אא

הסכם פשרה: איבריה צפויה לשלם לסוכני נסיעות פיצוי המוערך בכ-2 מיליון דולר

סוכני הנסיעות טוענים שמדובר בכ-25% מהסכום המקורי שחברת התעופה הספרדית הייתה צריכה לשלם להם. "זה לא סכום שאנחנו מרוצים ממנו אבל אין לנו ברירה"

איבריה. צילום: 123rf איבריה. צילום: 123rf

כ-92 סוכני נסיעות צפויים לקבל פיצוי כולל (יחד) של כ-2 מיליון דולר מחברת התעופה איבריה. כך מעריכים בענף הנסיעות את הסכום שחברת התעופה הספרדית תשלם בסופו של דבר לסוכני נסיעות לאחר כ-11.5 שנים של התדיינות משפטית בין הצדדים.

סוכנים, שעשו את החישוב, העלו כי בסופו של דבר יקבלו רק כ-25% מהסכום המקורי אותו היו אמורים/צריכים לקבל. "זה לא משהו שאנחנו מרוצים ממנו אחרי כל כך הרבה שנים. רק הריבית הייתה צריכה להיות הרבה יותר גבוהה, אבל אין לנו יותר מדי ברירה. זה ממש לא הסדר שאפשר להיות מרוצים ממנו", טוענים הסוכנים.

בשבוע שעבר, באספה מיוחדת שקיימה התאחדות סוכני הנסיעות יחד עם הסוכנים, הציגו לסוכנים את עיקרי הפשרה, לפיו כל סוכן מקבל את חלקו בהתאם להיקפי העבודה. הסוכנים, כל אחד צריך לקבל החלטה האם לקבל את ההסדר המוצע. הערכה שכל הסוכנים יחליטו לקבל את ההצעה, כי לאחר שנים רבות לאף אחד אין עוד כוחות להמשיך את ההליכים, שבמהלכם היו סוכנים שנשרו בדרך.

בתחילת ההליכים היו כאשר התאחדות סוכני הנסיעות הגישו תביעה נגד איבריה בגין ביטול העמלה המושלמת להם ב-29 בדצמבר 2011. התביעה של ההתאחדות הוגשה נגד חברת התעופה הספרדית לבית המשפט המחוזי מחוז המרכז. במסגרת התביעה הראשונה ניגשו 120 סוכני נסיעות. 

בשנת 2016 הוגש ע"י ההתאחדות כתב תביעה מתוקן נגד איבריה וחברות תעופה נוספות: ק.ל.מ, אליטליה, צ'ך איירליינס ואייר קנדה, שאף הן ביטלו את תשלום העמלה לסוכנים. התביעה הוגשה בזמנו בשמם של 92 סוכני נסיעות. בין השאר, נטען בכתב תביעה: "ביטול שרירותי וכוחני זה, עומד בהפרה יסודית ובוטה של ההוראה ההסכמית בין הצדדים".

באחרונה, בתום הליכים ממושכים בבתי המשפט ובגישור שלא צלח, ובעקבות מגעים בין התאחדות באמצעות עורכי הדין לבין איבריה, התקבלה הצעת פשרה מטעם החברה, לפיה הסוכנים שהגישו את התביעה ואלה שהגישו בקשה להצטרף אליה יקבלו סכום חד פעמי וכנגד זאת יחתמו על כתב ויתור כלפיה על נכונות להמשיך ולעבוד עימה בתנאים הקיימים (קרי, בלי עמלת סוכן בסיסית).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות סוכני הנסיעותאיבריה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: