אא

אנטליה שוברת שיאי תיירות – יותר מ-5 מיליון תיירים זרים בין ינואר למאי

בטורקיה צופים להגעה יותר מ-100,000 תיירים מדי יום לנמלי התעופה של אנטליה בעונת הקיץ ובסך הכל 16 מיליון תיירים בשנת 2023 כולה

אנטליה. צילום: פספורטניוז אנטליה. צילום: פספורטניוז

שר התרבות והתיירות של טורקיה, מחמט נורי ארסוי, הודיע במהלך נאום באנטליה כי עונת התיירות הנוכחית של עיר הנופש שוברת שיאים, ונמלי התעופה של אנטליה יזכו לכניסה יומית של כ-100,000 תיירים זרים בעונת הקיץ.

השר הדגיש את חשיבותה של אנטליה כמרכז תיירותי, וציין כי היא גוברת בעקביות על ערים אחרות במלונאות ובהכנסות מתיירות. השר גם הביע את מחויבותו להגביר את הצלחתה של אנטליה והדגיש את החשיבות של קידום התיירות ויצירת הכנסות לאורך כל השנה, מעבר לעונת השיא האופיינית.

מספר התיירים המגיעים לאנטליה בדרך האוויר השנה חצה את רף חמישה מיליון ב-5 החודשים של השנה והגיע לסך של 5,071,305.

מושל אנטליה, ארסין יאזיקי, התייחס אל אנטליה כאל חדר האורחים של טורקיה בשל המשיכה התיירותית שלו לאורך כל השנה, המאופיין באקלים יוצא דופן, ים תכלת, חופים יפים, מתקנים איכותיים, טבע מרהיב ומורשת היסטורית עשירה.

בהדגישו את מעמדה של אנטליה כ"יהלום של הים התיכון", יאזיקי התייחס למספרי התיירים ההולכים וגדלים מדי יום. אנטליה השיגה לאחרונה שיא יומי חדש ב-17 ביוני, עם הגעת 86,278 נוסעים זרים, ושיא זה נשבר ב-24 ביוני, כאשר 90,853 אורחים זרים הגיעו לאנטליה בדרך האוויר.

העיר שואפת לארח סך של 16 מיליון תיירים עד סוף השנה הנוכחית.

בחודש מאי הגיעו לטורקיה 4.5 מיליון מבקרים זרים, עלייה של 16.2% לעומת אשתקד. כניסות מרוסיה עלו ב-76.5% מלפני שנה ל-640,844, ואחריה גרמניה עם 617,617, עלייה של למעלה מ-24%, ובריטניה הגיעה למקום השלישי עם עלייה של למעלה מ-12% עם 452,724 תיירים.

אנטליה התגלתה כיעד המוביל בטורקיה, והיא אחראית ל-33.6% מהכניסות בחודש מאי וקיבלה 1.51 מיליון תיירים. איסטנבול, העיר הגדולה במדינה ומוקד התיירות הראשי, עוקבת אחריה עם 1.5 מיליון מבקרים זרים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: טורקיהאנטליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: