מסעדה יוקרתית, חדרי שינה, ופורשה למטוס: עצרנו ל-7 שעות בטרמינל מחלקה ראשונה של לופטהנזה
"נאלצנו" לבלות ב״טרמינל המחלקה הראשונה״ (FCT) של לופטהנזה כדי לחזור עם רשמים, ועם מעט משקל עודף. אז איך זה מרגיש לטוס מהטרמינל היוקרתי של לופטהנזה?
לפני מספר שבועות הזדמן לי לנסות את המחלקה הראשונה של לופטהנזה, וזו הייתה חוויה כל כך מוקפדת, מטורפת וגם ״רגועה״, כן, גם על אף המוצר היחסית ״ישן״, אבל על זה ארחיב בהמשך, והפעם נתמקד בטרמינל המחלקה הראשונה של לופטהנזה. אני מגדיר את התעופה בתור דבר שהוא חוויתי, ופחות כדבר פונקציונלי מלהגיע ממקום א׳ למקום ב׳. בעיניי, תעופה זה עולם ומלואו, זה טקס, כל כך הרבה דברים שאפשר לספוג, לעבור, לחוות וללמוד: הקפדה על הפרטים הקטנים, תודעת וחוויית שירות. אם אפשר להאריך את הטיסה ולעשות קונקשן בעוד יעד כדי לחוות את שירותי הקרקע שלו - אני בפנים, אך הפעם זה לא היה המקרה בדיוק.
בניגוד למטרה לקונקשנים קצרים, כאן המטרה הייתה קונקשן ארוך, ככל הניתן
דאגתי בכוונה לעשות קונקשן ארוך מאוד של כ-7 שעות בפרנקפורט, דבר שהסתבר כמאוד חכם. בנחיתה בפרנקפורט נאלצתי לבצע מעבר עצמאי ל-FCT (קיצור של טרמינל המחלקה הראשונה). כלומר, בנחיתה בפרנקפורט הייתי צריך לעבור ביקורת דרכונים וללכת בעצמי לטרמינל המחלקה הראשונה, הליכה של כעשר דקות, והאמת, זו קבלת פנים מעט ״מבאסת״.
הטרמינל עצמו כשמו כן הוא, טרמינל של ממש. לא טרקלין, לא אזור שקט יותר, אלא טרמינל ייעודי למחלקה ראשונה. בכניסה פגשה אותי דיילת קרקע שליוותה ודאגה לכל הצרכים שלי לאורך השהות בטרמינל: חדר עבודה, חדר מנוחה או מקלחת. הדיילת לקחה את הדרכון ושלחה אותו באותו המעמד לביקורת הגבולות עליה ארחיב בהמשך. בטרמינל מבצעים את הבידוק כבודת יד, ובסופו מגיעים אל תוך הטרקלין, רגע לפני הכניסה לשטח האווירי. הדיילת אף שאלה האם זה הביקור הראשון שלי, או שכבר הייתי, וביצעה לי תדרוך מהיר ומוקפד.
הדבר היחיד שסיקרן אותי זה ״איפה הברווז שלי?״. חבר טוב, חובב תעופה, סיפר לי שבגרמניה ומדינות נוספות באירופה, הייתה בעבר אובססיביות לברווזים. לופטהנזה לקחה את זה צעד קדימה והיא מחלקת לכל נוסע במחלקה ראשונה ברווז, כשנפתח שוק של ברווזי לופטהנזה. מדובר בברווז גומי, כזה ששמים באמבטיה. לשמחתי, הזדמן לי לקבל שניים: ברווז במהדורה מיוחדת של פורשה, וברווז ה-FCT, ״הרגיל״.
שקט כמו בספרייה
הטרקלין לא הכי יוקרתי שראיתי, הוא גם לא נוצץ וזוהר, אבל הוא מאוד פרקטי והכל מאוד מאוד ״פיין״, ובעיניי זה עדיף על יוקרה וכל דבר אחר. הדבר הראשון והכי משמעותי שהרגשתי בשניה שנכנסתי, זה השקט. שקט בטרקלין בצורה מטורפת, ממש כמו בספרייה. להערכתי, היו בטרקלין כ-50 אנשים, ופשוט לא שומעים אף אחד. לא מרגישים אף אחד, וגם חבורת גברים שישבה על הבר לא הרעישה. הרעש היחידי שהיה זה הצלחות והכוסות, זהו.
בר אלכוהול, חדרי שינה, ומקלחת עם אמבטיה!
ניתן למצוא בר אלכוהול (אלכוהול טוב, לא הטוב ביותר שראיתי) מסעדה מצוינת שמגישה ארוחות בוקר והחל מהשעה 11:00 כשהיא מגישה גם ארוחת צהריים, לצד מנות שמגישים לאורך כל היום כמו המבורגרים, טרטר ומה לא. את הבוקר התחלתי עם פנקייק ושמפנייה, כי מי לא פותח את הבוקר עם שמפנייה לצד הפנקייק? בתוך אזור המסעדה אפשר למצוא בופה מאוד מפנק, עם עוגות נהדרות, אישית לקחתי עוגת זאכר שלקחה אותי לרגע לאוסטריה.
מייד בשעה 11:30, כשעתיים לפני ההמראה, הייתי צריך גם לטעום את תפריט הצהריים. להגיד שהייתי רעב זה לא בדיוק יהיה אמת, אבל אין מה לעשות, העבודה מחייבת, ועבדיכם הנאמן צריך לחוות גם את ארוחת הצהריים כדי לחזור עם רשמים. הזמנתי טרטר מצוין בתור מנה ראשונה, ופילה בקר מדיום שהיה בדיוק כמו במסעדה בתל אביב. איזה כיף ובעיקר - טעים.
חדרי עבודה, מקלחת עם אמבטיה, חדר סיגרים ובקיצור - כל מה שתצטרכו
אחזור רגע לדבר על הבר, הברמנים היו אדיבים ומקצועיים. הכל כל כך מוקפד, כל כך fine וכל כך ברמה גבוהה. ביקשתי קפה וסודה, והברמן שאל בנחמדות: ״מה לא תשתה איזה קוקטייל, זה הכל?״ אז הוא שדרג את האספרסו לאספרסו מרטיני.
אחרי האוכל, עברתי למקלחת ומשם לחדר עבודה שהיה מדהים וברמה מאוד גבוהה. ברחבת הטרקלין/ טרמינל אפשר גם למצוא עשרות ספות ומקומות ישיבה, אך הדבר היחיד שאיכזב זה הנוף, או יותר נכון - החוסר נוף לשדה. רואים במקום זה בניינים.