אא

לראשונה: ה-FAA קיים טיסת מבחן הכוללת שיתוף מידע מבוסס מסלול בשיתוף 4 מדינות

שת״פ ראשון מסוגו של 4 מדינות לטובת ניהול טיסות על פני מספר מדינות הוכיח את עצמו כמוצלח. טיסת המבחן של מינהל התעופה הפדרלי בשיתוף ארה"ב, יפן, סינגפור ותאילנד תאפשר בעתיד לכל מדינה להיות מודעת מיידית לאופן שבו שינויים במדינות אחרות ישפיעו על הטיסה ולתכנן טוב יותר מתי מטוס נכנס לתחום אחריותה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מאמץ משותף ראשון מסוגו לניהול טיסות משותף של מספר מדינות הוכיח את עצמו כמוצלח ביותר.
טיסת המבחן התקיימה במשך שישה ימים על ידי מינהל התעופה הפדרלי ה-FAA וכללה ארבעה תרחישים ייחודיים וטיסות בין ארה"ב, יפן, סינגפור ותאילנד.
 באמצעות פעולות שכללו מידע מבוסס מסלול (TBO), 4 המדינות חלקו את מסלול המטוס, ומומחי תעבורה אווירית מכל מדינה רצפו את מסלולי הטיסות כדי להשיג את נתיב הטיסה האופטימלי על פני מספר אזורים. בקרי הטיסה הביאו בחשבון תנאים כמו מזג אוויר, תנועה אווירית בכל איזור וסגירת מרחב אווירי.
 TBO הינו תפעול מבוסס מסלול-(Trajectory Based Operations) וכולל תפיסה של ניהול תעבורה אווירית המשפרת תכנון אסטרטגי של תנועת מטוסים כדי להפחית חוסר איזון בין קיבולת לביקוש במרחב האווירי הלאומי (NAS). ה-TBO מספק כלים לאנשי ניהול תעבורה האווירית במדינות השונות ולבקרי הטיסות לעזור לזרז את תנועת המטוסים בין שדות התעופה מנקודת המוצא עד היעדים. באמצעות תכנון אסטרטגי משופר וניהול אופן התנועה, ה-TBO עוזר בקבלת החלטות תוך כדי שימוש בהגבלות סטטיות של מיילים במסלול הטיסה. 

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ה-TBO משתמש בנתונים מדוייקים של מסלול המטוס (קו רוחב, קו אורך, גובה וזמן) כדי להראות היכן המטוס מצפה להיות במסלול שלו מההמראה לנחיתה. מטוסים טסים בנתיבי טיסה מדויקים עם חילופי מידע חלקים בין מערכות אוויר וקרקע.
 
ב-FAA צופים כי בעתיד, בקרי התעבורה האוויריים יעברו משיתוף מידע באמצעות חילופי קול לשיתוף מידע רחב יותר, בעיקר באמצעות נתונים. ב-FAA מציינים כי המהלך יאפשר לכל מדינה להיות מודעת מיידית לאופן שבו שינויים במדינות אחרות ישפיעו על טיסה ולתכנן טוב יותר מתי מטוס נכנס לתחום אחריותה.
 
טיסת המבחן שסתיימה בהצלחה הדגימה כיצד שיתוף ותיאום מידע על מסלול בין מספר מדינות משפרים את הבטיחות והיעילות. שיתוף פעולה חוצה גבולות זה מוסיפים ב-FAA ״יסייע למזער עיכובים ושיבושים; לקצץ בעלות ובזמן הנסיעה; ולהפחית את שריפת הדלק ואת פליטת הפחמן בשיעור מוערך של עד 10%.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: FAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: