אא

סלינה: מפטרת כ-350 עובדים וסוגרת מתחמים מפסידים

רשת המלונות הבינה שהיא חייבת לעצור את הנפילה, היא הונפקה בנובמבר לפי שווי של כ-1.2 מיליארד דולר, אמש היא סיימה את יום המסחר לפי שווי של כ-112 מיליון דולר בלבד

צילום: 123rf צילום: 123rf

רשת המלונות סלינה מבצעת ארגון מחדש כדי לעצור את ההפסדים הכספיים הגדולים של הרשת.

הרשת מבינה שהיא חייבת לבצע פעולות משמעותיות שימנעו את ההתרסקות שלה ובכך החברה הודיעה על פיטורי כ-350 עובדים, סגירת מתחמים מפסידים ועצירת התרחבות הרשת.

סלינה הוקמה בשנת 2015 על ידי, דניאל רודשבסקי ורפי מוסרי, בנובמבר האחרון  היא הונפקה על ידי מיזוג ספאק לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר בנאסד"ק, ואמש היא סיימה את המסחר לפי שווי של כ-112 מיליון דולר בלבד, לאחר שמניית החברה רשמה עוד צלילה של 4.20%.

החברה למעשה, כפי שדיווחה מפסיקה לפעול במתחמים בהם היא רושמת הפסדים, ולפי דיווח החברה היא סגרה כבר חמישה מלונות באוסטריה, קוסטה ריקה, ארה"ב, מקסיקו ויוון.

ברבעון הראשון של 2023 סלינה רשמה הכנסות של כ-54 המיליון דולר, כאשר ההכנסות עלו בכ-31.5%, עם הפסד של כ-30 מיליון דולר. בשנת 2022 רשמה סלינה הפסד של כ-200 מיליון דולר עם הכנסות של כ-183 מיליון דולר.

לסלינה הערת עסק חי, כאשר קבוצות האחים חג'ג' המושקעת ברשת פרסמה בדו"ח שלה לרבעון הראשון של 2023 כי: "בהמשך למעקב שוטף שהחברה מבצעת בקשר לפעילות הפרויקטים של סלינה בישראל, בהם החברה מעורבת (בהם תוצאות הפעילות נמוכות מהתחזיות המוקדמות), קיימה החברה מספר ישיבות ביחד עם הנהלת סלינה העולמית והנהלת סלינה בישראל.

מטרת הישיבות הייתה להעמיק את פיקוח החברה על פעילותן המשותפת של החברה וסלינה ישראל, אשר ביחס אליה ניתן, להערכת החברה, לפעול בצורה מיטבית יותר וכן לדייק את המודל העסקי של הפעילות המשותפת מתוך מטרה להעלאת שיעור התפוסות ושיפור הרווחיות בפרויקטים השונים. בתום הדיונים האמורים, ועל מנת לנסות ולהשיג את היעדים שצוינו, הרחיבה סלינה את הצוות הניהולי שלה בישראל. כמו כן, החליטה החברה לעת עתה להתמקד בקידום הפרויקטים הקיימים עם סלינה ובניהול שוטף מיטבי של הצוות הניהולי של סלינה".

לפי הדיווח של קבוצת חג'ג היא מושקעת נכון לדו"ח ביחס לפרויקטים עם סלינה במסלול הרכישה, סך של כ-51.6 מיליון שקל וקיימת התחייבות להשקעה בסך של כ-41 מיליון שקל נוספים, ואילו ביחס לפרויקטים עם סלינה במסלול ההתאמות החברה השקיעה נכון למועד פרסום דווח זה, סך כולל של כ-40 מיליון שקל וקיימת התחייבות להשקעה נוספת בסך ש כ-3 מיליון שקל.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סלינה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: