אא

הונג קונג מתאוששת: 3.1 מיליון נוסעים עברו בשדה״ת בחודש מאי

במהלך 5 החודשים הראשונים של השנה, שדה״ת טיפל ב-13.2 מיליון נוסעים ו-96,410 תנועות טיסות- עלייה של כ-89% בהתאמה, מהתקופה המקבילה של 2022 שהושפעה עדיין מהגבלות הקורונה הנוקשות. מנכ״ל רשות שדות התעופה של הונג קונג: ״מחוייבים לפיתוח שדה״ת לירוק ביותר בעולם״

הונג קונג. צילום: 123rf הונג קונג. צילום: 123rf

רשות שדות התעופה הונג קונג (AAHK) פרסמה השבוע את נתוני התעבורה האווירית של נמל התעופה הבינלאומי של הונג קונג (Hong Kong International airport) לחודש מאי 2023. במהלך החודש טיפלה ב-3.1 מיליון נוסעים, בערך כמו התפוקה של חודש אפריל, בעוד שתנועות הטיסות גדלו מחודש ל- חודש ב-3.0% ל-22,200.

בהשוואות משנה לשנה, בשל הבסיס הנמוך בשנה שעברה כתוצאה מהגבלות הקורונה, כמות הנוסעים ותנועות הטיסות בחודש מאי משקפות עלייה של יותר מ-17 ו-113% בהתאמה.

תפוקת המטען בחודש מאי ירדה ב-4.0% ל-350,000 טון בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. נפח המטען הכולל ירד בחודש מאי, כאשר היבוא ירד ב-30% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, כאשר בתנועה מדרום מזרח אסיה, טייוואן ויפן ספגו את הירידה המשמעותית ביותר במהלך החודש.

במהלך חמשת החודשים הראשונים של השנה, שדה התעופה טיפל ב-13.2 מיליון נוסעים ו-96,410 תנועות טיסות, המהווה עלייה של כ-89% בהתאמה, מהבסיס הנמוך בתקופה המקבילה של 2022, בו כאמטר עדיין שררו ההגבלות של נגיף הקורונה. נפח המטען ירד בשנה ב-6.1% ל-1.6 מיליון טון.

על בסיס מתגלגל של 12 חודשים, כמות הנוסעים בשדה״ת גדלה ביותר מפי 10 ל-18.3 מיליון, בעוד שתנועות הטיסות עלו ב-27.9% ל-184,170. תפוקת המטען ירדה ב- 16.0% ל-4.1 מיליון טון.

שדה״ת של  הונג קונג (HKIA) זכה לאחרונה בפרס הזהב בקטגוריית "מעל 35 מיליון נוסעים בשנה", של ההכרה בשדות תעופה ירוקים 2023. התוכנית הוקמה על ידי מועצת שדות התעופה הבינלאומית באסיה-פסיפיק, ומכירה בשדות תעופה עם הישגים יוצאי דופן בפרויקטי קיימות.

פיטר לי, מנכ"ל, קיימות של רשות שדות התעופה של הונג קונג (AAHK), אמר, "אנו מתכבדים לקבל את ההכרה הזו, המשקפת את המסירות והמחויבות שלנו לפיתוח שדה התעופה של הונג קונג לנמל התעופה הירוק ביותר בעולם. אנו נמשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם קהילת שדות התעופה כדי למזער את טביעת הרגל הסביבתית שלנו, לחזק יוזמות לניהול פסולת ולהרחיב את היקף מאמצי המיחזור שלנו״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הונג קונג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: