אא

בואינג צופה ביקוש ל-42,600 מטוסים מסחריים חדשים במהלך 20 השנים הבאות

התעבורה הבינלאומית תחזור לרמות טרום-מגיפה עד 2024, כמחצית מהמשלוחים, להחלפת מטוסים ישנים בדגמים חסכוניים יותר בדלק; שירותים מסחריים בשווי של 3.8 טריליון דולר ועוד

בואינג 737 MAX. צילום: בואינג בואינג 737 MAX. צילום: בואינג

עם העלייה המחודשת בתעבורה הבינלאומית ושל הטיסות פנימיות שחזרו לרמות שלפני המגפה, בואינג חוזה היום ביקוש עולמי ל-42,595 מטוסים מסחריים חדשים עד 2024, בשווי של 8 טריליון דולר.

בואינג פרסמה את תחזית השוק המסחרי שלה לשנת 2023 (CMO), תחזית החברה לביקוש של 20 שנה למטוסים ושירותים מסחריים, לקראת התערוכה האווירית בפריז.

הממצאים העיקריים:
• תנועת הנוסעים ממשיכה לעלות על הצמיחה הכלכלית העולמית של 2.6%.
• הצי העולמי כמעט הוכפל ל-48,600 מטוסים, התרחבות של 3.5% בשנה.
• חברות תעופה מחליפות כמחצית מהצי העולמי בדגמים חדשים וחסכוניים יותר בדלק.

"תעשיית התעופה הפגינה חוסן ויכולת הסתגלות לאחר הפרעה חסרת תקדים, כאשר חברות התעופה נענות לאתגרים, מפשטות את הציים שלהן, משפרות את היעילות ומנצלות את הביקוש המתחדש", אמר בראד מקמולן, סגן נשיא בכיר מכירות ושיווק מסחריות בבואינג. "במבט לעתיד של הטיסות, ה-CMO שלנו לשנת 2023 משקף התפתחות
נוספת של תעבורת הנוסעים הקשורה לצמיחה עולמית של מעמד הביניים, השקעות בקיימות, המשך צמיחה עבור חברות זולות, וביקוש למטען אווירי כדי לשרת את שרשראות האספקה ​​המתפתחות והאקספרס. משלוח מטען".

התחזיות של בואינג לביקוש אזורי ומגמות מפתח עד 2024 כוללות:
• שווקים באסיה-פסיפיק ייצגו יותר מ-40% מהביקוש העולמי, כאשר מחצית מהסך הכולל בסין.
• הצי של דרום אסיה יתרחב ביותר מ-7% מדי שנה, הקצב המהיר ביותר בעולם, כאשר הודו תהווה יותר מ-90% מתעבורת הנוסעים באזור.
• צפון אמריקה ואירופה יהוו כל אחת כ-20% מהביקוש העולמי.
• חברות הלואו קוסט יפעילו יותר מ-40% מהצי החד-מעבר ב-2042, לעומת 10% לפני 20 שנה.
• לאחר השמטת הביקוש לרוסיה ומרכז אסיה ב-CMO של השנה שעברה עקב אי ודאות באזור, תחזית השנה מכסה את רוסיה ומרכז אסיה באזור אירואסיה, המהווה כ-3% מהצי העולמי עד 2024.
• שירותים מסחריים - צפי לשוק כולל של שירות בשווי 3.8 טריליון דולר, כולל פתרונות דיגיטליים המגדילים את היעילות ומפחיתים עלויות; ביקוש חזק לחלקים ופתרונות שרשרת אספקה; אפשרויות תחזוקה ושינויים גדלות; והכשרה יעילה לשיפור הבטיחות ותמיכה בצינור הטייס והטכנאים.

בתקופת התחזית של 20 שנה, בואינג צופה ביקוש לדגמים אלה:
• מטוסים חד-מעברים חדשים יהוו יותר מ-75% מכלל המשלוחים החדשים, עלייה קלה בהשוואה לתחזית 2022, ויסתכמו ביותר מ-32,000 מטוסים.
• מטוסים רחבי גוף חדשים יהיו כמעט 20% מהמשלוחים, עם יותר מ-7,400 מטוסים שיאפשרו לחברות תעופה לפתוח שווקים חדשים ולשרת קווים קיימים בצורה יעילה יותר.
• מטענים אוויריים ימשיכו לעלות על צמיחת הסחר העולמי, כאשר מובילים ידרשו 2,800 ספינות משא ייעודיות. זה כולל יותר מ-900 רחבי גוף חדשים, כמו גם דגמי צר גוף ורחבי גוף שהומרו.

משלוחים חדשים (2023-2024):
מטוס אזורי 1,810
מעבר יחיד 32,420
Widebody 7,440
ספינת משא 925
סך הכל 42,595
 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: