בשורה לתושבי אילת: יוקצו כחצי מיליארד שקלים נוספים לשדרוג כביש הערבה
שרת התחבורה מירי רגב חשפה היום באילת את תוכניות הפיתוח החדשות של כביש הערבה. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "פעלתי להקצאת תקציב הולם שיאפשר את שדרוג הבטיחות וחוויית הנסיעה לכל אורך הכביש המסוכן הזה, שגבה חיי אדם רבים בעבר"
בשורה לתושבי אילת וכלל הנוסעים בכביש הערבה: יוקצו כחצי מיליארד שקלים במסגרת תכנית החומש, לטיפול בכביש הערבה.
משרד התחבורה, באמצעות חברת נתיבי ישראל, מרחיב בימים אלה את כביש הערבה (כביש 90) מצומת קטורה ועד מעבר נחל שיטה. בזכות התקציב החדש, יורחבו 26 ק"מ נוספים עד פארן בק"מ ה-108. בנוסף יבוצע תכנון מפורט להרחבה נוספת עד צוקים. בסך הכל יושקעו בכביש כ-860 מיליון ש"ח.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "תוספת התקציב שהשגתי לשדרוג הנסיעה והבטיחות בכביש הערבה היא מצילת חיים, פשוטו כמשמעו. בעיות של כביש הערבה ידועות מזה שנים רבות, אך לא קיבלו טיפול הולם עקב חוסר בתקציב. במסגרת מחויבותי לחיזוק תחבורתי בפריפריה, פעלתי להקצאת תקציב הולם שיאפשר את שדרוג הבטיחות וחוויית הנסיעה לכל אורך הכביש המסוכן הזה, שגבה חיי אדם רבים בעבר."
ממשרד התחבורה נמסר כי בתחילת השנה, החלה חברת נתיבי ישראל את העבודות להרחבת כביש הערבה לאורך 19 ק"מ מצומת קטורה ועד מעבר נחל שיטה, לכביש חדש בעל שני מסלולים ושני נתיבים לכל כיוון. בהמשך תוכננו מקטעי עקיפה באורך של 2.5 ק"מ לכל כיוון בכל 10 ק"מ, לאורך 100 ק"מ, מנחל שיטה עד צומת הערבה. כעת ניתן יהיה להמשיך את הרחבת הכביש עד פארן בק"מ 108, ויבוצע תכנון מפורט להרחבת הכביש עד צוקים.
מקטעי העקיפה יאפשרו לנהגים לעקוף בבטחה במקטעי עקיפה ברורים ומסודרים, הכוללים מפרדה קשיחה. שילוט ברור יודיע לנהג כמה קילומטרים נותרו עד למקטע הבא, וימנעו עקיפה לא בטוחה.
התקציב החדש מהווה בשורה עבור כל משתמשי הדרך בכביש, הן לתושבי אילת והיישובים לאורך כביש 90 והן למאות אלפי התיירים והנופשים העושים דרכם לאילת ובחזרה. כביש 90 הוא כביש ארוך וחדגוני, ברובו ללא מפרדות בין המסלולים, ועקב כך אירעו בו תאונות דרכים רבות, חלקן קטלניות.
בנוסף להרחבת כביש 90, הכוללת הקמת נתיב נוסף לכל כיוון והקמת מפרדה קשיחה, יורחבו השוליים, יוסדרו הצמתים לאורך הציר ותותקן מערכת תאורה חדשנית. השלמת העבודות צפויה במחצית שנת 2024. עוד נמסר ע"י משרד התחבורה.
ראש עיריית אילת, אלי לנקרי: ״היום לאחר שדרוג 63 הק״מ הראשונים של כביש 90, אנו יודעים לומר בוודאות ששדרוג הכביש מציל חיים. מאז שודרג קטע הכביש כדו נתיבי, דו מסלולי עם גדר הפרדה, לא היו תאונות דרכים קטלניות. אנו זוכרים ומזכירים, כי טרם שדרוג קטע כביש הדמים, נהרגו תשעה אזרחים מידי שנה ופצועים רבים שלעולם כבר לא יחלימו. אני מברך את שרת התחבורה על הבשורה האדירה שהיא מביאה למשתמשי הדרך כולם – לתושבי אילת והערבה, לנהגי המשאיות, למיליוני הנופשים שמגיעים אלינו ולמדינת ישראל כולה, ומודה לה על מחוייבותה להמשך קידום פרויקט הרכבת, שתגיע גם תגיע לאילת ותהפוך אותה למטרופולין נוסף של ישראל. אין ספק כי היום, עם התקדמותנו אל עבר הפיכתה של אילת למרכז לוגיסטי בינלאומי, שאלת הרכבת היא לא אם אלא מתי. אנו נמשיך ללחוץ על הגז ולדחוף יחד בכל הכוח, עד להשלמת שדרוג כביש הערבה מתחילתו ועד סופו, והפיכתו לכביש רחב ובטוח".
מנהל מחלקת פרויקטים אגף דרום בחטיבת הנדסה ופיתוח בנתיבי ישראל, המהנדס יגאל טויטו: "ההודעה על הוספת התקציב כמובן מבורכת ותפסה אותנו תוך כדי ביצוע שני הפרויקטים הקיימים במקביל. לאחר שהבנו כי התקציב החדש מאפשר לנו להרחיב את הכביש ל-26 ק"מ נוספים וכן לצאת לתכנון מפורט להרחבת הכביש לעוד 18 ק"מ, פעלנו באופן מיידי להעתקת עבודות מקטעי העקיפה לצומת מנוחה. כל תקציב המוקצה לכביש הערבה מאפשר לנו לשפר עוד יותר את בטיחות הנסיעה עבור משתמשי הדרך הרבים".