אא

אחרי מו"מ ממושך: הסינים הודיעו - נמכור את החברה עד סוף החודש

אחרי מו"מ שנמשך שנה ו-7 חודשים, הסינים הודיעו על מכירת חברת התעופה Smartwings לישראייר. האחרונה נדרשת להגיש עד ה-27 ביוני מתווה מעודכן ולהפקיד פיקדון

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

אחרי שנה ושבעה חודשים של משא ומתן חברת התעופה והתיירות ישראייר צולחת עוד שלב בדרך לרכישת חברת התעופה הצ'כית - סמארט וינגס (Smartwings).

חברת China Group Co המחזיקה ב-49.92% מחברת התעופה הצ'כית, פרסמה הודעה בשנגחאי בדבר הזמנה להציע הצעות, וזאת כחלק מדרישותיה הרגולטוריות ובהמשך למשא ומתן המתקיים בין בעלי המניות לישראייר. במסגרת כך, ישראייר צריכה להגיש הצעת רכישה מעודכנת לבעלים הסינים של Smartwings עד ה-27 ביוני - הצעה למתווה מעודכן של עסקת השליטה בחברת התעופה, וכן להפקיד פיקדון לטובת בעלת המניות הסינית בסך של כ-500 אלף אירו.

במקביל, נמשך המו"מ עם בעלי המניות הצ'כים המחזיקים ב-50.08% ממניות Smartwings. רומן ויק ואיזי שימאני, בעלת המניות הסינית, וישראייר עד להגעה להסכמות בדבר כלל תנאי העסקה וחתימה על הסכם רכישת המניות.

נזכיר כי בחודש נובמבר האחרון, ישראייר דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א כי הגישה הצעה מעודכנת למזכר הבנות מחייב לרכישת חברת התעופה Smartwings. 

עוד נזכיר כי ישראייר סיימה את הרבעון הראשון של 2023 עם הכנסות שיא של כ-94 מיליון דולר, שהם כ–38 מיליון דולר יותר מהרבעון המקביל ב-2022 וכ-48 מיליון דולר יותר מהרבעון הראשון בשנת  2019 – גידול של כ-95%. זאת ועוד, הרווח הנקי של החברה האם, ישראייר גרופ, הסתכם ברבעון הראשון של השנה בכ-2.9 מיליון דולר בהשוואה לאיזון ברבעון המקביל אשתקד.

רכישת Smartwings תגדיל משמעותית את שווי השוק של ישראייר

Smartwings מפעילה מעל 40 מטוסים ומטיסה מעל 6 מיליון נוסעים בשנה נוסעים בעיקר למטרות נופש. כמו כן, החברה מתמחה בהחכרת מטוסים לחברות תעופה באירופה ובארה"ב. 

בין היתרונות שישראייר צפויה להפיק מרכישת Smartwings:

Smartwings היא חברה רווחית ומחזיקה בחברת התעופה הצ'כית CSA.

חברה בברית התעופה SKY TEAM. 

החברה בעלת בסיסי פעילות בוורשה, פראג, בודפשט ופריז ותאפשר לישראייר להיות שחקן משמעותי בכל בסיסי הפעילות הללו.

ישראייר תיחשף בעצם רכישת החברה הצ'כית ליעדים חדשים.

סינרגיה וניצול היתרון התפעולי, הקטנת הוצאות והגדלת גמישות. בישראייר גרופ צופים כי הרכישה תגדיל את שווי השוק של החברה בצורה משמעותית.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירסמארטווינגס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: