אא

הטיפים שיסייעו לכם להחליט מה ללמוד לתואר שני!

יותר ויותר מבעלי התואר הראשון, מבינים שאם הם רוצים להעלות את הסיכויים להשתלב במקומות עבודה, להתקדם וליהנות ממשכורת מכובדת ויפה, הם צריכים גם ללמוד תואר שני. אבל.. ההחלטה על לימודי תואר שני לבדה ממש לא מספיקה, כי בשלב הבא קיימת חשיבות גבוהה להבין מה אתם רוצים ללמוד לתואר שני // תוכן פרסומי

צילום: pexels צילום: pexels

יש כידוע לא מעט אפשרויות והבחירה ביניהן אמורה להתבסס על שורה של פרמטרים כמו: תחומי עניין, מטרות עתידיות, תחום התמחות רצוי ועוד ועוד..

אז אם גם אתם נמצאים בשלב של קבלת ההחלטה, להלן מספר שיקולים שכדאי (ורצוי) להכניס לתמונה):

בצעו "הערכה עצמית" 

מהן החוזקות שלכם? מהן המטרות שלכם? מהם תחומי העניין שלכם? מהן השאיפות שלכם לגבי הקריירה? – הן בעתיד הקרוב והן בעתיד הרחוק. 

חשבו אלו תחומים גורמים לכם להתלהב, אלו יכולים לגרום לך תחושת סיפוק ותרומה. 

עכשיו, שיש לכם כבר תואר ראשון, אתם ודאי מכירים את עצמכם יותר טוב ואולי כבר יותר מכווננים לגבי הדרך בה אתם רוצים ללכת. 

יחד עם זאת, כדאי גם להבין עם עצמכם אם אתם רוצים לחשוב מסלול מחדש (כי בכל זאת, חלפו כנראה לפחות 3 שנים מאז שנרשמתם לתואר הראשון ואולי השתנתם). 

הערכה עצמית שכזאת, יכולה בהחלט למקד אתכם במסלולים הרלוונטיים. 

חקרו מסלולים אופציונאליים שונים 

יש לחקור מסלולי לימודים או תחומי עיסוק שונים הקשורים לתחום העניין שלכם. כדאי ומומלץ לנסות ולהתמקד באותן תעשיות או מגזרים שמתיישרים עם היעדים שלכם ומציעים הזדמנויות לצמיחה וקידום. קחו בחשבון את שוק העבודה ואת הביקוש לאנשי מקצוע באותם תחומים.

ערכו מחקר עומק 

לאחר שזיהיתם את תחומי העניין או המשיכה שלכם, זה בדיוק הזמן להתעמק בתוכניות התואר השני הזמינות הקשורות לתחום זה. חפשו מוסדות אקדמיים בעלי מוניטין המציעים תוכניות המותאמות למטרות וליעדים שלכם. תוכלו להיכנס לאתרים של אותם מוסדות לימוד ולסקור את תכנית הלימודים לתואר שני, היצע הקורסים, מומחיות הפקולטה וכל מסלול מיוחד שהם מציעים.

חשוב לציין שאם אתם כבר יודעים מה אתם רוצים ללמוד, לדוגמא, תואר שני במנהל עסקים. תוכלו להיכנס למספר אתרים של מוסדות לימוד המציעים את מסלול הלימודים הרלוונטי ולהשוות בין המסלולים. 

בדקו את הנתונים שלכם 

בשלב זה, יש לבדוק את הרקע האקדמי, הציונים והנתונים השונים שלכם ובמקביל גם את תנאי הקבלה המקדימים עבור תוכניות תואר שני שונות. תוכניות מסוימות עשויות לדרוש קורסים ספציפיים בתואר ראשון או ניסיון בעבודה או כאמור, ממוצע ציונים מינימאלי בתואר ראשון. חשוב להבין האם אתם אכן עומדים בדרישות הקבלה או אם אתם צריכים לבצע פעולות כאלו ואחרות בכדי לעמוד בדרישות – וזאת עוד לפני הגשת הבקשה.

חפשו ייעוץ והכוונה

אם בשלב זה אתם עדיין לא בטוחים באיזה מסלול לימודים לבחור. תוכלו לפנות לאנשי מקצוע אשר יכולים לסייע לכם: פרופסורים או יועצים אקדמיים אשר יכולים להעניק לכם ייעוץ והדרכה. הם יכולים לספק תובנות לגבי התעשייה, המגמות הנוכחיות והערך של תוכניות שונות לתואר שני. במהלך הייעוץ תוכלו לשתף בשאיפות שלכם לגבי הקריירה ובהתבסס על כך, לקבל ההמלצות מהם – שאחר כך ניתן להחליט אם ליישם בפועל או לא.

לסיכום, גם אם אתם פחות או יותר יודעים מה אתם רוצים ללמוד לתואר שני, ככל שיהיו לכם יותר כלים וככל שתעמיקו יותר במה שאתם רוצים ובמה שיכול לענות על אותם הרצונות – כך יעלו הסיכויים שלכם למצוא תואר שני אשר יענה על מלוא הדרישות והציפיות שלכם.

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: