אא

ריינאייר: גם הטייסים רוצים ליהנות מהרווחים של החברה

כלל טייסי קבוצת התעופה קוראים להנהלת החברה "לחלוק את ההצלחה הכלכלית חסרת התקדים של חברת התעופה עם כוח האדם שלה"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

קבוצת הטייסים הפעילים בשלוחות השונות של ריינאייר ברחבי אירופה - Ryanair Transnational Pilot Group (RTPG) - הנתמכת על ידי איגוד הטייסים האירופי (ECA), הפנתה מכתב להנהלת קבוצת התעופה בדרישה "לחלוק את ההצלחה הכלכלית חסרת התקדים של חברת התעופה עם כוח האדם שלה".

המכתב קורא לפצות את הטייסים בגין "הפסד כלכלי" במהלך מגפת הקורונה ו"אובדן מתמיד של כוח הקנייה במהלך השנים האחרונות". RTPG טוענת שבשום זמן במהלך השנים האחרונות כוח העבודה לא "פוצה על ידי החברה".

"שנה זו שוב הולכת להיות שנת שיא עבור ריינאייר... חברות רבות הגדילו את משכורות הטייסים שלהן או עדכנו אותן בהתאם למדד המחירים לצרכן ובכך שמרו על כוח הקנייה של העובדים", נכתב במכתב.

"ברצוננו להזכיר לכם שהשכר שלנו נמצא באותן רמות של טרום מגפה, אך לנוכח אינפלציה חסרת תקדים אנו מאמינים שהגיע הזמן שהחברה תגלה את אותה נאמנות ואחריות שהפגין קולקטיב הטייסים כלפי החברה", ציינו נציגי הטייסים.

תביעת הטייסים מגיעה על רקע פרסום קבוצת ריינאייר, הכוללת את: Ryanair, Buzz, Lauda ו-Malta Air, את התוצאות הכספיות האחרונות.

הקבוצה סיימה את שנת 2023 (שנת הכספים מסתיימת בסוף מרץ) ברווח נקי של 1.43 מיליארד אירו. הקבוצה הטיסה 168.6 מיליון נוסעים, עלייה של 74% בהשוואה ל-97.1 מיליון בשנת הכספים הקודמת, בתפוסה ממוצעת של 93%. הכנסות הקבוצה צמחו מ-4.8 מיליארד בשנה הקודמת ל-10.7 מיליארד אירו בשנה האחרונה.

נוכח התוצאות המרשימות של קבוצת התעופה, טייסי ריינאייר מסיימים את המכתב בדרישה למשא ומתן כדי להביא את הטייסים ל"יישור קו עם שאר עמיתיהם בענף התעופה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: Ryanairריינאייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: