אא

מנכ״ל TUS Airways לפספורטניוז: "החזון שלנו ברור-להיות חברת תעופה מובילה במזה״ת"

מנכ"ל חב׳ התעופה הקפריסאית על השינוי הדרמטי והחדשנות של החברה שהוא עומד בראשה, על תעשיית התעופה לאחר הקורונה, הזינוק החד בתנועת הנוסעים לקפריסן מישראל והעולם והתוכניות הקרובות של החברה: ״מסוגלים להשיג את החזון שלנו באופן בר קיימא וחדשני"

צילום: יחצ צילום: יחצ

אחרי למעלה מ-15 שנים בתפקידי ניהול בכירים בחברות תעופה מובילות כמו בריטיש איירווייס, קטאר איירווייס, איתיחאד איירווייס ונייל אייר, אחמד עלי מונה לתפקיד מנכ"ל חברת התעופה הקפריסאית TUS Airways

"עבודה בתעשיית התעופה הייתה התשוקה שלי מגיל צעיר מאוד", אומר עלי בראיון מיוחד לפספורטניוז במלאת שנה בתפקיד. "אין שום תעשייה אחרת שהייתי בוחר לעבוד בה. תעשיית התעופה היא תעשייה מרגשת שמחברת אנשים, סחורות ושירותים על פני הגלובוס. התעשייה מהווה שילוב אקלקטי של הזדמנויות ואתגרים, שיאים ושפל, שבה חייבים כל הזמן לאמץ גישות חדשניות בנוף משתנה ללא הרף ובשוק תחרותי ביותר. למען האמת, פשוט אין רגע משעמם".

איך אתה מסכם שנה ראשונה בתפקיד?

"סיימנו תקופה מדהימה של התרחבות ב-12 החודשים האחרונים. שינוי וחדשנות עבור חברת התעופה המובילה והגדולה ביותר בקפריסין. למרות היותה החברה הקפריסאית הוותיקה ביותר הפועלת כיום, TUS Airways היא חברה צעירה מאוד שנוסדה רק ב-2015, עם חזון ברור להפוך לשחקנית מפתח באזור מזרח הים התיכון, ולהציע קישוריות משופרת בכל ימות השנה לאירופה ולמזרח התיכון, מקפריסין ומישראל. 

TUS מפעילה צי מודרני של מטוסי איירבוס A320 עם 180 מושבים, המציעים לאורחינו חוויית טיסה חדשנית ומשוכללת למספר הולך וגדל של יעדים. כל זאת תוך מתן חוויה של אירוח קפריסאי אמיתי במטוס. ב-2022 החברה גדלה פי 10 במספר הנוסעים לעומת 2021, והפעילה יותר טיסות בהשוואה לטרום מגפת הקורונה - באמצעות הכנסת 3 מטוסים נוספים לצי. 

זה, בשום אופן לא היה הישג קל. זה הפך לאפשרי רק באמצעות תמיכת בעלי המניות שלנו. עבודה צמודה עם השותפים שלנו, בתעשיית האירוח וכמובן, המסירות של הצוות הפנטסטי של מעל ל-150 עובדים, המרכיבים את משפחת TUS".

איך אתה רואה את תעשיית התעופה כיום, אחרי הקורונה? ובעיקר, מה מצבה של TUS שפעילותה הושבתה בקורונה?

"לקורונה הייתה השפעה טוטאלית על שוק התעופה העולמי, אך הביאה גם הזדמנות ייחודית מאוד בהתפתחות והשינויים של TUS . מההתחלה הצנועה שלנו, בהפעלת מטוסי 34 מושבים בשירותים אזוריים שלישוניים, עם השקתה מחדש בשנת 2021 - חברת התעופה עברה שינוי משמעותי במבנה ובמודל העסקי שלה. 

בעל המניות המייסד של חברת התעופה, קנת' וולי (אמריקאי-קפריסאי), איחד כוחות עם קבוצת התעופה הגדולה ביותר בישראל - כנפיים החזקות, והשיק מחדש את חברת התעופה עם מודל עסקי חדש, צוות ניהול חדש, מטוסים חדשים ותרבות ארגונית מחודשת לחלוטין. למרות האתגרים הרבים איתם ממשיכה התעשייה להתמודד, כולל ההשלכות המתמשכות של הקורונה, הפלישה הרוסית לאוקראינה ואתגרים כלכליים עולמיים, לחברת התעופה הייתה שנה ראשונה מוצלחת מאז השקתה מחדש. תוך פחות משנה, החברה גדלה לצי של 5 מטוסי איירבוס A320 ועברה מהפעלת קו בודד לרשת קווים נרחבת בתוך אירופה והמזרח התיכון".

מה דעתך על הגידול המשמעותי בתנועת הנוסעים לקפריסין? והשפעתה על TUS?

"כמדינת אי, קפריסין ותחום התעופה קשורות זו בזו באופן מהותי ונצחי. בין אם זה כדי לשמר את מגזר התיירות המתפתח והחיוני, לתמוך במסחר ובשינוע סחורות, או פשוט לחבר את אנשי קפריסין לעולם. טיסות הן גלגל הצלה קריטי. מאז ההשקה המחודשת, החברה תרמה רבות לעליית מספר התיירים והנוסעים שמגיעים לאי. 

למרות האתגרים הכלכליים העולמיים, ואובדן בן לילה של השוק הרוסי והאוקראיני, החברה פעלה במהירות כדי לתמוך בענף ע"י הפעלת רשת מגוונת אך ממוקדת של קווים (קבועים וצ'רטר) עם הצלחות והישגים בולטים. בקיץ הקרוב חברת התעופה תציע מגוון רחב של שירותים ליעדים כמו ישראל, יוון, צרפת, סלובקיה וירדן, כולל טיסות לדובאי שיצאו לפועל בהמשך השנה. אבל ב-TUS אנחנו לא משקיעים רק בהטסת נוסעים בבטחה ליעדיהם, אלא גם באנשים ובקהילה שלנו. בקיץ הזה יהיו בחברה למעלה מ-250 עובדים, ואנו תומכים בעקיפין בלמעלה מ-2,000 משרות בקפריסין.

מספר שיא של מעל 100 טיסות שבועיות צפויות להמריא בקיץ הנוכחי, ו-TUS אחראית לחלק לא מבוטל מהן

"הקיץ אנחנו מרחיבים את הפעילות באופן חסר תקדים - עד 7 טיסות ביום מתל אביב. לא רק שנמשיך לתחזק את מספר הטיסות הנוכחי בין לרנקה ופאפוס לת"א - מה שמקבע את מקומנו כאחת מחברות התעופה המובילות המציעות טיסות בין שתי המדינות - נציע גם טיסות חדשות, ללא עצירות, ליותר יעדים מאי פעם. החל מהחודש, ובנוסף לנמלי התעופה בקפריסין, נציע לישראלים טיסות ל-5 יעדים יווניים (כולל אתונה ואיי יוון) וכן, טיסות לאיטליה וגרמניה. אבל לא רק הטיסות הסדירות שלנו הן חלק מההיצע שלנו לישראל.

לפני כ-6 חודשים, TUS Airways עשתה היסטוריה ע"י הפעלת טיסה ישירה מישראל לקטאר, למונדיאל פיפ"א. זה היה מבצע ייחודי, שבו הטסנו למעלה מ-1,000 תומכי כדורגל לדוחא, בירת קטאר. במבט לעתיד, ישראל תישאר שוק ליבה עבור TUS Airways, ובמהלך השנים הקרובות אנו מתכוונים להרחיב עוד יותר את טביעת הרגל שלנו. לא רק דרך מתן שירות לשווקים מתפתחים, אלא גם באמצעות השקת יותר טיסות ליעדים ייחודיים שלא נגישים כרגע מת"א (כגון דיסלדורף בגרמניה ופרבזה ביוון). בין אם לעסקים או לפנאי, השוק בשל לצמיחה".

האם יש כוונה להרחיב עוד יותר את תדירות הטיסות ולהמריא גם מרמון?

"הטיסות בין קפריסין לישראל התאוששו מאוד מאז הקורונה, עם עלייה משמעותית בתנועות הנוסעים. ב-2022, ישראל הפכה לשוק המקור השלישי בגודלו לתיירות נכנסת לאי - נתון שיא ש-TUS שיחקה בו תפקיד מהותי. זה רק צמח עוד יותר ב-3 החודשים הראשונים של 2023, כאשר הישראלים הגיעו למקום השני, רק אחרי הבריטים, בחלוקה של הלאומים המבקרים באי.

ישראל היא שוק ליבה עבורנו מכיוון שיותר ויותר ישראלים נמשכים לאינספור האטרקציות היפות והסביבה העסקית המסקרנת של קפריסין והכל, תוך 40 דקות טיסה. לשם כך, הקיץ הוספנו טיסות נוספות של עד 4 טיסות בימים מסוימים. למעשה, אנחנו חברת התעופה הקפריסאית היחידה שמציעה טיסות הן ללרנקה והן לפאפוס, מה שמאפשר לאורחים שלנו את הגמישות בעת הבחירה לנסוע אל האי וממנו. במבט קדימה לעתיד, ואם הביקוש יצדיק, ישקלו גם טיסות לנמלי תעופה ישראליים אחרים, במטרה לחזק את מעמדה הדומיננטי של TUS בשוק הישראלי".

צילום: יח״צצילום: יח״צ

האם יש כוונה להרחיב גם את צי המטוסים?

"תוך פחות מ-18 חודשים מאז ההשקה המחודשת שלנו, TUS הפכה לחברת התעופה הקפריסאית הגדולה ביותר - לפי גודל הצי, מספר היעדים וכמות הנוסעים. עם זאת, הצמיחה השאפתנית הזו חייבת להיות מונעת כלכלית ומסחרית ולהתבסס על החלטות עסקיות נכונות, במה שהיא ללא ספק אחת התעשיות העולמיות התחרותיות ביותר. יש לנו חזון ברור כיצד להתרחב במהלך 3 השנים הבאות באזור, ואיך לשמור על היתרון של הגודל והזריזות שלנו כדי להגיב במהירות לשינויים בשוק ולהקדים ביעילות את המתחרים.

אבל הצמיחה שלנו לא מתבטאת רק במספר המטוסים או היעדים, אלא בחוויית הלקוח המצטיינת שלנו, שגורמת לנוסעים שלנו לחייך ולחזור לטוס איתנו. אנו נמצאים כעת בתהליך של תכנית דיגיטליזציה חדשנית שתאפשר לנו להציע ללקוחות חוויה חלקה, גמישה וייחודית מרגע ביצוע ההזמנה אצלנו.

התוכנית כוללת אתר חדש ואפליקציה לנייד, שירותים מוגברים על המטוס, מוצרים משופרים ללקוחות (כמו חבילות נופש ומלונות), כמו גם אסטרטגיית תמחור חדשה שתספק לנוסעים שלנו עוד יותר מבחר וגמישות. מעבר לתפעול השוטף, ערך מפתח בתרבות הארגונית של TUS הוא האחריות החברתית התאגידית שלנו, שבשנת 2023 לא ניתן עוד לראות בה בחירה, אלא חובה מוסרית המעוגנת ב-DNA של הארגון שלנו. ב-TUS לוקחים את האחריות שלנו כלפי הקהילה והסביבה שלנו ברצינות רבה. בין אם זה באמצעות הבטחת שוויון פנים-ארגוני או נקיטת צעדים מוחשיים לקראת קיימות סביבתית ועוד".

צילום: יח״צצילום: יח״צ

במה החברה מתכוונת להתמקד בעתיד?

"מה שבונים היום הוא משהו מיוחד באמת. חברת תעופה חדשנית וייחודית המונעת על ידי ערכים מובילים בתעשייה, תוך שהיא מניפה בגאווה את דגל קפריסין. מאז ההתחלה הצנועה שלנו ב-2015, התמדנו והתרחבנו בתקופה המאתגרת ביותר בתולדות התעופה. עברנו מהפעלת מטוסים עם 32 מושבים למטוסי A320 מודרניים עם 180 מושבים, משירות של כמה יעדים אזוריים ועד להצעת רשימה הולכת וגדלה של יעדים בינלאומיים.

החזון שלנו ברור, להיות חברת תעופה מובילה במזרח הים התיכון, עם רשת רחבה - לא רק מקפריסין אלא גם מישראל ויוון. זה לא הישג קל, אבל עם הצוות המדהים שלנו, והעובדה שחברת התעופה מהווה חלק מקבוצת תעופה בינלאומית גדולה ומצליחה, מציבה אותנו בעמדה איתנה בה אנו מסוגלים להשיג את החזון שלנו באופן בר קיימא וחדשני". 

אחמד עלי. מכל Tus. צילום: יחצאחמד עלי. מכל Tus. צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןTUSTus Airwaysפספורט 744-קפריסיןטוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: