אא

מלטה: פנינת התיירות של הים התיכון

כיעד תיירותי, מלטה היא שילוב קסום של נופים מדהימים, היסטוריה עשירה ותרבות תוססת. יש בה מזג אוויר נהדר, מקומיים מסבירי פנים ואטרקציות כיפיות, והיא מהווה מפלט מושלם לכל סוגי המטיילים // תוכן פרסומי

צילום: Bengt Nyman, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons צילום: Bengt Nyman, CC BY 3.0, via Wikimedia Commons

למה כדאי לבקר במלטה

מחופים כיפיים ועד ארכיטקטורה מעניינת, למלטה יש מה להציע לכולם. זהו גן עדן של חובבי היסטוריה ובל נשכח את האוכל - המטבח המלטזי הוא תערובת טעימה של השפעות איטלקיות, בריטיות וערבית, שישמחו כל פודי. דמיינו לעצמכם שאתם מבלים את היום בחקר מקדשים עתיקים, ואז עוברים למצב צ'ילאאוט על חוף זהוב עם קצת אלכוהול ואוכל טעים.

אטרקציות במלטה

מלטה היא ביתם של מספר אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. בעיר הבירה ולטה, אפשר ממש לערוך מסע בזמן. קתדרלת יוחנן הקדוש, המוקדשת ליוחנן המטביל, למשל, היא פלא ארכיטקטוני מהמאה ה-16, מכילה את הציור המפורסם "עריפת ראשו של יוחנן המטביל" מאת קאראווג'יו. זוהי הקתדרלה הקתולית של האי מלטה, במשותף (Co-Cathedral) עם קתדרלת פאולוס הקדוש בעיר מדינה.

אל תחמיצו את העיר ההיסטורית אמדינה (Mdina), "העיר השקטה", עיירה מוקפת חומה מימי הביניים המציעה נופים פנורמיים של האי. כאן, ההיסטוריה מתעוררת לחיים בכל צעד ושעל, עם ארמונות, כנסיות ומוזיאונים המציגים את העבר העשיר של מלטה.

המקדשים המגליתיים של מלטה - 6 אתרים מגליתיים מתקופת האבן החדשה - הם בין המבנים העצמאיים העתיקים ביותר. נראה כי בניית המקדשים התפתחה והשתכללה במלטה ובגוזו במשך כאלף שנים, החל באתר המוקדם בג'גנטיה שהוקם בסביבות 3600 לפנה"ס, ועד למקדש בטרשין שהיה בשימוש עד שנת 2500 לפנה"ס. ביקור במקדשים משאיר תחושה של יראת כבוד כלפי הציוויליזציה העתיקה ששיגשגה בעבר באי.

לחובבי הטבע, המערה הכחולה וצוקי דינגלי מספקים הזדמנויות לטיולים רגליים, שייט בסירות וצילומים יפים. אם אתם חובבי צלילה, המים הצלולים של מלטה, השופעים חיים ימיים ומשובצים במערות תת-מימיות וספינות טרופות, הופכים אותה לאחד מיעדי הצלילה המובילים בעולם.

הזמן הטוב ביותר לביקור במלטה

מומלץ לנסוע למלטה במהלך האביב (אפריל עד יוני) ותחילת הסתיו (ספטמבר עד אוקטובר). במהלך החודשים הללו, מזג האוויר חם ונעים ומושלם לטיולים, שחייה ופעילויות שונות בחוץ. הקיץ (מיולי עד אוגוסט) במלטה יפה אבל יכול להיות חם למדי, והוא דווקא אידיאלי לאוהבי חוף שלא אכפת להם מהחום.

טיפים למבקרים לראשונה במלטה

החיים במלטזה נעים בקצב איטי יותר ממה שרבים רגילים אליו, במיוחד מחוץ לערים המרכזיות. נסו ליהנות מהקצב הרגוע הזה ואל תרוצו ממקום למקום.

בעוד שרבים מדברים אנגלית במלטה, אם תלמדו כמה מילים במלטזית, החוויה שלכם תהיה יותר נחמדה. "בונגו" (בוקר טוב) פשוט יכול להאיר את היום של המקומיים ולהוביל לכמה שיחות מרתקות.

שימו לב ללבוש: בעת ביקור באתרי דת במלטה, זכרו להתלבש בצורה מכובדת. יש לכסות את הכתפיים והברכיים. מקומות רבים מציעים כיסויים בכניסה.

נסו את האוכל המקומי: אל תעזבו מבלי לנסות כמה מעדנים מקומיים, כמו צלי ארנב (פנקטה) או פסטיץ (מאפה במילוי ריקוטה או קרם אפונה). כדאי גם לחקור את היינות הייחודיים של מלטה.

שמרו על הסביבה: האתרים הטבעיים וההיסטוריים של מלטה הם אוצרות שיש להגן עליהם. אל תשאירו אחריכם אשפה והיזהרו כשאתם מטיילים בבתי הגידול המקומיים.

איפה כדאי לישון במלטה?

לא חסרים מלונות במלטה, אבל בחירת המקום הנכון ללינה יכולה לשפר מאוד את ההרפתקה המלטזית שלכם. האי מציע מגוון רחב של מקומות לינה שיתאימו לכל הטעמים והתקציבים, מאתרי נופש יוקרתיים ועד בתי הארחה מקסימים. הנה כמה אזורים מומלצים ללינה:

ולטה: כעיר הבירה ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו, ולטה היא בחירה מצוינת עבור אלה המעוניינים לחקור היסטוריה ותרבות. בעיר יש גישה קלה למוזיאונים רבים, ארכיטקטורה, חנויות ומסעדות. ניתן להתנייד בתחבורה ציבורית גם לחלקים אחרים של האי.

סלימה וסנט ג'וליאן: אם אתם חובבי קניות, מסעדות וחיי לילה, אז העיירות השוקקות הללו, הממוקמות מצפון לוואלטה, הן בחירה מצוינת. יש בהן שילוב של אפשרויות לינה, במקרים רבים גם עם נוף מדהים לים.

מפרץ מליה - Mellieħa Bay: ממוקם בקצה הצפוני של מלטה. זהו החוף הכי ארוך ופופולרי של מלטה, שנקרא גם Għadira. המעבורת לאי היפה גוזו משלימה את התמונה, לחופשה מושלמת לחובבי הים והחופים.

מדינה ורבאט: לחופשה שקטה ורומנטית, ייתכן שתרצו להתגורר ב-Mdina, "העיר השקטה" של מלטה, או בקרבתה. כאן, תחוו קצב חיים איטי ושלו יותר. רבאט הסמוכה היא ביתם של מספר קטקומבות ומוזיאונים, ומציעה אפשרויות לינה בתקציב נמוך יותר.

גוזו: האי האחות של מלטה, גוזו, פחות צפוף ויותר כפרי. זהו גן עדן למטיילים וחובבי טבע, עם שבילים מתפתלים ונוף דרמטי. מקומות הלינה כאן מאפשרים ליהנות מהקסם הכפרי והשלווה של האי.

התחבורה הציבורית, בעיקר אוטובוסים, יעילה למדי, ומעבורות זמינות לטיולים בין האיים. בעת בחירת מקום, שקלו את סדרי העדיפויות שלך: האם אתם מעדיפים אווירה עירונית שוקקת, אתר נופש על חוף הים או מפלט כפרי שקט? קצת חיפושי מידע, ובסוף תמצאו את המיקום המושלם להתחיל ממנו את ההרפתקה המלטזית שלכם.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: