אא

כרתים שלא הכרתם

השקת קו ישיר בין ישראל לחאניה שבכרתים פותחת לישראלים יעד חופש חדש בחלקו הפחות מתוייר של האי הפופולרי. עם ריזורט יוקרתי של רשת מלונות בראון וטיסות ישירות של ישראייר לחאניה, תתכוננו לקיץ לוהט במיוחד. יאמאס!

אגם קוראנס. צילום: Two Flying Boys אגם קוראנס. צילום: Two Flying Boys

חאניה, השוכנת בצפון מערב האי כרתים, היא עיר ציורית ואותנטית המציעה חופשה יוונית טעימה ומפנקת בחלק הפחות מוכר לתייר הישראלי. עד כה הישראלים כבשו את חלקו הדרומי של האי סמוך להרקליון אך כעת, ישראייר בשיתוף מלונות בראון, השיקה קו טיסות ישיר לחאניה, מה שמסמן על המפה יעד חדש ומלהיב לחופשה אטרקטיבית במרחק טיסה של שעה וארבעים מהארץ. במהלך הקיץ יופעלו שתי טיסות שבועיות ישירות מנתב"ג לחאניה בימי שישי ושני. הטיסות הישירות הן צעד אסטרטגי של קבוצת ישראייר שנכנסת כשותפה בבתי מלון וריזורטים מחוץ לגבולות ישראל ומציעה טיסות ישירות אליהם. 

מוכנים לסופ"ש יווני ארוך? הדקו חגורות. אנחנו ממריאים. 

הטיסה לחאניה. צילום: Two Flying Boysהטיסה לחאניה. צילום: Two Flying Boys

חאניה פינת קו-סמוי

הכניסה לריזורט החדש של רשת מלונות בראון "איסלה בראון- חאניה" תרגיש לכם כמו צ'ק אין מפנק בריזורט יוקרתי בתאילנד. השקט השורר מסביב, הנוף אל עבר הים, האירוח הייחודי ותשומת הלב לפרטים הקטנים, החל מהשמפניה בצ'ק אין ועד למוצרי הטואלטיקה של חברת הקוסמטיקה היוונית olive era שבחדר, מעניקים מייד תחושה אקסקלוסיבית ברמת חמישה כוכבים. בריזורט היוקרתי 215 חדרים ווילות בקטגוריות שונות, 2 מסעדות, 3 בריכות, בר קוקטיילים, ספא וחדרי משחקים לילדים שמייצרים יחד בריחה אולטימטיבית מהמציאות היום-יומית. הקונספט העיצובי של המלון מצליח לייצר אווירה ייחודית תוך התמזגות עם פלאי הטבע המקיפים את הריזורט. עיצוב המלון נעשה תוך שימוש בחומרים טבעיים, התורמים לתחושת השלווה האופפת את הריזורט עצמו ואת העיר העתיקה הציורית בחאניה.

איסלה בראון - חאניה. צילום: רשת מלונות בראוןאיסלה בראון - חאניה. צילום: רשת מלונות בראון

איסלה בראון - חאניה. צילום: רשת מלונות בראוןאיסלה בראון - חאניה. צילום: רשת מלונות בראון

הלב הפועם של חאניה

היה אפשר בקלות להתמסר לאווירה הממכרת במלון ולא לצאת ממנו אך כדי לסקר עבורכם את האתרים והאטרקציות הרבות השוכנות מסביבו, לבשנו חולצה קצרה וכפכפים (כיאה לחופשה יוונית) ויצאנו מגן העדן אל העיר המרוחקת 15 ק"מ (כחצי שעת נסיעה) ממנו. על הרחוק היחסי מפצה המלון בשאטלים סדירים לעיר.

העיר העתיקה של חאניה בנויה כמבוך של סמטאות אבן צרות וציוריות. כשתשוטטו ביניהן, תתקלו במבנים מרשימים מהתקופה הוונציאנית והעות'מאנית, כנסיות עתיקות וכיכרות שובות לב. הנמל הוונציאני הוא הלב הפועם של העיר העתיקה ולאורך קו המים שלו מבנים צבעוניים. מומלץ לטייל לאורך הטיילת, ליהנות מכוס קפה יווני מסורתי בטברנה מקומית, או להתפנק בארוחת ערב טעימה של אוכל יווני טרי באחת מהמסעדות הרבות על החוף. לחובבי השיט - ניתן להגיע לנמל ולהצטרף להפלגות קצרות יותר או פחות היוצאות לאיים באזור או "סתם" לשנרקל.  

חופי חאניה. צילום: שאטרסטוקחופי חאניה. צילום: שאטרסטוק

הפינות הנסתרות של חאניה

לחובבי הז'אנר, חאניה מציעה שפע של פלאי טבע. אגם קוראנס Kournas Lake המכונה גם “האגם הנסתר” נמצא כשעה נסיעה מהמלון ומציע שיט בסירות פדלים, נוף עוצר נשימה של רכס ההרים המושלגים Lefka Ori וטברנות מקומיות. בנסיעה קצרה ממנו נמצא ארגירופולי argyroupoli, כפר אותנטי השוכן בין מפלים קסומים במורד הסלעים, המשתלבים למחזה מהפנט. המפל המרשים ביותר, המכונה "ראש האריה", קרוי על שם הסלע הדומה לראשו של מלך האריות וממוקם גם הוא בקרבת מקום. עשו לעצמכם טובה, אל תרוצו ממקום למקום. קחו דקה (או יותר) ופשוט תיהנו מהשלווה הטבעית יוצאת הדופן של המקום. אל תפספסו עצירה באחת הטברנות וטעימה ממנת הדגל antikristo, נתחי בשר כבש הצלויים באש חיה במשך 5-6 שעות. גם אם אינכם חובבי בשר, המחזה של הכנת המנה הוא ייחודי. 

ארגירופולי. צילום: שאטרסטוקארגירופולי. צילום: שאטרסטוק

חופים הם לפעמים געגועים

כנראה שיותר מכל דבר אחר, יוון מושכת אליה מיליוני תיירים מרחבי העולם בשל החופים היפים שלה. אחד החופים המפורסמים ביותר באזור - Stavros beach - שוכן בקרבת המלון. אם המקום נראה לכם מוכר מאיפשהו, אתם כנראה שייכים לדור שצפה בסרט "זורבה היווני". בחוף הזה ממש צולמה הסצנה המפורסמת בה מלמד זורבה את באזיל האנגלי (הרי הוא sir alan bates האגדי) לרקוד על החוף. 

הדרך הטובה ביותר להגיע לחוף היא ברכיבה על אופניים המוצעים להשאלה לאורחי המלון. החוף נקי להפליא ובו מיטות שיזוף להשכרה למי שנכנס לטבילה במים ומתכנן לעצמו סשן שיזוף עם בירה מקומית. אם תהיו רעבים, תוכלו להנות ממאכלים יוונים שקיבלו טוויסט מודרני בטברנה Mitsos Kounoupidiana הנמצאת ממש מול החוף. 

צילום: Two Flying Boysצילום: Two Flying Boys

אגם קוראנס. צילום: Two Flying Boysאגם קוראנס. צילום: Two Flying Boys

דרינק במנזר 

כחובבי יקבים, לא נצא ידי חובתנו אם לא נמליץ לכם על ביקור ביקב מקומי. בין החומות ההיסטוריות של מנזר בן מאות שנים בחאניה שוכן לו יקב וינוליו Vinolio.  

המנזר, שנוסד במאה ה-17, הוא יצירת מופת ארכיטקטונית עם גילופי אבן, חצרות אלגנטיות ואווירה שלווה. יקב ייחודי זה מציע למבקרים הצצה למנזר תוך כדי טעימת יין ושמן זית מקומי. אהבנו במיוחד את היין המתוק הלבן הייחודי ליקב ולאזור. בחנות הסמוכה ליקב ניתן לקנות יינות, שמנים ומוצרים המיוצרים בחוות ברחבי האי כרתים. 

המנזר. צילום: Two Flying Boysהמנזר. צילום: Two Flying Boys

הכותבים היו אורחים של ישראייר ורשת מלונות בראון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירמלונות בראוןכרתיםרשת מלונות בראון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: