אא

ארגון הצרכנות האירופי: חברות התעופה מטעות את הנוסעים ב"תעמולה ירוקה"

הארגון טוען ש-17 חברות תעופה נוקטות שיטות מסחריות בלתי הוגנות ומפרסמות ידיעות כוזבות ש"נותנות לצרכנים את הרושם שהטיסה היא בת קיימא" ואף דורשות מהן תוספות 'ירוקות' חסרות בסיס

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

איגוד הצרכנות האירופי BEUC הגיש תלונה לנציבות האירופית בטענה, שחברות תעופה אירופיות מובילות הפרו את חוקי האיחוד האירופי באמצעות שיטות מסחריות בלתי הוגנות ומציגות טענות כוזבות לגבי האישורים 'הירוקים' שלהם.

BEUC מציין: "אנו קוראים לחקירה כלל אירופית בנושא ולחברות התעופה ולמגזר כולו להפסיק להעלות טענות שנותנות לצרכנים את הרושם שהטיסה היא בת קיימא.

זה פשוט לא נכון, שכן טיסה אינה בת קיימא ולא תהיה כזו בעתיד הקרוב. כאשר חברות תעופה הציעו לצרכנים לשלם עמלות 'ירוקות' נוספות על סמך טענות מטעות כאלה, רשויות המחיר האירופיות צריכות לבקש מחברות התעופה להחזיר את התוספת ללקוחות".

בין החברות המטעות את הנוסעים ארגון הצרכנות מונה את: קבוצת לופטהננזה, קבות אייר פראנס – KLM, ריינאייר, וויזאייר, טאפ אייר פורטוגל, SAS, פינאייר, נורוויג'ן, וואלינג, וולוטאה ואייר בלטיק.

איגוד הצרכנים טוען שזוהו כמה דוגמאות ל'תעמולה ירוקה' שגויה, וביניהן: טענות לפיהן תשלום נוסף יכול "לקזז", "לנטרל" או "לפצות" על פליטות דו תחמוצת הפחמן.

 "היתרונות האקלימיים של פעילויות קיזוז הם מאוד לא ודאיים, בעוד הנזק שנגרם מפליטת ה-CO2 בטיסות הוא בטוח", מציין האיגוד.

עפ"י BEUC, חברות התעופה מטעות את הצרכנים בכך שגובות יותר כדי לתרום לפיתוח דלק תעופה בר קיימא.

"דלקים כאלה אינם מוכנים לשוק, והחקיקה של האיחוד האירופי, שאומצה לאחרונה, מציבה יעדים נמוכים מאוד לתמהיל הדלק של המטוסים. המשמעות היא שעד שדלקי ה-SAF יהיו זמינים באופן מסיבי, מעבר לסוף שנות ה-2030, הם ייצגו במקרה הטוב רק חלק קטן במיכלי הדלק של המטוסים...רמיזה שטיסה יכולה להיות "בת-קיימא", "אחראית" ו"ירוקה" היא מטעה. אף אחת מהאסטרטגיות אינה מסוגלת כיום למנוע פליטת גזי חממה", מדגיש איגוד הצרכנים, ומוסיף: "חשוב להפסיק את הטענות האלה, שכן עם התגברות התעבורה האווירית, הפליטות ימשיכו לעלות במשך שנים רבות".

אורסולה פאכל, סגנית מנכ"ל BEUC, אמרה: "ברור כשמש שהתעופה גורמות לנתח משמעותי הולך וגובר של פליטות גזי חממה, ולמרות זאת, חברות תעופה מושכות צרכנים עם מסרים ידידותיים לאקלים כגון "תשלום CO2" או " CO2 ניטרלי". אנו קוראים לרשויות לקחת את העניין לידיים ולמנוע נוהג זה של 'תעמולה ירוקה' המטעה צרכנים בצורה חמורה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נציבות האיחוד האירופיSAF

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: