אא

לטייל בגאווה מסביב לעולם – היעדים המועדפים על הקהילה הגאה

בוקינג.קום חושפת את תשעת היעדים הכי ידידותיים בעולם לקהילה הגאה, על בסיס המלצות של תיירים ותיירות גאים. מה היעדים שאסור לכם לפספס?

סן קרלוס דה ברילוצ'ה, מתוך יעדי החובה לקהילה הגאה. צילום: יחצ Booking.com סן קרלוס דה ברילוצ'ה, מתוך יעדי החובה לקהילה הגאה. צילום: יחצ Booking.com

במקרים רבים, תיירים ותיירות מהקהילה הגאה בוחרים את יעד החופשה הבא שלהם לא רק בזכות הנופים המדהימים, האוכל הטעים או המקומות ההיסטוריים. בגלל ההתמודדות המתמדת עם מציאות של אפליה, בני ובנות הקהילה הגאה יעדיפו לבחור יעד ידידותי, עם אווירה מקבלת וסובלנית.

על פי סקר שנערך עבור חברת בוקינג.קום והושלם בידי 11,555 משיבות ומשיבים, 78% מהתיירות ומהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה העידו שהם מוכרחים לקחת בחשבון את תחושת הביטחון האישי והרווחה הנפשית שלהם בעת בחירת יעד לנסיעה. 61% מהם אמרו שהזהות הלהט"בית שלהם משפיעה על רשימת היעדים שבהם ירצו לבקר, וכחצי מהנשאלים הישראלים (49%) אף ביטלו נסיעה במהלך השנה שעברה, אחרי שראו שביעד אין תמיכה בקהילה הגאה. 

פוארטו ויארטה, מקסיקו. צילום: יחצ Booking.comפוארטו ויארטה, מקסיקו. צילום: יחצ Booking.com

לאור הנתונים האלו, החליטה חברת בוקינג.קום לחשוף את תשעת היעדים הכי ידידותיים בעולם לקהילה הגאה, על בסיס המלצות של תיירים ותיירות גאים. והרי הם לפניכם:

 

קיוטו, יפן

קיוטו היא עיר היסטורית שעמדה במבחן הזמן. יש בה מקדשים מיוחדים, גנים מרהיבים ובתי תה מסורתיים, שבזכותם היא אהובה ומרתקת עד היום. העיר, שנחשבת למרכז העתיק של יפן, שוכנת באי הונשו (Honshu), בעמק שמוקף בחמישה הרים. תיירות ותיירים גאים שמגיעים אליה מתקבלים בחמימות ובשמחה.

למרות שבעבר תושבי קיוטו היו ידועים בתפיסות שמרניות, עם השנים היא הפכה ליותר ויותר מתקדמת בכל הקשור לתמיכה בקהילה הגאה. לאחרונה הכריזו ביפן גם על הכרה רשמית בהסכמי חיים משותפים של זוגות חד מיניים. תיירות ותיירים שירצו לחוות יחד חוויות מקומיות כמו טעימת מאצ'ה בטקס תה, אירוח בריוקן (בית הארחה יפני מסורתי) וטבילה מרגיעה באונסן (מעיין חם), או פשוט ליהנות מהיופי הייחודי של פריחת הדובדבן – יוכלו לעשות את כל אלה ולהרגיש לגמרי בנוח. בקיוטו אמנם אין סצנת בילויים ידועה ומבוססת לקהילה הגאה, אבל למי שאוהבים ברים, מופעי דראג ודיג'יי מצפים חיי לילה סוערים. 

אירוח מקומי בקיוטו, יפן. צילום: יחצ Booking.comאירוח מקומי בקיוטו, יפן. צילום: יחצ Booking.com

ניס, צרפת

ניס, שנמצאת בריביירה הצרפתית לאורך החוף הדרום-מזרחי של צרפת, היא יעד נהדר לחופשה שמקבל בשמחה את הקהילה הגאה. מזג האוויר בעיר שמשי בכל ימות השנה, מה שמשתלב היטב עם קבלת הפנים החמה שמצפה למבקרים. נישואים חד מיניים הפכו לחוקיים בצרפת בשנת 2013, ולכל אורך השנה יש במדינה אירועים רבים של הקהילה שפתוחים לכולן ולכולם.

הקרנבל הגאה הראשון שהתקיים אי פעם בצרפת הוא 'Lou Queernaval', שממשיך להתקיים עד היום ומושך אליו יותר מ-15,000 תיירות ותיירים מרחבי העולם בכל שנה. האירוע הזה משלב בין הזוהר והקסם של ניס לבין תהלוכות, משאיות מקושטות, הופעות חיות ותלבושות צבעוניות. החגיגות מתקיימות בכל שנה בסוף השבוע האחרון של חודש יולי לאורך Promenade des Anglais – הטיילת עטורת עצי הדקל.

ניס זכתה להיכלל ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו, ומלבד חגיגות הגאווה יש לה עוד הרבה מה להציע, כמו אדריכלות צבעונית, אמנות עם היסטוריה עשירה וחופים מדהימים. 

נוף מדהים בניס, צרפת. צילום: יחצ Booking.comנוף מדהים בניס, צרפת. צילום: יחצ Booking.com

צ'יאנג מאי, תאילנד

צ'יאנג מאי היא העיר הצפונית הגדולה ביותר בתאילנד, הידועה בנוף ההררי המקסים, בשלל השטחים החקלאיים ובאווירה הנינוחה. בעיר יש קהילות גאות רבות, מגוונות ומבוססות, ובשנים האחרונות נרשמה שם התקדמות משמעותית בכל הקשור לתמיכה בזכויות שלהן. בשנת 2019 התקיימו אירועי הגאווה הראשונים בעיר, שכללו סמינרים והדרכות לצד צעדות ומופעים חגיגיים. לאחרונה, תאילנד העבירה את חוק השותפות האזרחית שנותן הכרה חוקית בזוגות חד מיניים.

המבקרות והמבקרים בצ'יאנג מאי יכולים להתחיל את המסע בשוק הפופולרי Kalare Night Bazaar ולהתרשם מאוכל הרחוב הטעים, ממגוון החנויות ומההופעות החיות. במרחק הליכה קצרה משם נמצא Ram Bar, מועדון גייז המתאים גם להטרוסקסואלים שמושך אליו מקומיים ותיירים. בכל ערב ב-10 המקום מתעורר לחיים עם מופעי קברט מעולים. 

צ'יאנג מאי, תאילנד. צילום: יחצ Booking.comצ'יאנג מאי, תאילנד. צילום: יחצ Booking.com

פוארטו ויארטה, מקסיקו

פוארטו ויארטה (Puerto Vallarta) נמצאת לצד החופים המדהימים שבמערב מקסיקו, מיקום שהופך אותה ליעד פופולרי לחופשה. בגן העדן השמשי הזה במדינת חליסקו (Jalisco) אפשר למצוא סצנה גאה פתוחה ומקבלת, וגם את הרחוב האיקוני Lázaro Cárdenas. נכון לעכשיו, חליסקו היא המדינה היחידה במקסיקו שמכירה רשמית בזכויות של ילדים ובני נוער מהקהילה הטרנסית ובהגדרה החוקית שלהם, וגם מבין היחידות שיש בהן חקיקה נגד פשעי שנאה. בעיר העתיקה של פוארטו ויארטה נמצאת שכונת Zona Romántica האגדית והידידותית לקהילה הגאה.

העיר מלאה במקומות בילוי תוססים שבהם אפשר ליהנות ממאכלים מקומיים (למשל טאקו תמנונים וסביצ'ה טרי) וקוקטיילים מעולים. לבילוי רגוע יותר, כדאי להגיע לאחד ממועדוני החוף הרבים של העיר שממוקמים לצד המפרצים מלאי עצי הדקל, או לטיילת El Malecón שאורכה יותר מקילומטר וחצי. בטיילת אפשר להתרשם מפסלים מודרניים ומיצירות של אמנים מקומיים. כל אלה הם רק חלק מהסיבות שבזכותן מדובר ביעד החוף הכי פופולרי במקסיקו.

אירוח על רקע השקיעה במקסיקו. צילום: יחצ Booking.comאירוח על רקע השקיעה במקסיקו. צילום: יחצ Booking.com

גנט, בלגיה

העיר האוניברסיטאית ממוקמת בצפון-מערב בלגיה וידועה בארכיטקטורה מימי הביניים ובסגנון אירוח פלמי ידידותי ומקסים. בגנט (Ghent) יש סצנה גאה מגובשת ובולטת, והיא משמשת כמרכז הפעילות של תנועות השחרור המקומיות מאז שנות השבעים. העיר הקימה רשת מקומית מיוחדת שבה פועלים ארגונים ללא מטרות רווח, ואוניברסיטת גנט והמשטרה משתפים פעולה כדי לתמוך בקהילה הגאה. לאחרונה, הרשת גם שיתפה מידע לגבי שירותים ציבוריים לכל המגדרים ועדכונים לגבי תקנות שנוגעות לבריכות שחייה ציבוריות, במטרה להעצים אנשים ונשים מהקהילה הטרנסית ולעודד אותם להגיע בכל בגד ים שיבחרו ללבוש.

כדי לאפשר למבקרים להכיר את ההיסטוריה של הקהילה הגאה בעיר, ארגון הצדקה המקומי Casa Rosa מקיים סיורים מיוחדים, והמוזיאון לאומנויות יפות של גנט מציע את הסיור המודרך הראשון בבלגיה בנושא אמנות להט"בית. במוזיאונים רבים ברחבי העולם מאמצים כיום גישה מגוונת יותר בכל הקשור לאוספי האמנות שלהם, והחלו לחקור נושאים כמו זהות מגדרית ונטייה מינית ביצירות אמנות. 

עיר בלגית שלווה. צילום: יחצ Booking.comעיר בלגית שלווה. צילום: יחצ Booking.com

לאס וגאס, ארה"ב

העיר ששוכנת במדבר מוהאבי היא מטרופולין גדול מהחיים שבו זכויות הקהילה הגאה הן לא עניין חדש. כאן כולן וכולם יכולים להיות מי שהם, ולחגוג את האופי הייחודי שלהם. לאס וגאס הייתה ונשארה אחד מהיעדים האהובים על הקהילה הגאה לחופשה בארה"ב – בעיקר מאז שמדינת נבאדה העבירה חוק פורץ דרך בשנת 2011, שאוסר על אפליה בשל נטייה מינית בתעסוקה, בדיור ובמקומות ציבוריים. במרכז העיר לאס וגאס מתקיים פסטיבל הגאווה השנתי בסתיו, עם מצעד הלילה הייחודי ומסיבת הבריכה האגדית.

לאס וגאס היא המקום שבו לאהבה אין גבולות, וחוקי נבאדה מכירים בנישואים חד מיניים כבר משנת 2014. בשכונה הלהט"בית בעיר, שמכונה בחיבה 'Fruit Loop', יש מקומות בילוי שפתוחים בכל שעות היממה למי שרוצים לרקוד, לשתות וליהנות. מופעים של אמנים מהשורה הראשונה, הפקות ענק, ארוחות במסעדות של שפים מפורסמים, שופינג נהדר, מזרקות מרהיבות ואתרים מפורסמים כמו Caesar’s Palace לאורך הסטריפ האיקוני – בלאס וגאס יש הכול.

מי שמעדיפים להתרחק מעט מהאורות הבוהקים וליהנות מיופי טבעי, יכולים להגיע לקניון רד רוק (Red Rock canyon) שנמצא במרחק נסיעה קצרה, או לצאת לסיור בגדה המערבית של הגרנד קניון באוטובוס שיוצא מלאס וגאס כדי לראות את הפלא הגיאולוגי המפורסם.

אירוח בלאס וגאס. צילום: יחצ Booking.comאירוח בלאס וגאס. צילום: יחצ Booking.com

אוטווה, קנדה

בצד המערבי של אונטריו נמצאת אוטווה – עיר הבירה עם האווירה השמחה, שבה מקבלים בברכה את כל התיירות והתיירים, בלי קשר לשאלה איך הם מזדהים או את מי הם אוהבים. בשנת 2019, ראש העיר של אוטווה יצא מהארון באופן פומבי בכתבה בעיתון, ממש לפני תחילת אירועי הגאווה בעיר, צעד שנחגג וזכה לתמיכה גדולה באוטווה. קנדה היא אחת המדינות המתקדמות ביותר בחצי הכדור הצפוני, מבחינת היחס הידידותי לקהילה הגאה. ב-2005 היא הפכה למדינה הראשונה ביבשת אמריקה שאפשרה בחוק נישואים חד מיניים בכל רחבי המדינה. בבירה התרבותית הזו, שבה עוברת תעלת רידו, התושבים ידידותיים, המוזיאונים נגישים והמרחבים ירוקים ויפים.

כדי להרגיש את העיר, אפשר לצאת לסיור לילי שכולל שיט בנהר ומופע אורות עם עצירה בפרלמנט הקנדי – המקום שבו התקיימה הפגנת המחאה הגאה הראשונה בקנדה ב-1971, וגם המקום שבו צופים במופע Northern Lights Sound and Light Show. דרומית לפרלמנט הקנדי נמצא רחוב בנק (Bank Street) – הרחוב הארוך ביותר באוטווה, ומוקד קוסמופוליטי עם חנויות אקלקטיות, ברים ושירותים שונים שמציעים תמיכה לקהילה הגאה. בבר 'Swizzles', שבעליו משתייכים לקהילת הלהט"ב, האווירה סובלנית ומזמינה במיוחד. 

מבחר בתי קפה פרינדליים בקנדה. צילום: יחצ Booking.comמבחר בתי קפה פרינדליים בקנדה. צילום: יחצ Booking.com

אמסטרדם, הולנד

הולנד היא המדינה הראשונה בעולם שבה נישואים חד מיניים הפכו לחוקיים, בשנת 2001. עיר הבירה ההולנדית, שידועה באהבה לאופניים, בתעלות ובבניינים הייחודיים, היא יעד מוביל לטיולים ולחופשות בקרב הקהילה הגאה. בחגיגות הגאווה של אמסטרדם, שמתקיימות בסוף השבוע הראשון של אוגוסט, התעלה המרכזית בעיר הופכת למסלול המצעד, כשבמקום משאיות עוברות בו סירות צבעוניות ומקושטות. למי שרוצים להגיע לאירוע גאווה בינלאומי מרכזי, כדאי לדעת שהעיר תארח את אירוע World Pride בשנת 2026.

עבור 61% מהתיירות והתיירים הישראלים הגאים שהעידו כי יחפשו בחופשתם פעילויות הקשורות לקהילה, מומלץ להזמין סיור במוקדי הקהילה הגאה בעיר ולחוות את חיי הלילה של אמסטרדם במיטבם. מדריכים מקומיים ייקחו את המשתתפים לרחוב הכי צבעוני וידידותי לקהילה, Reguliersdwarsstraat, כדי להתרשם מהתרבות ההיפסטרית ומשלל הברים ובתי הקפה תוססים. באמסטרדם נמצאת גם ההומומונומנט (Homomonument) – האנדרטה הראשונה בעולם שמנציחה את זכרם של כל מי שנרדפו בגלל נטייתם המינית. לצד המשולש הוורוד שעל המדרכה נמצא קיוסק המידע של הקהילה הגאה, Pink Point, שבו מתנדבים מספקים מידע על ארגונים ומקומות שתומכים בקהילה ברחבי העיר. 

אמסטרדם, הולנד. צילום: יחצ Booking.comאמסטרדם, הולנד. צילום: יחצ Booking.com

סן קרלוס דה ברילוצ'ה, ארגנטינה

העיירה המקסימה הזו ממוקמת למרגלות הרי האנדים, ומוקפת בנופים טבעיים מהממים של יערות שקיימים כבר אלפי שנים ובאגמים צלולים. סן קרלוס דה ברילוצ'ה (San Carlos de Bariloche) נמצאת בחבל פטגוניה, והיא בהחלט יעד חובה בדרום אמריקה. למי שרוצים לטייל באוויר הפתוח, מומלץ לנצל את מדרונות הסקי היפים, לטייל בגבעות, לטפס על הר בלה ויסטה (Mount Bella Vista) או לשוט בקיאק במפרצים המבודדים של אגם נאוול ואפי (Nahuel Huapi), שנוצר מהמסת קרחונים.

העיירה גם ידועה בתושבים ובבתי עסק שתומכים בקהילה הגאה, ונישואים חד מיניים הפכו לחוקיים בארגנטינה ב-2010. זו גם אחת המדינות הידידותיות ביותר בעולם לטרנסיות ולטרנסים, מכיוון שהיא מאפשרת לאנשים לעבור תהליכי התאמה מגדרית בלי להציב בפניהם מחסומים ומכשולים.

ברילוצ'ה עצמה היא עיר ידידותית במיוחד לקהילה הגאה, עם תושבים מקומיים מסבירי פנים וסצנת חיי לילה להט"בית משגשגת. יש בה מועדונים גדולים כמו Pacha ו-Rocket, וגם כמה מקומות חבויים ונהדרים כמו המרתף והגינה היפים והצבעוניים של Sede Bar. 

אירוח בטבע בארגנטינה. צילום: יחצ Booking.comאירוח בטבע בארגנטינה. צילום: יחצ Booking.com

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בוקינג.קום

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: