אא

אושר בקריאה ראשונה: שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה

״צרכנים רבים המעוניינים לבטל עסקה, נתקלים בקשיים רבים ההופכים את הפעולה הפשוטה של ביטול עסקה למסע ארוך, מפרך ומתיש״. אם יאושר החוק, יחולו הוראות החוק לעניין מתן שירות טלפוני חינם גם על חברות התעופה הישראליות בכפוף לכמה תנאים

נתב״ג. צילום: 123rf נתב״ג. צילום: 123rf

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 68) שירות טלפוני לביטול עסקה עם חברת תעופה, של חברת הכנסת חוה אתי עטייה. 5 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת הכלכלה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "צרכנים רבים המעוניינים לבטל עסקה, נתקלים בקשיים רבים ההופכים את הפעולה הפשוטה של ביטול עסקה למסע ארוך, מפרך ומתיש. בשנים האחרונות התפרסמו בתקשורת כתבות על עוסקים המקשים על הצרכנים לבטל עסקה בכוונה תחילה, מתוך רצון שהצרכנים יתייאשו בסופו של דבר מהתהליך הארוך ולא יבטלו את העסקה. גם עוסקים שאינם פועלים כך, לרוב אינם מספקים לצרכן את האפשרות לבטל את העסקה שעשו עמו בצורה נוחה ומהירה כפי שמוצע בהצעת חוק זו".

״משך זמן ההמתנה המירבי לקבלת מענה אנושי יהיה שמונה דקות״

לפי הצעת החוק שהוגשה, מוצע להחיל הוראות החוק לעניין מתן שירות טלפוני חינם גם על חברות התעופה הישראליות בכפוף לכמה תנאים: מוצע כי החובה להפעיל שירות טלפוני חינם תחול רק לעניין מתן מענה לפניות בנושא ביטול עסקה שנעשתה ישירות מול חברת התעופה וכי ההוראה המאפשרת חריגה מזמן ההמתנה למענה לא תחול לגבי חברות תעופה. כמו כן מוצע לקבוע כי משך זמן ההמתנה המירבי לקבלת מענה אנושי יהיה שמונה דקות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: