אא

דו"ח מאסטרקארד חושף: מהיכן מגיעים התיירים המוציאים את הסכום הגדול ביותר בישראל?

באיזו עיר זמן הלינה ממושך יותר, על מה וכמה מוציאים תיירים בישראל את כספם, ומי הם התיירים המוציאים את הסכום הגדול ביותר? דוח חדש של מאסטרקארד מציג נתוני אמת של התיירות הנכנסת לישראל

בתי מלון בחוף תל אביב. צילום: כפיר סיוון בתי מלון בחוף תל אביב. צילום: כפיר סיוון

מחקר שנערך על ידי חטיבת המחקר של מאסטרקארד בשימוש Tourism Insights Platform חושף דו"ח כלכלי המבוסס על מערכות ניתוח הוצאות תיירות ומציג לראשונה נתוני אמת של התיירות הנכנסת לישראל. המחקר מבוסס על נתוני אמת של הוצאות בכרטיסי אשראי (אך איננו כולל כל מידע אישי והנתונים מוצגים בצורה אגרגטיבית ואנונימית). מהמחקר עולים ממצאים מסקרנים לגבי הרגלי הרכישות והתעופה של תיירים המגיעים לישראל. אלה מציגים את ההשפעה האמיתית של התיירות על העסקים והכלכלה הישראלית.

הד"וח מפורסם לקראת השקת פלטפורמת Priceless בישראל. פלטפורמה גלובלית אשר מציעה למחזיקי כרטיס מאסטרקארד חוויות ייחודיות ובלעדיות בלמעלה מ-35 מדינות בעולם ומעתה גם בישראל, ויהיו זמינות למחזיקי כרטיס מאסטרקארד בארץ ובעולם. 

התיירים האמריקאים במקום הראשון בסך ההוצאות הכולל

על פי המחקר, התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון בסך ההוצאות הכולל שלהם בישראל ומיד לאחריהם במקום השני התיירים מבריטניה. עוד האיטלקים מוציאים למעלה משליש מההוצאות במהלך הביקור על מסעדות. מבין הערים, ירושלים מובילה על תל אביב במספר הלינות הממוצע לתייר, ואילו בתל אביב מוציאים יותר כסף מאשר בירושלים בממוצע. 

עומר אונגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל מציין כי "מאסטרקארד רואה בישראל הן מוקד עולמי לחדשנות והן מוקד היסטורי ותרבותי ולכן גאה בצירופה של ישראל לפלטפורמת priceless.com, שתהווה מקפצה לתעשיית התיירות המקומית.חוויות כגון סיור בשוק התקווה, סיור גרפיטי בפלורנטין, סיור פרטי במוזיאון אורי גלר בהדרכתו האישית, סיור בעלי מלאכה בירושלים, שיעור יוגה וירטואלי בים המלח ועוד,יהוו רק חלק מהחוויות אשר יוצעו לתיירים המגיעים לבקר בישראל". 

רוב התיירים בשנת 2022: מאירופה

מנתוני דוח מאסטרקארד עולה כי רוב התיירים בשנת 2022 הגיעו ממדינות אירופה. למעשה, למעלה מ- 50% מכלל המבקרים בישראל בשנה זו הגיעו מרחבי היבשת. 9 המדינות המובילות בתיירות נכנסת לישראל הינם: ארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת, הולנד, איטליה, שוויץ, קנדה וברזיל.

מי הם התיירים המוציאים את הסכום הגדול ביותר?
על פי נתוני הדו"ח, התיירים האמריקאים מדורגים במקום הראשון ומוציאים בממוצע 1,042 דולר לביקור, במקום השני מדורגים השוויצרים, המוציאים בממוצע 1,039 דולר. את העשירייה הראשונה סוגרים התיירים מהודו אשר מוציאים בממוצע 536 דולרים לביקור. במקום טוב באמצע עומדים התיירים מאיחוד האמירויות עם הוצאה של 734 דולר. 

על מה וכמה מוציאים תיירים בישראל את כספם? 
את קטגוריית הקולינריה מובילים התיירים האיטלקים, כאשר הם מוציאים 34% מההוצאה הכוללת שלהם על מיטב המסעדות ברחבי הארץ. במקום השני ממוקמים ההולנדים עם 31%. גם התיירים מאיחוד האמירויות מביעים עניין בתרבות האוכל המקומית ו - 24% מסכום ההוצאות שלהם במהלך החופשה מוקדש למסעדות.  

התיירים ההולנדים, (הידועים בתרבות האופניים) מוציאים את הסכום הגבוה ביותר על הוצאות תחבורה ונסיעות עם 10% מההוצאה הכוללת בזמן הביקור בעוד המקסיקנים, מדורגים במקום הראשון בהוצאה ברשתות קמעונאיות עם 20% מסך ההוצאה הכוללת.
 
באיזו עיר זמן הלינה ממושך יותר?
התיירים מארה"ב מבלים את מספר הלילות הרב ביותר בבתי מלון בירושלים עם ממוצע של 5.3 לילות ואילו התיירים מבריטניה, מובילים את אותה קטגוריה בתל אביב עם 4.3 לילות בבתי מלון. ארה"ב וקנדה  מדורגים  במקום השני עם ממוצע שהייה בבתי מלון של 3.7 לילות בתל אביב. במקום השני בירושלים מדורגים האנגלים עם 4.9 לילות בממוצע.
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: