לאחר שייפגשו עם מנכ״ל יאט"א בישראל: סוכני הנסיעות יכריעו האם לפנות לרשות החברות
סוכני הנסיעות זועמים על הקנסות שמטילות חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל: "הן דורסניות". לאחר פגישה עם קובי זוסמן מנהל יאט״א בארץ, יוחלט האם לפתוח בצעדים
ראשי התאחדות משרדי הנסיעות אמורים להיפגש בקרוב עם מנכ"ל יאט"א בישראל, קובי זוסמן. לאחר הפגישה יוחלט בהתאחדות משרדי הנסיעות, האם לפנות בתלונה רשמית נגד חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל לרשות התחרות. סוכני הנסיעות זועמים על חברות התעופה בשל קנסות וחיובים לדבריהם שהן מטילות על הסוכנים.
סוכני נסיעות בכירים אמרו לפספורטניוז על חברות התעופה: "הן דורסניות כלפי הסוכנים, עושות מה שרוצות ופועלות באופן חד צדדי".
כך לדוגמא מציינים הסוכנים: "על טיסות פנימיות בארה"ב ובאירופה החברות לא משלמות עמלות. אם סוכן נסיעות למשל ביקש בטעות עמלה על טיסת פנים כאשר יש כרטיס טיסה מת"א, אז חברות התעופה כבר ידאגו לקנוס את אותו סוכן על הטעות.״ עוד מוסיפים הסוכנים: ״שיעור הקנסות יכול גם להגיע ל-20-40 דולר. זה בגלל העבודה כביכול שהחברה נאלצה לעשות בשל הטעות של הסוכן. לשלם על עבודת הסוכן החברות אינן צריכות, לא מגיע לו תשלום, אבל לשלם לחברות התעופה על כל טעות אין להן שום בעיה לגבות כסף". הסוכנים מציינים כי הקנסות על כל מיני פרמטרים יכולים להגיע לאלפי אירו במצטבר.
כעת הסוכנים מבקשים שקובי זוסמן נמנכ״ל יאט״א בארץ, יוציא מכתב רשמי לחברות התעופה ובו כללים מה מותר להם לגבות ומה אסור. ״אנחנו רוצים שיהיו כללים ברורים. חברות התעופה חייבות להפסיק את הקיזוזים הרבים שהם עושות לסוכני הנסיעות על חשבון העמלות שאמורות להיות משולמות על ידן״, מוסיפים הסוכנים.
בהתאם לתוצאות הפגישה הסוכננים יקבלו החלטה האם לעלות מדרגה בעימות מול יאט״א, או לנסות להגיע להבנות בלי צעדים משפטיים ולהחריף את היחסים בין הצדדים.