אא

במרחק של 200 רגל זה מזה: מינהל התעופה הפדרלי בארה״ב חוקר אירוע בטיחותי חמור

כ-1,139 אירועי בטיחות במסלולי ההמראה והנחיתה התרחשו עד כה בשנת 2023, מה שהוביל את מינהל התעופה הפדרלי לפרסם הודעה חריגה. כעת, אירוע דומה בין מטוסי אמריקן איירליינס ודלתא איירליינס, כל הפרטים

דלתא איירליינס. צילום: 123rf דלתא איירליינס. צילום: 123rf

מינהל התעופה הפדרלי בארה״ב חוקר בימים אלו אירוע בטיחותי חמור שהתרחש בשדה התעופה מינסוטה שבמיניאפוליס. במהלך האירוע, מטוס של חברת התעופה אמריקן איירליינס נאלץ לבטל את הנחיתה, בעקבות מטוס דלתא אייר ליינס, שעדיין היה על המסלול. האירוע התרחש ביום רביעי בשבוע שעבר, במהלכו בקר תעופה אווירית בשדה התעופה הורה לטיסת 2406 של אמריקן איירליינס לבטל את הנחיתה ולטוס מסביב מאחר שטיסת 1163 של דלתא, שקיבלה אישור לנחיתה, עדיין הייתה על המסלול.

לאחר שהבקר האווירי הורה לטייסי אמריקן איירליינס שהיו במטוס בואינג 737 לטוס מסביב, המטוס עבר מעל חלקו השמאלי של מטוס הדלתא Airbus A220. בהתבסס על הערכות מכ״ם, שני המטוסים הגיעו למרחק של 200 רגל אנכית ו-850 רגל אופקית זה מזה. מנהל התעופה הפדרלי הודיע כי יחקור את המקרה ויבחן כיצד המטוסים הגיעו למרחק כה קרוב זה מזה.

בחודש פברואר האחרון מנהל התעופה הפדרלי פרסם התראה בה הדגיש את הצורך בערנות מתמשכת, וקרא למפעילי חברות התעופה לנקוט בצעדים נוספים על מנת להפחית את סיכוני הבטיחות.

חודש לפני ההודעה, התרחש אירוע דומה בשדה התעופה JFK בניו יורק, כשמטוס דלתא הגיע למרחק של 1,000 רגל ממטוס אמריקן איירליינס שהמריא. בפברואר התרחשה תקרית דומה, במהלכה שני מטוסים הגיעו לטווח של 100 רגל אחד מהשני, כשמטוס מטען של פדקס נאלץ להפוך את המסלול במהלך הנחיתה, לאחר שמטוס Southwest קיבל אישור לצאת מאותו המסלול בתעופה התעופה אוסטין.

בשנת 2022 מנהל התעופה הפדרלי דיווח על 1,732 אירועי בטיחות במסלולי ההמראה והנחיתה, ונכון ל-14 ביוני 2023, התרחשו 1,139 אירועים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אמריקן איירליינסדלתא איירליינסFAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: