אא

פסק זמן לגוף ולנפש: הצצה ליער ״הכי סודי״ בקפריסין

אי שם בהרי האקמס נמצא "היער הסודי" – מתחם Wellness שהקים הישראלי יוני כהנא וכובש כבר אלפי תיירים. הכירו את "יערות הכרמל" של קפריסין

צילום: יחצ היער הסודי צילום: יחצ היער הסודי

מי שמכיר אותי יודע שאני סטודנטית המשלבת לימודים אינטנסיביים ועבודה. בלחץ היומיום ורגע לפני שמתחילות הבחינות, החלטתי לקחת פסק זמן. איזה, אתם שואלים? בחו"ל כמובן, אבל הכי שונה ממה שהכרתי עד כה. בדרך כלל כשאני בחו״ל, אני בתחושה שצריך להספיק לראות ולחוות כמה שיותר. אבל הפעם החלטתי לנסות ולהתמסר לחוויה מסוג אחר לגמרי. 

ארזתי מזוודה קטנה וטסתי לסופ"ש ארוך ב"יער הסודי" אי שם בהרי קפריסין. בשדה התעופה קיבלה את פניי נטע עם שלט ענק (שחלילה לא אלך לאיבוד) עם חיבוק ויצאנו לדרך בהסעה מיוחדת לעבר ההרים. אחרי 40 דקות נסיעה בדרך עקלקלה בנופים של ירוק וחורש טבעי, מצאתי עצמי בפתח ״היער הסודי״. 

צילום: יחצ היער הסודיצילום: יחצ היער הסודי

שאלתי את עצמי, מה זה המקום הזה? מה כל כך סודי בו? הייתי סקרנית מאוד ולהוטה לדעת וכמוני עוד ישראלים ששמעו על המקום (בעיקר מפה לאוזן ומהמלצות מבקרים) והחליטו להגיע ולגלות. 

לא רחוק מהכפר Miliou, בעיקול הדרך בהרי האקמס בקפריסין, נמצא "היער הסודי" - מתחם Wellness ומרחב בריאות לגוף ולנפש, המציע פיסת טבע חלומית. כבר שחוצים את שער הכניסה יש תחושה שעוברים ליקום אחר. לסביבה סבלנית, מקבלת, מחוברת לטבע ועוזרת לבאים הנה להתחבר לעצמם, לגוף ולנפש.

צילום: יחצ היער הסודיצילום: יחצ היער הסודי

דקות קצרות אחרי קבלת פנים לבבית, התמקמתי בחדר שהוצע לי. חדר נעים, מאובזר בכל הנדרש. מיהרתי לצאת דרך המרפסת הצמודה לחדר אל הטבע במתחם. ציוץ הציפורים, עצי הפרי והכחול של מי הבריכה השרו עליי רוגע ושלווה. 

למדתי שה״יער הסודי" מציע תכנית עשירה הממוקדת באורח חיים בריא. בדיוק מה שאני צריכה עכשיו. סוג של Restart לגוף. פסק זמן לנשום, להתנתק ולהירגע. לא לחשוב על כלום. אימצתי את רוב הפעילויות שהמקום הציע. 

ביום הראשון הצטרפתי לטיול רגלי עם עמית,  מדריך סיורי טבע ישראלי מטעם ״היער הסודי״. סיירנו בחורש הקסום שמסביב, למדנו מפיו על תופעות טבע מעניינות וביקרנו בכפר Miliou הסמוך בו הוא מתגורר. שמענו על ההיסטוריה של הכפר וסיפורים מרתקים על תושביו. 

צילום: יחצ היער הסודיצילום: יחצ היער הסודי

ביום השני יצאנו לטיול ג׳יפים מאורגן במשך 3 שעות. הכרנו את חוף הים והמרינה של לאצ׳י, משם גם ניתן לצאת להפלגה ללגונה הכחולה (לא הפעם. אולי בפעם אחרת). ובסיום, האמבט של אפרודיטה, המקום בו רחצה אלת האהבה והיופי - אחד המקומות המפורסמים באי קפריסין. 

תרגלתי מדיטציה, יוגה, מיינדפולנס והתנסיתי לראשונה בצ'י קונג. כל אלו היו מבחינתי הזמנה להתמסר לחוויה: לעצום עיניים, לנשום ולהרגיש את השקט מבפנים. אין לאן למהר ואפשר גם לא לעשות כלום (ולקבל את המצב גם אם לעיתים זה נראה אבסורד), להיפתח ללמידה חדשה לשיפור ה-Wellbeing. בערבים השתתפתי במעגלי שיח, הרצאות, ערבי שירה ובעיקר פגשתי אנשים מעניינים. היו גם כמה שעות שרבצתי על שפת הבריכה, התמכרתי לשמש החמימה עם ספר טוב ומוזיקה רגועה. יכולתי בזמני גם להשתכשך במעיין מי הגופרית החמים בספא במקום שמציע מגוון טיפולי גוף ויופי מיוחדים. בשעות הערב המאוחרות הלכתי לישון עם חיוך גדול. מיותר לומר שנרדמתי תוך שניות. הרגשתי שהמקום הוא השראה ענקית. הזמנה להתייחס סוף סוף לגוף שלי, לנפש, למה שאני צריכה באמת.

צילום: יחצ היער הסודיצילום: יחצ היער הסודי

הייחוד של המקום הוא ההזדמנות לפגוש את האחר, השונה ממך ולפתח שיח של סובלנות וקבלה. מרחב ״היער הסודי״ מדגיש את ערך הפלורליזם והאחדות. יש כאן מקום לכל אחד, לכל דעה ולכל בחירה מתוך כוונה שכולם ירגישו בנוח. כל אחד על פי אמונתו ואורח חייו. מי שבוחר לשמור את השבת ולהתפלל בבית הכנסת, יוכל ליהנות באותה המידה כמו מי שבוחר לבלות את השבת בבריכה, בטיול או ביוגה. בסלון יכולתי לקחת ספר מהספרייה, להתרווח וליהנות ממרחב משותף המזמין לשיחה, מוזיקה, היכרויות וחיבורים חדשים. בבר נהניתי משייק בריא בבוקר ויין מעולה בערב. אפרופו יין, המקום מאפשר אירוח של מבוגרים בלבד (מגיל 16 ומעלה).

בסוף השבוע הזה יכולתי ליהנות ממופע של הזמרת נרקיס שביקרה במרחב והפליאה בשירה בליווי גיטרה כשמסביבה יכולנו לשבת על שטיח או להשתרע על הספות ולחבק כרית, להתמסר לקולה הערב ולהצטרף עם הקבוצה כולה למילות השירים המוכרים. בסוף השבוע הזה לקחנו חלק גם בהרצאה של סיגל שחמון על אורח חיים בריא, גוף ונפש. הרצאה מלאה בתובנות, כלים וחשיבה מעמיקה על יחסים ועל בריאות הגוף והנפש. 

אם מדברים על קולינריה ואורח חיים בריא, אז במקום מוגש אוכל צמחוני (בתוספת דגים) המבוסס על חומרי הגלם הגדלים בחממה הסמוכה שהוקמה בחודשים האחרונים. ביקור שלי בחממה המקומית גרם לי לחוש חיבור לאדמה, מעין חוויה ראשונית שהירקות הללו תיכף יהיו מונחים אצלי בצלחת. התפריט המשלב מאכלים מהמטבח היווני-קפריסאי ומהמטבח הישראלי, היה מגוון וטעים. המזון טרי, איכותי, תוך דגש על בישול ואפייה מופחתי סוכר וללא קמח לבן. תזונה המתאימה לצמחוניים, טבעוניים או לאלה הנמנעים מגלוטן. המקום מציע 3 ארוחות בופה ביום ובשפע, וארוחות שישי משותפות  במרתף היין המיוחד עם שאר באי המרחב סביב שולחן גדול, אוכל כשר ובריא וברכות לקראת השבת. 

צילום: יחצ היער הסודיצילום: יחצ היער הסודי

יוני כהנא, הבעלים של המקום, ישראלי שהגיע במקרה למקום לפני 5 שנים, שהיה פעיל כריזורט, התאהב ומיד החליט להשקיע ולהפוך את המקום למרחב להתחדשות פנימית בטבע. אחרי שנים בעולם התיירות והמלונאות, החלום של יוני היה לעזור לאנשים שאינם מאמינים בכוחם להבריא ולהתחדש. הוא יצק תוכן התואם את תפיסתו, שינה את המקום לחלוטין והפך אותו ל"פנינה" המאפשרת התנתקות משגרת החיים האורבנית כדי להבריא, להתחדש ולהיטען באנרגיה חדשה. 

לסיום, אוכל לומר שעם העזיבה את היער הסודי, הבנתי שני דברים: הראשון, שזו המתנה הכי טובה שיכולתי להעניק לעצמי ושהיער הקסום הוא העולם האמיתי, הטבעי, באמצעותו התחברתי למקורות, הסרתי מחיצות ומחסומים והנחתי לטרדות היום-יום וקצב החיים המטורף שבו אני חיה. והשני, שאני עוד אחזור למקום האמיתי הזה, עכשיו שגיליתי את הסוד. 

כמה זה עולה?

החל מ-3,200 שקלים לאדם לחבילת סופ"ש הכוללת טיסות, העברות ואירוח על בסיס פנסיון מלא. 
החל מ-1,500 שקל לזוג ללילה על בסיס פנסיון מלא.

הכותבת הייתה אורחת "היער הסודי".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קפריסיןפספורט 744-קפריסיןיוני כהנא

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: