אא

נחשפה בנתב"ג היצירה החדשה שעוררה ביקורת נוקבת

מדובר ביצירה, מתנת ארגון איל"ן ILAN, באורך כ-50 מ' המתארת 4,000 שנות היסטוריה יהודית ותולדות עם ישראל. שרת התחבורה: "ציור המציג את סיפור הקשר המתמשך בין עם ישראל לא"י בעוצמה כובשת"

יצירה חדשה בנתבג. צילום: יחצ יצירה חדשה בנתבג. צילום: יחצ

יצירת מוראל ענקית תחת השם ״עם ישראל חי״, שהוענקה במתנה מארגון איל"ן ILAN לחיזוק היחסים בין אמריקה הלטינית לישראל לרגל יום הולדתה ה-75 של ישראל, הושקה אתמול (ג') בנתב"ג.

מדובר ביצירה באורך כ-50 מ' המתארת 4,000 שנות היסטוריה יהודית ועוסקת בתולדות עם ישראל - מימי התנ"ך ועד היום, כולל את ראשי ומנהיגי הציונות, ראשי הממשלות, נשיאים, זוכי פרס נובל, לוחמים, יוצרים ומובילים בחברה הישראלית. ביצירה שזורים אלמנטים המשקפים את פריצות הדרך הישראליות בתחומי המדע והטכנולוגיה. המוראל הינו ציור, אמנות גרפית המצוירת על קיר, מקורה באמנות דרום אמריקאית ומקסיקנית.

יש לציין כי היצירה האמורה עוררה ביקורת רבה ברשתות החברתיות, בטענה שהיא מבליטה יותר דמויות דת, בעוד דמותו של חוזה המדינה, זאב בנימין הרצל, חבויה בצד.

באירוע ההשקה השתתפו שרת התחבורה, מירי רגב, שר התפוצות עמיחי שיקלי, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, נשיא ומייסד ארגון ILAN, אייזיק אסא. עוד נכחו, יוצר המוראל, האומן הבינלאומי חוליו קרסקו ברטון (Julio Carrasco Breton), זוכת המדליה האולימפית, לינוי אשרם, הזמר יהורם גאון, גיבור ישראל ובעל עיטור הגבורה, סגן אלוף במיל' משה לוי ונוספים.

מירי רגב, שרת התחבורה: "המוראל, ציור הקיר המרהיב המציג את סיפור הקשר המתמשך בין עם ישראל לארץ ישראל, בעוצמה כובשת לאורך דברי ימי כל ההיסטוריה כולה, מימי בריאת האדם ועד ימינו אנו".

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "היצירה המדהימה והמרגשת הזו היא הביטוי המופשט למושג עם ישראל חי. בשער הכניסה למדינת ישראל יעברו הנוסעים ליד סיפורו המדהים של עם ישראל ושיאו ב 75 שנות תקומה והגשמה ציונית, וירגישו, ולו במעט, את משק כנפי ההיסטוריה היהודית והציונית. ההסתדרות הציונית העולמית גאה להיות שותפה לפרויקט ומודה לארגון אילן ולנשיא שלה אייזק אסא על הפרויקט החשוב"

אייזק אסא, נשיא ומייסד ארגון אילן ILAN: "המוראל שאנו חונכים היום הוא היצירה הראשונה מסוגה בעולם שמספרת סיפור של עם. היצירה הייחודית הזו תהווה השראה לעולם כולו ותחבר את מיליוני המבקרים מהעולם כולו ואת אזרחי ישראל לאדמת ארץ ישראל ולהיסטוריה של העם היהודי, היסטוריה בת 4000 שנה. היום אני וארגון איל"ן זוכים להיות שותפים ליצירה המופלאה הזו שתספר למיליוני המבקרים מכל העולם, לאזרחי ישראל ולכל העוברים בשערי הכניסה למדינת ישראל את הסיפור המרגש ויוצא הדופן של העם היהודי מימי אברהם אבינו ועד התקומה המופלאה של מדינת ישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נתב"גמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: