה.

רשת המלונות בראשותו של המנכ״ל ליאור רביב, מציינת בין השאר בדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2023 כי: "ככל והעלייה בשיעור ריבית בנק ישראל תימשך יחד עם עליית שיעור האינפלציה, הרי שהדבר יוביל גם לעלייה במחירי התשומות ולהתאמת מחירי המכירה לצרכן".

יחד עם זאת ברשת מציינים כי: "בתקופה של שלושת החודשים, שהסתיימו ביום 31 במרס 2023, לעלייה במדד המחירים לצרכן לא הייתה השפעה מהותית על רווחיות הקבוצה. כ-35% מהלוואות החברה הינן הלוואות צמודות לריבית הפריים, הלוואות אלה משמשות בעיקר למימון פרויקטים ומהוונות לרכוש ואין להן השפעה כל רווחיות הקבוצה".

עוד מוסיפים ומציינים בישרוטל כי: "איתנותה הפיננסית, יחד עם יתרת המזומנים ותזרים המזומנים השוטף שלה, יאפשרו לה להמשיך ולממן את פעילותה השוטפת תוך עמידה בכל התחייבויותיה".

הכנסות הרשת זינקו ברבעון הראשון של השנה בכ-15% והסתכמו לסך של כ-339 מיליון שקל לעומת כ-294 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עיקר השינוי נובע מפתיחת מלון גומא בכנרת, פורט טאואר ואלברטו ב"א, ופעילות מלאה של בתי המלון העירוניים בת"א, ירושלים והרצליה, כאשר ברבעון המקביל אשתקד המלונות עבדו באופן חלקי. זאת בניכוי ירידה במחזורים במלונות שהיו סגורים לשיפוץ, ( בעיקר יערות הכרמל, נגה ואגמים).

הרווח התפעולי הסתכם לסך של 5.808 מיליון שקל לעומת 417 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

הוצאות המימון ירדו לסך של 4.184 מיליון שקל לעומת סך של 10.154 מיליון שקל אשתקד. הקיטון בהוצאות המימון נובע בעיקר מהכנסות ריבית על פיקדונות ושערוך יתרות דולאריות בניכוי השפעת עליית מדד המחירים לצרכן.

 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: רשת מלונות ישרוטלישרוטלליאור רביב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: