אא

מטירות למונוליתי, מאוזו לקינמון: המדריך השלם לטיול בפרבזה שביוון 2023

העיר פרבזה ביוון שופעת יופי אינסופי - וכוללת טירות ונציאניות, אתרים ארכיאולוגיים, חופים שלווים ונופים עוצרי נשימה

המדריך השלם לטיול בפרבזה בשנת 2023. צילום: יחצ המדריך השלם לטיול בפרבזה בשנת 2023. צילום: יחצ

שלוש הטירות הוונציאניות - פנטוקרטור, אגיוס אנדראס ואגיוס גאורגיוס - הן בעלות ארכיטקטורה מרשימה, והנוף הפנורמי של העיר שנשקף מהן הוא לא פחות ממדהים. פרבזה נבנתה באתר של ברניקה העתיקה, שהוקמה על ידי פיררוס, מלך אפירוס, בשנת 290 לפני הספירה. במהלך מאות השנים, העיר ראתה כובשים רבים, עד לשילובה במדינה היוונית ב-1912.

שפע של טירות בפרבזה שביוון. צילום: יחצשפע של טירות בפרבזה שביוון. צילום: יחצ

פרבזה ידועה בסרדינים ממפרץ אמברקיקוס ובשרימפס הגמברי - מונח שמקורו ב"גמברו" האיטלקי. ההשפעה הלשונית הזו היא תוצאה של היותה של פרבזה תחת שלטון ונציאני במשך מאות שנים. אבל פרבזה לא ידועה רק בזכות מקומות הדיג שלה; היא גם יעד תיירותי מעולה. בין יתרונותיו ניתן למצוא את שבעת החופים של פרבזה, שזכו בתואר הדגל הכחול היוקרתי, שמהווה תו איכות לחופים מאורגנים.

צילום: יחצצילום: יחצ

מונוליתי בשקיעה

אחד המראות המרתקים ביותר באזור הוא השקיעה במונוליתי, חוף חולי גדול המשתרע על פני 13 קילומטרים, מהכפר מיטיקאס ועד קסטרוסיקיה בעיריית פרבזה. החוף נחשב לאחד המרחבים החוליים הגדולים ביותר באיחוד האירופי.

רחובות שלוים ויפים. צילום: יחצרחובות שלוים ויפים. צילום: יחצ

אוזו וקינמון

פרט לטירות ונציאניות, חופים יפים ותיירות תוססת, פרבסה מפורסמת בזכות האוזו שלה. משפחת רומבו מייצרת אוזו יווני אותנטי בלב פרבזה מאז 1949. הסוד שלהם הוא זיקוק, שנעשה באופן מסורתי בכלי עץ, והשימוש בשומר מתוק אורגני שמאפשר את השגת את הטעם הטוב ביותר. בנוסף לאוזו, הם גם מכינים במקום ליקרי קינמון ודובדבנים.

אוזו וקינמון. צילום: יחצאוזו וקינמון. צילום: יחצ

סיור ב"שוק השטן"

המרכז ההיסטורי של פרבזה, "בזאר סאיטן" ("שוק השטן"), המגדל הוונציאני ואגיוס צ'רלאמפוס מציעים חוויות טיול ייחודיות. המרכז מושלם לטיולים, ומדרחוב החוף, בתי הקפה והכבישים המרוצפים באבן מוסיפים לקסמו. רכיבה על אופניים, אמצעי תחבורה פופולרי באזור, מספקת דרך מהנה לחקור את פרבזה.

עתיקות ארכיאולוגיות מדהימות בפרבזה שביוון. צילום: יחצעתיקות ארכיאולוגיות מדהימות בפרבזה שביוון. צילום: יחצ

תשתיות ותרבות

עיריית פרבזה מתגאה במגוון רחב של מתקני תרבות, לרבות ספרייה, גלריה עירונית לאמנות, קולנוע קיץ, מוזיאונים ומרכזי תרבות ותערוכות. חללים אלה מציבים את פרבזה על המפה התרבותית, ומקדמים עניין בצורות שונות של אמנות.

אמנות בפרבזה. צילום: יחצאמנות בפרבזה. צילום: יחצ

סיור במפרץ Amvrakikos, טירת ווניצה ומוזיאון ניקופוליס

המבקרים יכולים לערוך סיור במפרץ Amvrakikos, שם הם עשויים לפגוש דולפינים, צבים, כרישים ואנפות, ולחקור את טירת ווניצה ואת המוזיאון הארכיאולוגי ניקופוליס.

דולפינים בפרבזה. צילום: יחצדולפינים בפרבזה. צילום: יחצ

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: