אא

"היכולת לממש חופשה בחו"ל של חלק מהעשירונים - תפגע"

כך אומר בועז וקסמן, בעלי חברת התיירות אופיר טורס בראיון מיוחד לפספורטניוז: "כשיש אינפלציה, הריבית עולה, הצמיחה יורדת ויש העיסוק בחקיקה משפטית - הפסיכולוגיה והחשק לנסיעות פוחת"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

רגע לפני פתיחת ענות הקיץ, בועז וקסמן, יו"ר חברת התיירות אופיר טורס, צופה כי לעליית מחירי הדלק, התחזקות הדולר ועליית הריבית, יפגעו בחלק מהעשירונים. "היכולת לממש חופשה בחו"ל של חלק מהעשירונים - תיפגע", הוא אומר ובאותה נשימה זועם על קנסות שחברות התעופה מחייבות את סוכני הנסיעות.

צילום: טל מתמידצילום: טל מתמיד

מה הכי מטריד אותך?

"מלבד הפילוג והקיטוב במדינה ושנאת החינם, נושא שמטריד אותנו הוא נושא ה- ADM (AGENT DEBIT MEMO) שבו חברות התעופה מחייבות את סוכן הנסיעות בקנסות ADM, ולעיתים קרובות בקלות חיוב. קנס לא מוצדק. צריך להגיע לדיאלוג עם חברות התעופה, כדי לא להפוך את ה-ADM  (AIRLINES DOLLAR MONEY MAKER) למקור הכנסה לחברות התעופה ומקור לקנסות לחברות הנסיעות". 

איזו עונת קיץ אתה צופה?

"התיירות מסמנת מצב רוח של אסקפיזם, אבל כשיש אינפלציה, הריבית עולה והצמיחה יורדת וגם יש העיסוק בחקיקה משפטית - הפסיכולוגיה והחשק לנסיעות פוחת. משמח הוא שמניות התעופה והתיירות המריאו, זאת כחלק ממגמה בתעופה ותחילת התאוששות בספנות וגם במלונאות. תיירות מארה"ב וקנדה מציפה את אירופה והסינים חזרו לתעופה ולתיירות. כל החסמים של הקורונה הוסרו גם ע"י רשויות הבריאות העולמיות והמחירים לישראלים מתייקרים. טוב שהנסיעות העסקיות חוזרות באיטיות ובזהירות עסקית, למרות נפילת ההייטק בארה"ב ובעולם".

האם אתם מרגישים את המצב הכלכלי?

"עליית מחירי הדלק ישפיעו על מחירי תעופה לנוסע, והתחזקות הדולר והריבית בעולם, יפגעו בחלק מהעשירונים לממש יכולת לצאת לחופשה בחו"ל. ספקי התיירות העלו מחירים באחוזים ניכרים, אבל יש שפע הזדמנויות של הרגע האחרון. האופטימיות של פוסט הקורונה הביאה לתפוסת יתר בשוק הישראלי, וחלק מספקי הטיסות נאלצים לבטל טיסות רבות או למכור ב-$99, שכמובן מהווה מחיר הפסד גדול למוכר".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופיר טורסבועז וקסמן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: